Skip to main content

Φάγε: «Βαρίδι» οι μειωμένες πωλήσεις στις διεθνείς αγορές

Τα αποτελέσματα για τη χρήση του 2023

Με επιβαρυμένη εικόνα μεγεθών έκλεισε η περσινή χρονιά για τη Φάγε Βιομηχανία Γάλακτος Μονοπρόσωπη Α.Ε., που αποτελεί την ελληνική θυγατρική του διεθνούς ομίλου FAGE International S.A., με τη διοίκηση να προσβλέπει σε βελτιωμένες επιδόσεις για φέτος.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του ισολογισμού της ελληνικής εταιρείας, που γνωστοποιήθηκαν χθες, ο κύκλος εργασιών κατέγραψε πέρυσι πτώση 6,7%, στα 152,1 εκατ. ευρώ, έναντι 163,083 εκατ. ευρώ το 2022.

Όπως επισημαίνει η διοίκηση της εταιρείας, η μείωση αυτή οφείλεται, κυρίως, στη μείωση των πωλήσεων στο εξωτερικό κατά 13,8%, η οποία αντισταθμίστηκε μερικώς από την αύξηση των πωλήσεων στην ελληνική αγορά κατά 3,2%.

Η εγχώρια ζήτηση

Σε ό,τι αφορά την εγχώρια αγορά, αξίζει να επισημανθεί ότι η Φάγε διατήρησε το 2023 ηγετική παρουσία στην κατηγορία του γιαουρτιού, χάνοντας, ωστόσο, την πρώτη θέση, την οποία «απολαμβάνει» η ιδιωτική ετικέτα.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Circana, το 2023 η Φάγε εμφάνισε μερίδιο αγοράς 16,2% σε όγκο και 18,9% σε αξία. Την ίδια ώρα, το μερίδιο της ιδιωτικής ετικέτας στο γιαούρτι έφτασε το 2023 το 32,8% σε όγκο και το 20,7% σε αξία.

Σημειώνεται ότι η συμμετοχή της ελληνικής θυγατρικής στις συνολικές πωλήσεις του ομίλου Fage International διαμορφώθηκε πέρυσι στο 12% του τζίρου.

Σε ό,τι αφορά τους δείκτες κερδοφορίας της Φάγε Α.Ε., κατά την περσινή χρήση τα μικτά κέρδη ενισχύθηκαν κατά 38,2%, στα 33,2 εκατ. ευρώ, καθώς επίσης και το μικτό περιθώριο, το όποιο ανήλθε σε 21,8% το 2023, έναντι 14,7% το 2022. Η αύξηση αυτή αποδίδεται από την εταιρεία, κυρίως, στη μείωση στις τιμές των πρώτων υλών και του κόστους ενέργειας.

Σε επίπεδο προ φόρων αποτελεσμάτων, το πρόσημο παρέμεινε αρνητικό, εμφανίζοντας σημαντική διεύρυνση ζημιών σε 8 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών 3,9 εκατ. ευρώ το 2022.

Αντίστοιχα, τα καθαρά αποτελέσματα ανήλθαν σε ζημιές 13,4 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών 3,2 εκατ. ευρώ στην αμέσως προηγούμενη χρήση.

Επισημαίνεται ότι κατά την περσινή χρήση δεν αναπτύχθηκαν επενδύσεις σε επίπεδο αναβάθμισης μονάδων παραγωγής, με την εταιρεία, ωστόσο, να προχωρά σε διπλασιασμό του διαφημιστικού της budget, με τα έξοδα διαφήμισης να ανέρχονται σε 3,18 εκατ. ευρώ έναντι 1,53 εκατ. ευρώ το 2022.

Παράλληλα, κατά το 2023 η Φάγε αποπλήρωσε 20 εκατ. δολ. (18,2 εκατ. ευρώ) από το ομολογιακό δάνειο ύψους 50 εκατ. δολ., δεκαετούς διάρκειας, με ημερομηνία λήξης στις 13 Δεκεμβρίου 2028, το οποίο έχει επιτόκιο 5,625%.

Η αποτίμηση του δανείου στις 31 Δεκεμβρίου 2023 ανερχόταν σε 27,149 εκατ. ευρώ.