Skip to main content

Ακριβής στο χρονοδιάγραμμα ο ΤΑΡ

Από την έντυπη έκδοση 

Του Γιάννη Κανουπάκη
[email protected]

Έτοιμος εντός χρονοδιαγράμματος, εντός στόχων και εντός προϋπολογισμού θα είναι ο Διαδριατικός Αγωγός μεταφοράς φυσικού αερίου, σύμφωνα με την κοινοπραξία.

Με την αφορμή της συμπλήρωσης ενός έτους από την έναρξη των κατασκευαστικών εργασιών του ΤΑΡ, η εταιρεία ανακοίνωσε πως ήδη έχει ολοκληρωθεί το 41% των εργασιών του έργου, που στόχο έχει από τις αρχές του 2020 να μεταφέρει φυσικό αέριο του Αζερμπαϊτζάν, από τα σύνορα Ελλάδας – Τουρκίας ως την Ιταλία, μέσω Αλβανίας.

Ειδικότερα, οι ανάδοχες εταιρείες του TAP είχαν καθαρίσει το 49% της όδευσης του αγωγού σε Ελλάδα και Αλβανία (371 χλμ. από σύνολο 765 χλμ.).

Επίσης, το 22,6% των συγκολλημένων χαλύβδινων σωληναγωγών βρίσκονται ήδη στο έδαφος.

Στην Ιταλία, οι εργασίες συνεχίζονται με τα πρώτα ελαιόδενδρα να έχουν αποθηκευθεί προσωρινά, έτσι ώστε να ξεκινήσει μέσα στον χρόνο η κατασκευή μικρο-τούνελ μήκους 1,5 χλμ. Περίπου 68,5% των συνολικά 55.000 σωληναγωγών που θα χρησιμοποιηθούν για τον αγωγό έχουν παραληφθεί σε Ελλάδα, Αλβανία και Ιταλία.

Περισσότεροι από 5.200 άτομα εργάζονται για το έργο στις φιλοξενούσες χώρες, με ποσοστό άνω του 85% να αφορά σε τοπικό προσωπικό.

Ο ΤΑΡ υλοποιεί ευρύ φάσμα κοινωνικών και περιβαλλοντικών επενδύσεων στις κοινότητες κατά μήκος της όδευσής του. Επιπλέον 70 προγράμματα, συνολικής αξίας 15 εκατ. ευρώ περίπου, πρόκειται να τεθούν σε εφαρμογή τους επόμενους μήνες. Συνολικά, ο ΤΑΡ θα επενδύσει περισσότερα από 55 εκατ. ευρώ σε κοινωνικές και περιβαλλοντικές δράσεις σε Ελλάδα, Αλβανία και Ιταλία.

Την ικανοποίησή του εξέφρασε ο διευθύνων σύμβουλος του TAP, Ian Bradshaw. «Είμαστε εντός στόχου ώστε οι πρώτες παραδόσεις αερίου από το Shah Deniz II να γίνουν το 2020, αποτελώντας ενεργό κομμάτι του ευρωπαϊκού ενεργειακού δικτύου και διευκολύνοντας πιο ανταγωνιστική και ασφαλή ενέργεια να φτάσει σε νοικοκυριά κι επιχειρήσεις» τόνισε.

Μέχρι σήμερα έχουν τοποθετηθεί περίπου 173 χλμ. συγκολλημένων χαλύβδινων σωληναγωγών σε ελληνικό και αλβανικό έδαφος.

Ο TAP έχει ένα εξίσου φιλόδοξο πρόγραμμα και για τους επόμενους δώδεκα μήνες, με στόχο το 2018 τέτοια εποχή να έχει ολοκληρώσει τον καθαρισμό και τη διαμόρφωση της όδευσης σε Ελλάδα και Αλβανία και να έχει τοποθετήσει στο έδαφος (και καλύψει με χώμα) το 67% των συγκολλημένων αγωγών.