Skip to main content

«Παράθυρο» της Intralot για μεταφορά έδρας

Από την έντυπη έκδοση

Της Λέττας Καλαμαρά
[email protected]

Καλύτερες και περισσότερες ευκαιρίες στην αγορά του εξωτερικού διεκδικεί η Intralot, στο πλαίσιο τόσο της εξωστρεφούς στρατηγικής της όσο και των οικονομικών εξελίξεων στο εσωτερικό, μετά και την πρόσφατη απόφαση του ΟΠΑΠ να διακόψει τη μεταξύ τους συνεργασία, αλλά και την αδυναμία της πολιτείας να εξασφαλίσει ένα καλύτερο επιχειρηματικό περιβάλλον στην αγορά των τυχερών παιχνιδιών, όπως επεσήμανε η διοίκηση της εταιρείας στο πλαίσιο της τακτικής γενικής συνέλευσης των μετόχων της.

Στο πλαίσιο αυτό, με την εμπειρία και τη γνώση πολλών ετών από την ελληνική πραγματικότητα, ο πρόεδρος της Intralot Σωκράτης Κόκκαλης επισήμανε πως «μας ρωτάνε γιατί δεν έχουμε φύγει ακόμη, εμείς αισθανόμαστε ελληνική εταιρεία, αλλά είναι περίεργο να χάνουμε δουλειές στη χώρα μας από ανταγωνιστές που δεν μπορούν να μας ανταγωνιστούν διεθνώς.

Εξετάζουμε κάθε ενδεχόμενο για είσοδο σε ξένα χρηματιστήρια και αυτά στον κλάδο μας είναι η Νέα Υόρκη, το Λονδίνο και το Χονγκ – Κονγκ. Το Χονγκ – Κονγκ είναι λίγο μακριά για εμάς. Τα ελληνικό χρηματιστήριο αυτή τη στιγμή είναι πολύ ευμετάβλητο με πολύ μικρό αγοραστικό ενδιαφέρον και κεφαλαιοποιήσεις που δεν ανταποκρίνονται στην αξία των εταιρειών, επηρεαζόμενο από γεγονότα ή και φήμες που δεν έχουν σχέση με τα προϊόντα και τις προοπτικές των εταιρειών».

Ο κ. Κόκκαλης άφησε ουσιαστικά ανοικτό το ενδεχόμενο μεταφοράς της έδρας στο εξωτερικό, ενώ παράλληλα τόνισε την αξία που δημιουργήθηκε ως αποτέλεσμα της τεχνολογικής συνεργασίας Intralot και ΟΠΑΠ, γεγονός που εκτόξευσε, όπως είπε, τον κύκλο εργασιών του ΟΠΑΠ από 0,2 δισ. ευρώ σε 5,5 δισ. μεταξύ των ετών 1990 και 2010 με την εγκατάσταση των συστημάτων της Intralot και την έναρξη του αθλητικού στοιχήματος το 2000.

Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Intralot, κ. Κεραστάρη, η παγκόσμια επέκτασή της σε 32 χώρες, οι μεγάλες ευκαιρίες στην αγορά των ΗΠΑ όπου η εταιρεία έχει παρουσία σε 12 πολιτείες με 600 εργαζόμενους, καθώς και οι ευκαιρίες σε περιφερειακές αγορές, όπως η Τουρκία, είναι το μεγάλο στοίχημα της εταιρείας για το 2017 αλλά και μακροπρόθεσμα.

Κεντρικός άξονας στρατηγικής είναι η ανταπόκριση στις ανάγκες της αγοράς στην ψηφιακή εποχή, ενισχύοντας την ηγετική θέση της εταιρείας ως αξιόπιστου συνεργάτη στον κλάδο των τυχερών παιχνιδιών σε όλες τις περιοχές δραστηριότητας. Η συνολική ενίσχυση του EBITDA και των ταμειακών ροών κατά τη διάρκεια του 2016 οδήγησε στην αναχρηματοδότηση του ομολόγου λήξης 2018 και ονομαστικής αξίας 325 εκατ. ευρώ με ομόλογο ονομαστικής αξίας 250 εκατ. ευρώ με λήξη το 2021 με σημαντικά βελτιωμένους όρους. Παράλληλα, αναχρηματοδότησε το διεθνές κοινοπρακτικό δάνειο ύψους 200 εκατ. ευρώ μέχρι το 2019, αυξάνοντας κατά 40 εκατ. ευρώ τις γραμμές δανεισμού.