Ένας αγνός άνδρας που μεταμορφώνεται σε κάτι πολύ σκοτεινό, ένας τολμηρός δημοσιογράφος που επιχειρεί μια επικίνδυνη έρευνα, δύο δηλητηριώδεις φίλες, δύο πλανόδιοι που πουλούν ασυνήθιστα «παιχνίδια» και ένας έφηβος που επιθυμεί διακαώς να μοιάσει στον πατέρα του καταλαμβάνουν τη μεγάλη οθόνη αυτήν την εβδομάδα.
«Μεταμόρφωση»
Από ντροπαλός μαθητής στον «Χάρι Πότερ», ο Ντάνιελ Ράντκλιφ μεταμορφώνεται σε έναν σκοτεινό τύπο, στο θρίλερ του Αλεξάντερ Άζα που βασίζεται στο μυθιστόρημα του Τζο Χιλ, γιου του μετρ των μυθιστορημάτων τρόμου και φαντασίας, Στίβεν Κινγκ. Πλαισιωμένος από τους Τζούνο Τεμπλ, Τζο Άντερσον, Μαξ Μινγκέλα και Κέλι Γκάρνερ, ενσαρκώνει έναν νεαρό άνδρα, που αντιμετωπίζει βαριές κατηγορίες για τον βιασμό και τη δολοφονία της κοπέλας του. Το έγκλημα, όμως, συνέβη ένα βράδυ, που ήταν πολύ μεθυσμένος, με αποτέλεσμα να μη θυμάται τίποτα. Όταν ξυπνά το επόμενο πρωί, ανακαλύπτει ότι, στο μέτωπό του, έχουν φυτρώσει κέρατα…
«Ήμουν αρκετά τυχερός, που οι άνθρωποι αυτοί μου έδωσαν την ευκαιρία να κάνω αυτόν τον σκοτεινό ρόλο, που απέχει πολύ από τον Χάρι Πότερ. Επειδή και εκείνος, προς το τέλος των ταινιών, έγινε πιο σκοτεινός, νομίζω ότι οι θεατές θα το αποδεχτούν εύκολα τώρα με αυτήν την ταινία. Δεν έχω ερμηνεύσει ξανά έναν τέτοιο χαρακτήρα. Είναι ένα πολύ καλό άτομο, πολύ αγνό στην ψυχή του. Αλλά κάνει μερικά τρομερά πράγματα στην ταινία», σημειώνει ο πρωταγωνιστής.
«O αγγελιοφόρος πρέπει να πεθάνει»
Βασισμένο σε αληθινή ιστορία, όπως αυτή έχει καταγραφεί στα βιβλία «Dark alliance» του Γκάρι Γουέμπ και «Kill the messenger» του Νικ Σου, το βιογραφικό αστυνομικό θρίλερ του δημιουργού τού «Homeland», Μάικλ Κουέστα, επικεντρώνεται στην ιστορία του – βραβευμένου με Πούλιτζερ – δημοσιογράφου Γκάρι Γουέμπ. Ο – υποψήφιος για Όσκαρ – Τζέρεμι Ρένερ, με τους Παθ Βέγκα, Μέρι Ελίζαμπεθ Ουίνστεντ, Μάικλ Σιν και Ρέι Λιότα στο πλευρό του, υποδύεται τον θαρραλέο Γουέμπ, ο οποίος τόλμησε να τα βάλει με την CIA και άρχισε να ερευνά την πιθανή διασύνδεσή της με κύκλωμα, που διακινούσε μεγάλες ποσότητες ναρκωτικών στην Αμερική.
