Skip to main content

Νίκος Καλογερόπουλος: «…προτιμώ να μείνω πάνω στη σκηνή»

Γιώργος Σ. Κουλουβάρης
[email protected]

Πρωταγωνιστής σε ένα έργο που συμπυκνώνει φιλοσοφία και ποίηση σε μορφή πρόζας, ένα έργο καθαρής φιλοσοφικής σκέψης σε ελεύθερο ρυθμό βιώματος και φαντασίας, με χαρακτηριστικό την αναγνωρίσιμη καλλιτεχνική γραφή έκφρασης, ο ηθοποιός Νίκος Καλογερόπουλος μάς μιλά για το έργο «Γκέμμα».

Σε μια παράσταση υπαρξιακού προσδιορισμού του ανθρώπου στη σύνολη ρότα της αρχής και του τέλους του, το σύγχρονο πολυσυζητημένο έργο σπάνιου φιλοσοφικού προβληματισμού και υψηλής γλωσσικής εκφραστικής διεκδίκησης, η «Γκέμμα» του Δημήτρη Λιαντίνη, του σύγχρονου ποιητή φιλόσοφου, ο οποίος επέλεξε «να αφανισθεί αυτοθέλητα», παρουσιάζεται σε σκηνοθεσία του Πάνου Αγγελόπουλου, στο θέατρο Βρετάνια.

Μέσα από τη θεατρική ερμηνευτική προσέγγιση του Πάνου Αγγελόπουλου, η παράσταση μάς καλεί να μυηθούμε στο φως και την αλήθεια. Για τον σκηνοθέτη, στον φιλοσοφικό στοχασμό μέσα από τη θεατρική προσέγγιση, εκείνο που αναζητάς είναι το φως. Και στην αναζήτηση αυτή, δύνασαι, με ελεύθερη βούληση και αγαθή προαίρεση, να ελπίζεις ότι θα προσεγγίσεις τον βασικό στόχο της απόλυτης ελευθερίας.

Αυτό επιχειρεί και ο Νίκος Καλογερόπουλος, ο οποίος μιλά για το έργο, για την καλλιτεχνική του πορεία και για τη σημερινή Ελλάδα.

Τι πραγματεύεται το φιλοσοφικό αυτό έργο του Δημήτρη Λιαντίνη;

«Το νυν και το αεί. Το ευ ζην και το ευ αποθνήσκειν».

Πώς το αποδίδει ο Πάνος Αγγελόπουλος μέσα από τη θεατρική προσέγγισή του;

«Με τον ίδιο τρόπο που προσέγγισε την “Ασκητική” του Καζαντζάκη. Με τον πιο απλό και τον πιο περίτεχνο τρόπο. Άριστα».

Ποια είναι τα χαρακτηριστικά του ρόλου σας;

«Η κραυγή και η αγωνία του συνειδητοποιημένου ανθρώπου που προτρέπει, μέσα από τα λόγια του τρελού, τον π – ολίτη να γίνει και ο – πλίτης. Η Αθηνά, στο ένα χέρι, κρατά την ασπίδα (άμυνα) και, στο άλλο, το δόρυ. Αν θέλεις να έχεις ειρήνη, να προετοιμάζεσαι για πόλεμο».

Μοιραστείτε κάποια γλυκιά σκέψη ή ανάμνησή σας από την καλλιτεχνική σας πορεία.

«Άπειρες! Και καλές και… στραβές».

Μία από τις στραβές;

«Η τελευταία στραβή ήταν δύο μέρες πριν την πρεμιέρα, όταν μου βάρεσε ξανά την πόρτα η κολπική μαρμαρυγή και μου είπε ο γιατρός να μείνω πέντε – έξι μέρες στο κρεβάτι… Κι εγώ του είπα “προτιμώ να μείνω πάνω στη σκηνή”».

Συναισθήματά σας για τη σημερινή Ελλάδα και σκέψεις σας για την πολιτική ζωή του τόπου;

«Πικραμύγδαλα… θυμός… κι ένα μεγάλο γαμώτο»! 

Μια ευχή σας;

«Η επιστροφή του Καραϊσκάκη και του Καποδίστρια…».

Ταυτότητα  παράστασης

Θεατρική προσαρμογή – σκηνοθεσία: Πάνος Αγγελόπουλος, δραματολόγος: Mαρία Μπινίκου, μουσική: Έρρικα Σωτηρόπουλου,   σκηνικά: Γιάννης Ζημιανίτης, κοστούμια: Λευκή Δεριζιώτη, σύμβουλος κίνησης: Έρση Πήττα, παραγωγή: Πολιτιστικός Οργανισμός  Sound & Picture theatre production. Παίζουν: Νίκος Καλογερόπουλος, Κατερίνα Διδασκάλου, Βασίλης Παλαιολόγος, Βίκυ Μαραγκάκη, Κρυσταλλία Κεφαλούδη, Δανάη Λουκάκη, Μιχαήλ Γιαννικάκης.

Πληροφορίες

Θέατρο Βρετάνια: Πανεπιστημίου 7 – Αθήνα, τηλ. ταμείου: 210 3221579 (Πέμπτη – Κυριακή: 10:30 – 13:30 και 17:30 – 21:30. Ημέρες και ώρες παραστάσεων: Πέμπτη, Παρασκευή και Σάββατο: 21:00, Κυριακή: 20:00. Διάρκεια παράστασης: 1 ώρα και 45 λεπτά. Τιμές εισιτηρίων: γενική είσοδος: 15 ευρώ, ειδικές ομάδες: 12 ευρώ. Προπώληση εισιτηρίων: ταμείο θεάτρου, ηλεκτρονικά: viva.gr.