Από την έντυπη έκδοση
Tης Σοφίας Εμμανουήλ
[email protected]
Με μια επένδυση 5 εκατ. ευρώ στο νέο της κατάστημα στους Αμπελοκήπους, η Leroy Merlin (που έχει επενδύσει πάνω από 100 εκατ. ευρώ στα 13 χρόνια παρουσίας της στην ελληνική αγορά) φέρνει το σήμα της εντός του αστικού ιστού.
Με τη νέα στρατηγική που εγκαινιάζει σχεδιάζει νέα καταστήματα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, μελετώντας ακόμη και την υιοθέτηση του μοντέλου franchise ώστε να επιταχύνει την ανάπτυξη του δικτύου σε μικρότερες πόλεις και νησιά, με ιδιαίτερο ενδιαφέρον για Κρήτη και Ρόδο – όπου άλλωστε έχει τοποθετηθεί το ανταγωνιστικό σήμα της Praktiker Hellas, με ηγετικό μερίδιο.
Με το νέο μοντέλο καταστημάτων η εταιρεία (που αποτελεί σύμπραξη του Παύλου Φουρλή και του γαλλικού ομίλου Adeo) εκτιμά ότι θα καταφέρει στα επόμενα 3-5 χρόνια να αυξήσει το μερίδιό της στην αγορά DIY (μια αγορά περί το 1 δισ. ευρώ) που σήμερα κυμαίνεται στο 10%.
Το πρώτο βήμα έγινε με το κατάστημα του Αμαρουσίου στο «Δαχτυλίδι», μια επένδυση 30 εκατ. ευρώ. Τώρα γίνεται το επόμενο, αφού με τη νέα επένδυση στη Λ. Βασιλίσσης Σοφίας 112 (που ενεργοποιείται 20 Απριλίου) η γαλλική πολυεθνική λανσάρει το πρώτο «home-improvement» κατάστημά της στην ελληνική πρωτεύουσα, στα πρότυπα μιας στρατηγικής που υιοθετήθηκε κατ’ αρχήν στο Παρίσι από τη μητρική εταιρεία, όπως ανέφερε χθες σε ενημερωτική συνάντηση με τους εκπροσώπους του Τύπου ο Olivier Arduin, γενικός διευθυντής της Leroy Merlin Ελλάδας και Κύπρου.
«Είναι ένα εγχείρημα που για πρώτη φορά δοκιμάζεται στην Ελλάδα και ο όμιλος είναι έτοιμος να το στηρίξει με όλες του τις δυνάμεις» τόνισε, σημειώνοντας ότι δημιουργεί 125 άμεσες θέσεις εργασίας, ενώ θεωρείται πως θα ενισχύσει τη δυναμική της ευρύτερης περιοχής, καθώς και το επενδυτικό περιβάλλον της χώρας.
Η διοίκηση της εταιρείας SGB Ελληνική Εταιρεία Ιδιοκατασκευών, που αναπτύσσει το γαλλικό σήμα DIY (Φτιάξ’ το μόνος σου), επανέλαβε τον στόχο που έχει θέσει για 20 σημεία πανελλαδικά μέσω των 3 μοντέλων καταστημάτων: α) βασικό μεγάλο, το concept των παλαιών καταστημάτων επιφάνειας έως 9.500 τ.μ., β) city, το νέο μοντέλο που υιοθετήθηκε στο «Δαχτυλίδι», επιφάνειας 2.500 έως 3.000 τ.μ. και γ) express, μικρά και ευέλικτα καταστήματα έως 1.000 τ.μ., με τα οποία η εταιρεία σχεδιάζει να διεισδύσει γρηγορότερα σε πυκνοκατοικημένες περιοχές και στη νησιωτική Ελλάδα.
Τα σχέδια
Ειδικότερα, διατηρεί ενδιαφέρον για τη Δυτική και τη Νότια Αττική, όπου στοχεύει να τοποθετηθεί με μεγάλο κατάστημα, ενώ στη Θεσσαλονίκη, όπου διαθέτει κατάστημα στην Πυλαία, σχεδιάζει να τοποθετηθεί στη δυτική πλευρά της πόλης με τυπικό κατάστημα και μεσομακροπρόθεσμα να ενισχύσει τη θέση της με μοντέλα city και express. Επενδυτικό ενδιαφέρον όμως υπάρχει και στην Κύπρο (λειτουργεί στη Λευκωσία), όπου διερευνώνται δυνατότητες ανάπτυξης καταστημάτων σε Λεμεσό και Πάφο. O γαλλικός όμιλος Adeo, του οποίου μέλος είναι η Leroy Merlin, έχει ανάψει πράσινο φως στο εν λόγω business plan, το οποίο υποστηρίζει σθεναρά, παρά το δυσμενές οικονομικό περιβάλλον στην Ελλάδα, όπως είπε ο κ. Arduin.
Πάντως, θα πρέπει να σημειωθεί ότι η εταιρεία παραμένει ζημιογόνα. Η διοίκηση ωστόσο δείχνει αισιόδοξη προσβλέποντας σε break even στην τρέχουσα χρήση και γύρισμα σε κερδοφορία το 2019, σε συνέχεια της ανάπτυξης του 2017 (15%, με κύκλο εργασιών στα 132 εκατ. ευρώ και με πρόβλεψη για ανάπτυξη 18% το 2018), την οποία πριμοδοτεί εν πολλοίς η ενίσχυση του δικτύου.
Το προφίλ του νέου σημείου
Το νέο κατάστημα της Leroy Merlin στους Αμπελοκήπους εκτείνεται σε 3 ορόφους συνολικού εμβαδού 5.300 τ.μ., διαθέτει 300 θέσεις υπόγειας στάθμευσης και έχει παραχωρηθεί στον όμιλο ιδιοκατασκευών Leroy Merlin, με μακροχρόνια μίσθωση του κτηρίου από την εταιρεία ανάπτυξης ακινήτων «Δάκων».