Skip to main content

Πιέσεις από τον ανταγωνισμό ασκούνται στην ΑΒ Βασιλόπουλος

Από την έντυπη έκδοση 

Της Δανάης Αλεξάκη
[email protected] 

Με μειωμένη ταχύτητα «έτρεξε» το πρώτο τρίμηνο της φετινής χρήσης για την ΑΒ Βασιλόπουλος, με τις επιδόσεις των πωλήσεων σε συγκρίσιμη βάση να εμφανίζουν αρνητικό πρόσημο, όπως αναφέρεται στην οικονομική έκθεση του μητρικού ομίλου Ahold Delhaize που δημοσιοποιήθηκε χθες.

Σχολιάζοντας τη συνολική πορεία του ομίλου στην Κεντρική και Νοτιοανατολική Ευρώπη (σ.σ.: ζώνη στην οποία περιλαμβάνεται και η Ελλάδα) ο CEO της Ahold Delhaize Dick Boer μεταξύ άλλων αναφέρει ότι η αύξηση κατά 2,6% -σε σταθερές συναλλαγματικές ισοτιμίες- των εσόδων της εν λόγω ζώνης αποδίδεται κυρίως στην ανάπτυξη κατά 19% που κατέγραψε η Ρουμανία, όταν στην Ελλάδα οι πωλήσεις επηρεάστηκαν από την ανάκαμψη του ανταγωνισμού, μέσω της επαναλειτουργίας και της αναδιαμόρφωσης των καταστημάτων του. 

Αντίστοιχα, σε άλλο σημείο της ανακοίνωσης, ο όμιλος αναφέρει ότι το περιθώριο κέρδους στην Ελλάδα υποχωρεί κατά το εξεταζόμενο τρίμηνο, επηρεαζόμενο από τις πιέσεις που δέχθηκαν οι πωλήσεις.

Η διατήρηση φέτος των υψηλών ρυθμών ανάπτυξης του 2016 καθώς και της σχεδόν ανέπαφης εικόνας των αποτελεσμάτων κατά το 2017 της ΑΒ, όταν ξεκίνησε η επανενεργοποίηση του μεγαλύτερου μέρους του δικτύου της Μαρινόπουλος από την Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης, αποτελεί μια πρόκληση για τη θυγατρική του βελγο-ολλανδικού ομίλου.

Στόχος της ΑΒ είναι να θωρακίσει τη δυναμική της, δρομολογώντας τη δημιουργία περίπου 43 νέων σημείων, προβλέποντας συνολικές επενδύσεις για το 2018 ύψους 90 εκατ. ευρώ. 

Ειδικά σε ό,τι αφορά το «όφελος» της αλυσίδας από τη διακοπή λειτουργίας της Μαρινόπουλος, υπολογίζεται ότι το 2016 η ΑΒ απορρόφησε περί το 45% του τζίρου της πρώην Μαρινόπουλος, γεγονός που μεταφράζεται σε περίπου 200 εκατ. ευρώ. Επιδίωξη σύμφωνα με τη διοίκηση της ΑΒ είναι από αυτόν τον τζίρο να επιτευχθεί η διακράτηση του 40%, δηλαδή 80 εκατ. ευρώ.

Αξίζει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με τα στοιχεία των μετρήσεων της IRI, συνολικά η εικόνα των εσόδων στα σούπερ μάρκετ στο πρώτο τρίμηνο φέτος εμφανίζει αύξηση σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα το 2017, στο 4,9%. 

Σε ό,τι αφορά τις επιδόσεις του ομίλου της Ahold Delhaize στο πρώτο τρίμηνο της τρέχουσας χρήσης καταγράφηκε αύξηση 25,7% στα καθαρά κέρδη, με την εταιρεία να δηλώνει ότι αναμένει περαιτέρω συνέργειες το 2018, ως αποτέλεσμα της συγχώνευσης.

Ειδικότερα, ο ισχυρός λιανεμπορικός όμιλος στο πρώτο τρίμηνο του 2018 εμφάνισε κέρδη 407 εκατ. ευρώ σε σχέση με τα 356 εκατ. ευρώ στην αντίστοιχη περίοδο πέρυσι. Σε σταθερή συναλλαγματική ισοτιμία τα καθαρά κέρδη αυξήθηκαν 15%. 

Όσον αφορά τα έσοδα, υποχώρησαν κατά 5,9% στα 14,90 δισ. ευρώ, από τα 15,87 δισ., ευρώ, αλλά σε σταθερό συνάλλαγμα αυξήθηκαν 2,5%.

Ο όμιλος της Ahold Delhaize επιβεβαίωσε τη στόχευση σε καθαρές συνέργειες 420 εκατ. ευρώ το 2018, συμπεριλαμβανομένων και των 268 εκατ. ευρώ που πραγματοποιήθηκαν το 2017, και τόνισε ότι διατηρεί την αισιοδοξία ότι θα επιτύχει τον στόχο των μικτών συνεργειών ύψους 750 εκατ. ευρώ το 2019. 

Εκτιμά επίσης ότι οι ταμειακές ροές το 2018 θα διαμορφωθούν περί τα 1,9 δισ. ευρώ, ενώ επίσης οι κεφαλαιουχικές δαπάνες θα αυξηθούν στο 1,9 δισ. ευρώ.