Skip to main content

Μάθε μπαμπά μου γράμματα: Γονείς στα θρανία για να βοηθήσουν τα παιδιά με την τηλεκπαίδευση

Όταν το ξέσπασμα του Covid-19 έκλεισε το σχολείο των γιων τους, οι Άνγκελα Πόμα και Λορένζο Γκουτιέρες, μικροπωλητές στους δρόμους της Βολιβίας,  έκαναν μεγάλες αλλαγές για να βοηθήσουν τα αγόρια τους – τον 9χρονο Γουίλι και τον 11χρονο Κάρλος – να προσαρμοστούν στην online εκπαίδευση.

Η αλλαγή στο διαδίκτυο απαιτούσε από την οικογένεια να αγοράσει κινητά τηλέφωνα και να μετακινηθεί από μια αγροτική περιοχή που είχε μόνο σταθερό τηλέφωνο στην πόλη της Βιάσα, 22 χλμ. (14 μίλια) νοτιοδυτικά της Λα Παζ, όπου θα μπορούσαν να βρουν καλύτερη υπηρεσία διαδικτύου.

Ωστόσο, οι γονείς, που ξοδεύουν έως και 2 δολάρια την ημέρα για το διαδίκτυο, δεν είχαν ιδέα για τον τρόπο χρήσης των νέων συσκευών.

«Δεν μπορούσα καν να το ενεργοποιήσω», είπε η Πόμα. «Είχα ένα τηλέφωνο μόνο για κλήσεις και αυτό ήταν».

Προσπαθώντας να συμπληρώσει αυτό το κενό γνώσης, το Ίδρυμα Διαδικτύου Βολιβίας βοηθά οικογένειες όπως των Γκουτιέρες – Πόμα οργανώνοντας μαθήματα για γονείς σχετικά με τον τρόπο λειτουργίας των smartphone τους και την εύρεση των καλύτερων πακέτων διαδικτύου, ώστε να μπορούν να εξοικονομήσουν χρήματα καθώς τα παιδιά τους μελετούν στο διαδίκτυο.

«Δεν γνωρίζουν όλες οι μητέρες, οι μπαμπάδες ή οι δάσκαλοι για τα ψηφιακά εργαλεία και πλατφόρμες που υπάρχουν για διαδικτυακή μάθηση», δήλωσε η Εσθέρ Μαμάνι, η οποία είναι εθελόντρια στο ίδρυμα.

Μόνο περίπου 4 στα 10 άτομα στη χώρα των Άνδεων έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο, ποσοτό που μειώνεται στο 3% σε φτωχότερες αγροτικές περιοχές, σύμφωνα με στοιχεία της αρχής τηλεπικοινωνιών της Βολιβίας.

Καθώς η Πόμα πηγαίνει στο μπροστινό μέρος της τάξης για να λάβει το πιστοποιητικό της για την ολοκλήρωση του διαδικτυακού μαθήματος, οι συμμαθητές της χειροκροτούν δυνατά και αργότερα υπάρχουν χαμόγελα καθώς όλοι ποζάρουν για μια φωτογραφία.

Τώρα, το ζευγάρι πρέπει απλά να αντιμετωπίσει τα ίδια θέματα κοινής χρήσης και τεχνολογικών ορίων που αντιμεετωπίζουν και άλλοι γονείς.

«Ο μικρότερος χρησιμοποιεί το κινητό όλο το πρωί και ο μεγαλύτερος το χρησιμοποιεί από τις 15.00 με 15.30. Μερικές φορές βλέπω τα παιδιά μου να μαλώνουν για το κινητό τηλέφωνο όταν η μπαταρία αρχίζει να εξαντλείται», δήλωσε η Πόμα.

Και, όπως και άλλοι γονείς παγκοσμίως με παιδιά που παρακολουθούν μόνο εικονικές τάξεις τηλεκπαίδευσης τάξεις, αμφισβητεί την αποτελεσματικότητα που έχει.

«Μακάρι να ξεκινήσουν σύντομα τα μαθήματα με φυσική παρουσία. Τα παιδιά μου δεν μαθαίνουν πολλά με αυτό το εικονικό εκπαιδευτικό σύστημα», είπε.

naftemporikigr με πληροφορίες Reuters