Skip to main content

Σε στρατηγική «lead or leave» η Media Markt

Από την έντυπη έκδοση 

Της Λέττας Καλαμαρά
[email protected]

Την εφαρμογή του σχεδίου «lead or leave» -ηγούμαστε ή φεύγουμε- έχει θέσει σε ισχύ η γερμανική εταιρεία ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών Ceconomy, βασικός μέτοχος της Media Markt στην Ελλάδα. Για το πλάνο της συγκεκριμένης στρατηγικής μίλησε για πρώτη φορά στους αναλυτές στις αρχές Αυγούστου ο CEO της εταιρείας, Pieter Haas, σε εκτενή παρουσίαση με τίτλο «Equity Story». Στο πλαίσιο αυτό, σύμφωνα με τη γερμανική διοίκηση της Ceconomy, βασική επιδίωξη είναι στους επόμενους μήνες η βελτιστοποίηση του χαρτοφυλακίου της εταιρείας, που θα βασιστεί στην αρχή του ηγούμαστε ή φεύγουμε, με στόχο την οικονομικά αποδοτική λειτουργία της εταιρείας στις αγορές όπου βρίσκεται.

Η Ceconomy με την αλυσίδα Μedia Markt βρίσκεται σε 15 χώρες στην Ευρώπη και κατέχει ηγετικό μερίδιο στις 9 από αυτές, κυρίως της Κεντρικής Ευρώπης και στην Ισπανία. Στις υπόλοιπες χώρες και συγκεκριμένα σε Πορτογαλία, Τουρκία, Ελβετία και Ελλάδα η Media Markt κατέχει την τρίτη ή την τέταρτη θέση στην αγορά, ενώ στη Σουηδία βρίσκεται σε πολύ χαμηλό επίπεδο διείσδυσης.

Σε σχετική ερώτηση της «Ν» για τις προοπτικές της εταιρείας στην Ελλάδα, ο Γερμανός εκπρόσωπος Τύπου της MediaMarktSaturn Retail Group απάντησε πως «στην Ελλάδα η ομάδα μας εργάζεται σκληρά για την ικανοποίηση των πελατών μας. Τα τελευταία χρόνια ξεκινήσαμε να προσφέρουμε μια ολοκληρωμένη πολυκαναλική εμπειρία, συμπεριλαμβανομένου του state-of-the-art ηλεκτρονικού καταστήματος, των τερματικών για την παραλαβή των προϊόντων και των νέων υπηρεσιών όπως η προσαρμογή των προϊόντων και η επισκευή της οθόνης. Όσον αφορά τις πληροφορίες σχετικά με τις συνομιλίες με άλλους εμπόρους λιανικής πώλησης τονίζουμε πως είμαστε πάντα σε συνομιλίες με πολλές εταιρείες σχετικά με διάφορα θέματα. Παρ’ όλα αυτά, δεν σχολιάζουμε περαιτέρω».

Μέχρι στιγμής το πρώτο δείγμα γραφής της νέας τακτικής δόθηκε φέτος το καλοκαίρι στη Ρωσία, αγορά στην οποία η Media Markt δεν κατείχε ηγετικό μερίδιο. Εκεί η Ceconomy προχώρησε στην πώληση της Media Markt στην τοπική αλυσίδα M. Video, αποκτώντας ταυτόχρονα συμμετοχή 15% στο μετοχικό κεφάλαιο αυτής, με απόσυρση του brand από τη ρωσική αγορά. Από την άλλη πλευρά, στη Γαλλία η Ceconomy προχώρησε στην απόκτηση του 24% στη γαλλική Fnac Darty και την από κοινού απόκτηση των δύο αλυσίδων (Media Markt-Fnac) στη γαλλική αγορά. Κίνηση που οδήγησε σε μία ακόμη συνεργασία των δύο πλευρών φέτος το καλοκαίρι με τη δημιουργία του European Retail Alliance, στο οποίο θα ενταχθεί και η ρωσική Μ. Video.

Στην Ελλάδα και παρά τις φειδωλές δηλώσεις της γερμανικής διοίκησης φαίνεται πως αναζητούνται λύσεις για το μέλλον της αλυσίδας Μedia Markt. Σύμφωνα με πληροφορίες, δύο από τις μεγάλες ελεγκτικές συμβουλευτικές εταιρείες έχουν αναλάβει τον έλεγχο και την αποτίμηση των οικονομικών στοιχείων της Μedia Markt στη χώρα μας. Εάν ακολουθηθεί η λύση της μεταβίβασης του δικτύου της Media Markt σε άλλη ενδιαφερόμενη εταιρεία του κλάδου, όπως ακούγεται έντονα, ή άλλου τύπου συνεργασία, θα υπάρχει ανακατάταξη μεριδίων και μεγεθών.

Στην Ευρώπη η Media Markt είναι η μεγαλύτερη εταιρεία ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών. O τζίρος της ανέρχεται στα 22,2 δισ. ευρώ, με 704 εκατ. ευρώ EBITDA και 14,5 εκατομμύρια πιστούς πελάτες.

Στην Ελλάδα βρίσκεται από το 2005, διαθέτει 12 φυσικά καταστήματα σε στρατηγικά σημεία της χώρας, καθώς και ηλεκτρονικό κατάστημα. Λειτουργούσε την αλυσίδα Saturn μέχρι και το 2011, οπότε και έκλεισε. Κατά τη χρήση 2016/2017 εμφάνισε πωλήσεις ύψους 187 εκατ. ευρώ και κέρδη ύψους 2,86 εκατ. ευρώ, για πρώτη φορά μετά από αρκετά χρόνια ζημιογόνων χρήσεων, που συνολικά από τα 12 χρόνια δραστηριότητάς της ξεπερνούν τα 100 εκατ. ευρώ. Η εταιρεία έχει επενδύσει για την ανάπτυξή της στην Ελλάδα περίπου 200 εκατ. ευρώ και απασχολεί σήμερα περί τα 860 άτομα.