«Δυο ανάσες»
Στη δεύτερή της ταινία, η Μελανί Λοράν μεταφέρει στη μεγάλη οθόνη το ομώνυμο νεανικό μυθιστόρημα της Αν – Σοφί Μπρασμ, δημιουργώντας ένα γαλλικό ψυχολογικό δράμα. Με πρωταγωνιστές τους Τζοζεφίν Ζάπι, Λου Ντε Λαζ, Ιζαμπέλ Καρέ, Κλερ Καΐμ, Ροσάν Ντουράν και Καμίγ Κλαρίς, μια δυνατή, αλλά δηλητηριώδης φιλία ξεκινά ανάμεσα σε δύο κοπέλες. Όμως, ο εύθραυστος χαρακτήρας της μίας δεν μπορεί να αντέξει για πολύ τα τερτίπια της άλλης. Οι τρόποι, για να την κρατήσει για πάντα ως αποκλειστική της φίλη, είναι πολλοί. Ποιον θα επιλέξει τελικά; Η σκηνοθέτρια εξηγεί για τη μεταφορά του βιβλίου: «Το είχα συνέχεια στο μυαλό μου. Το διάβασα 17 ετών, και ήθελα πάντα να το μεταφέρω στο σινεμά. Με είχε σοκάρει πολύ. Με είχε συγκλονίσει».
«Ένα περιστέρι έκατσε σε ένα κλαδί, συλλογιζόμενο την ύπαρξή του»
Με αυτήν τη μαύρη κωμωδία, που απέσπασε τον Χρυσό Λέοντα Καλύτερης Ταινίας στο φετινό Φεστιβάλ της Βενετίας, ο Ρόι Άντερσον ολοκληρώνει την τριλογία του για τον άνθρωπο, που ξεκίνησε το 2000, με το «Τραγούδια από τον δεύτερο όροφο», και συνέχισε το 2007, με το «Εσείς οι ζωντανοί». Μέσα από τρεις συναντήσεις με τον θάνατο, δυο μεσήλικες πλανόδιοι πωλητές, που προσπαθούν να πουλήσουν τα ασυνήθιστα «παιχνίδια» τους, τα οποία, όπως πιστεύουν, θα προσφέρουν διασκέδαση στους ανθρώπους, μας μεταφέρουν σε μια καλειδοσκοπική περιπλάνηση στο ανθρώπινο πεπρωμένο. Οι Χόλγκερ Άντερσον, Νιλς Γουέστμπλομ, Σαρλότα Λάρσον, Βίκτορ Γκίλενμπεργκ, Λότι Τόρνρος, Γιόνας Γκέρχολμ, Όλα Στένσον, Όσκαρ Σαλόμονσον και Ρότζερ Όλσεν Λίκβερν μάς φέρνουν αντιμέτωπους με τον παραλογισμό της ύπαρξής μας στο εδώ και τώρα, που περιβάλλεται από τους άλλους, όμως και πάρα πολύ από τους εαυτούς μας.
«Η ένταση στις υφισταμένες σχέσεις, μεταξύ σοβαρού και αστείου. Το ευρύ φάσμα της ζωής, της ύπαρξης. Για μένα, υπάρχουν τρία πράγματα που με απασχολούν και τα θεωρώ πολύ σημαντικά: Το ένα είναι η έλλειψη ενσυναίσθησης, γεγονός πολύ κακό, ειδικά στις μέρες μας, που οδηγεί στη διαρκώς αυξανόμενη έλλειψη σεβασμού. Το δεύτερο είναι η ευπάθεια. Είμαι πολύ λυπημένος, όταν βλέπω ανθρώπους ευάλωτους να ταπεινώνονται. Η ταπείνωση είναι το τρίτο που με απασχολεί» εξηγεί ο σκηνοθέτης, μιλώντας για τα νοήματα, που κρύβονται στην ταινία.
«Το παιδί ζιγκ ζαγκ»
Στην οικογενειακή ταινία του Βίνσεντ Μπαλ – με τους Ιζαμπέλα Ροσελίνι, Μπούργκαρτ Κλάουσνερ, Φέντζα Βαν Χούετ, Τζέσικα Ζεϊμάκερ, Καμίλ Ντε Πάτζις και Τόμας Σιμόν – ένα 13άχρονο αγόρι θέλει να γίνει σαν τον πατέρα του, ο οποίος είναι ο καλύτερος αστυνομικός επιθεωρητής στον κόσμο. Στην προσπάθειά του να το πετύχει, μπαίνει σε έναν κόσμο γεμάτο μεταμφιέσεις, ανθρωποκυνηγητά και μια μυστηριώδη γυναίκα που θα αλλάξει τη ζωή του για πάντα.
Γιώργος Σ. Κουλουβάρης
[email protected]