Skip to main content

Motor Oil: Επενδύει 310 εκατ. ευρώ στα διυλιστήρια της Κορίνθου

Του Κώστα Δεληγιάννη
[email protected]

Στα 310 εκατ. ευρώ θα ανέλθει η επένδυση που προγραμματίζει η Motor Oil στα διυλιστήρια Κορίνθου για την ενίσχυση της παραγωγής βενζινών υψηλών οκτανίων και κηροζίνης, όπως δήλωσε, σύμφωνα με πληροφορίες, η διοίκηση του ομίλου σε χθεσινό conference call με αναλυτές για τα οικονομικά αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου.

Με βάση όσα ανέφερε στο conference call ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος του ομίλου, Πέτρος Τζαννετάκης, η εν λόγω επένδυση θα αρχίσει να υλοποιείται εντός της τρέχουσας χρονιάς, καθώς έχει ήδη λάβει το «πράσινο φως» από το Δ.Σ. της εταιρείας και έχει επιλεγεί ο εργολάβος.

Όπως πρόσθεσε ο κ. Τζαννετάκης, το εν λόγω επενδυτικό πρόγραμμα προβλέπεται να ολοκληρωθεί το πρώτο τρίμηνο του 2021, επιφέροντας μία αύξηση των EBITDA κατά 90 έως 100 εκατ. ευρώ. Στο πλαίσιό του θα εκσυγχρονισθούν μονάδες από τις οποίες σήμερα παράγονται προϊόντα με μικρότερο περιθώριο (κατά κύριο λόγο νάφθα), ώστε μετά την αναβάθμιση να παράγουν κατά 85%- 90% βενζίνες υψηλών οκτανίων και κηροζίνη, η οποία προορίζεται για αεροπορικά καύσιμα.

Με αυτόν τον τρόπο προβλέπεται να ενισχυθεί κατά 700.000 τόνους η παραγωγή βενζινών υψηλών οκτανίων, κηροζίνης και υδρογόνου, με αντίστοιχη μείωση της παραγωγής νάφθας. Έτσι, χάρη στη νέα επένδυση, θα επέλθει ποιοτική αναβάθμιση της παραγωγής, με τη «μετατόπισή» της προς προϊόντα με μεγαλύτερο περιθώριο, χωρίς ουσιαστικά να διαφοροποιηθούν οι συνολικές ποσότητες προϊόντων που παράγονται από τα διυλιστήρια.

Όπως αναφέρθηκε στο conference call, το μεγαλύτερο ύψος της σχετικής δαπάνης θα πραγματοποιηθεί το 2020, αν και ο κ. Τζαννετάκης απέφυγε να απαντήσει στον τρόπο χρηματοδότησής της, σημειώνοντας ότι εξετάζονται διάφορες εναλλακτικές λύσεις.

Ο όμιλος είχε ήδη προαναγγείλει τη νέα επένδυση, χωρίς ωστόσο μέχρι χθες να έχει αποκαλύψει το ύψος της, καθώς και το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης.

Κάλυψη ζήτησης

Όπως είχε επισημάνει ο κ. Τζαννετάκης στα τέλη Μαρτίου, κατά την παρουσίαση στην ετήσια ενημέρωση αναλυτών που είχε πραγματοποιηθεί μέσω της Ένωσης Θεσμικών Επενδυτών, στόχος είναι να μπορέσει ο όμιλος να καλύψει σε ακόμη μεγαλύτερο βαθμό τη ζήτηση σε βενζίνες με δική του παραγωγή, τη στιγμή που γι’ αυτό τον σκοπό (και παρά τα διαδοχικά ρεκόρ παραγωγής) αυτή τη στιγμή χρειάζεται να κάνει εισαγωγές. Παράλληλα, η ενίσχυση των ποσοτήτων βενζινών υψηλών οκτανίων θα «απαντήσει» στην ολοένα μεγαλύτερη κατανάλωση που καταγράφεται στη συγκεκριμένη κατηγορία καυσίμων.

Υπενθυμίζεται ότι στο πρώτο τρίμηνο του 2019 η Motor Oil παρουσίασε «έκρηξη» κερδοφορίας, με τα EBITDA σε επίπεδο ομίλου να ανέρχονται σε 189,5 εκατ. ευρώ και τα καθαρά κέρδη σε 106,2 εκατ., σημειώνοντας αύξηση 160,2% έναντι του αντίστοιχου περσινού διαστήματος.

Τα προσαρμοσμένα EBITDA σε επίπεδο ομίλου διαμορφώθηκαν στα 125,5 εκατ. ευρώ και τα προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη στα 61,2 εκατ. Την ίδια στιγμή οι πωλήσεις στο σύνολό τους κινήθηκαν περίπου στα ίδια επίπεδα με έναν χρόνο νωρίτερα, αγγίζοντας τους 3,431 εκατ. τόνους. Σημαντική άνοδος καταγράφηκε στα αεροπορικά καύσιμα και τα καύσιμα ναυτιλίας, που άγγιξαν τους 275.000 τόνους, ενώ μικρή πτώση παρουσίασαν οι εξαγωγές, οι οποίες ανήλθαν στους 2,42 εκατ. τόνους.

Στον αντίποδα, αύξηση καταγράφηκε στις πωλήσεις στην εγχώρια αγορά, οι οποίες άγγιξαν τους 728.000 τόνους. Σύμφωνα με πληροφορίες, κατά το χθεσινό conference call ο κ. Τζαννετάκης εκτίμησε ότι η ελληνική αγορά θα ενισχυθεί τους επόμενους μήνες, με δεδομένη άλλωστε την έναρξη της τουριστικής περιόδου.