Skip to main content

Friesland Campina Hellas: Επένδυση 5 εκατ. ευρώ για το εργοστάσιο της Πάτρας

Από την έντυπη έκδοση 

Της Δανάης Αλεξάκη
[email protected]

Διατηρώντας ζωντανό το ενδιαφέρον της αναζήτησης ευκαιριών εξαγοράς, η Friesland Campina Hellas τη φετινή χρονιά, κατά την οποία συμπληρώνονται 90 χρόνια παρουσίας του ΝΟΥΝΟΥ στην ελληνική αγορά, προχωρά στην υλοποίηση επένδυσης ύψους 5 εκατ. ευρώ με κατεύθυνση την ενίσχυση της παραγωγικής δυναμικής του εργοστασίου της Πάτρας.

Η νέα επένδυση αφορά την ενδυνάμωση της παραγωγικής δυναμικής κατά περίπου 50% και περιλαμβάνει επέκταση των βιομηχανικών κτηρίων, νέες γραμμές παραγωγής και εξοπλισμό. Να σημειωθεί ότι πρόκειται για την πρώτη φάση του πλάνου ενίσχυσης της παραγωγικότητας, καθώς η εταιρεία έχει ήδη προχωρήσει και σε περαιτέρω εν δυνάμει σχεδιασμό ο οποίος αφορά την περίοδο μετά το 2021. Υπενθυμίζεται ότι σε περίπου 15 εκατ. ευρώ ανήλθαν τα κεφάλαια τα οποία κατευθύνθηκαν στις εγκαταστάσεις της Πάτρας την περίοδο 2011-2012 όταν και μεταφέρθηκε στην Ελλάδα η παραγωγή γάλακτος και κρεμών γάλακτος από τη Γερμανία.

Ο στόχος της νέας επένδυσης είναι να υπάρξει η δυνατότητα για επιπλέον επεξεργασία 35-40 χιλ. τόνων γάλακτος. Σήμερα στο εργοστάσιο γίνεται επεξεργασία 75 χιλ. τόνων εγχώριου γάλακτος. Οι εργασίες θα ξεκινήσουν μετά το Πάσχα και αναμένεται να ολοκληρωθούν εντός του έτους. 

Ηγετικά μερίδια
Όπως ανέφερε χθες ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Κωνσταντίνος Μαγγιώρος, στο πλαίσιο συνέντευξης Τύπου, στην εγχώρια αγορά γαλακτοκομικών που εμφανίζει αξία 3 δισ. ευρώ «υπάρχουν περιθώρια ανάπτυξης». Επιδίωξη της εταιρείας είναι να θωρακίσει τα ηγετικά μερίδια στις κατηγορίες όπου δραστηριοποιείται, να ενδυναμώσει τη παρουσία της στο γιαούρτι, ενώ και το project εισόδου στη φέτα παραμένει στο τραπέζι για την ισχυρή συνεταιριστική γαλακτοβιομηχανία.

«Το ενδιαφέρον μας για τη φέτα δεν το έχουμε κρύψει. Όμως μια τέτοια απόφαση θα γίνει από εμάς μέσω εξαγοράς. Δυστυχώς οι συζητήσεις μας με τη Δωδώνη δεν ευδοκίμησαν. Μας ενδιέφερε η Δωδώνη, καθώς έχει ένα αναγνωρίσιμο brand στο εξωτερικό και για εμάς οι εξαγωγές φέτας είναι το ζητούμενο. Στην παρούσα φάση οι συζητήσεις με τη Δωδώνη είναι ανενεργές. Προσωπικά θα ήθελα να ενεργοποιηθούν, αλλά δεν εξαρτάται μόνο από τη μια πλευρά αυτό» ανέφερε ο επικεφαλής της εταιρείας.

Ερωτηθείς εάν πέρα από το «ανοιχτό» κεφάλαιο με τη Δωδώνη υπάρχει ενδιαφέρον και για τη Δέλτα, ο κ. Μαγγιώρος σχολίασε ότι «στον βαθμό που η πώληση δεν αφορά συνολικά όλα τα “assets” της δραστηριότητας της Vivartia θα μας ενδιέφερε. Εμείς είμαστε τοποθετημένοι στον κλάδο των γαλακτοκομικών και δεν μας ενδιαφέρει άλλη δραστηριότητα».

Σχετικά με την παρουσία της FrieslandCampina Hellas στην εγχώρια αγορά, κατέχει την πρώτη θέση στη συνολική αγορά γαλακτοκομικών με μερίδιο 11,2% σε αξία (στοιχεία 2018 IRI). Ανά κατηγορία, στο λευκό γάλα έχει ηγετικό μερίδιο 23,5% σε όγκο και δη στο γάλα υψηλής παστερίωσης το μερίδιο ανέρχεται στο 28,7%. 

Πρώτη θέση κατέχει και στις κρέμες γάλακτος με μερίδιο 20,6% σε όγκο, καθώς και στο κίτρινο τυρί, όπου ηγείται στην κατάταξη με μερίδιο 16,6% σε όγκο. 

Στις βρεφικές κρέμες η Friesland επιτυγχάνει τη διατήρηση της ηγετικής θέσης με μερίδιο 39,5% παρά την υψηλή πίεση που δέχεται από τον δεύτερο παίκτη, τη Γιώτης, που εμφανίζει υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης στην κατηγορία με μερίδιο 38,8%.