Skip to main content

Η ανάπτυξη του ελληνικού κρασιού, η ανάδειξή του στις αγορές του εξωτερικού και οι προκλήσεις που αντιμετωπίζει

Ο Άρης Σπαϊδιώτης, διευθυντής εξαγωγών Κτήματος Σκούρα, στο κανάλι της Ναυτεμπορικής

Συνέντευξη στην εκπομπή In Business 9-11 του Naftemporiki TV με τη Μαρία Σμιλίδου και τον Παύλο Πανταζόπουλο παραχώρησε ο Άρης Σπαϊδιώτης, διευθυντής εξαγωγών Κτήματος Σκούρα. Ο κ. Σπαϊδιώτης μίλησε για την ανάπτυξη του ελληνικού κρασιού, την προώθηση και την ανάδειξή του στις αγορές του εξωτερικού.

Συγκεκριμένα ανέφερε ότι «ο κύκλος εργασιών του ελληνικού κρασιού στις εξαγωγές το 2022 ήταν 100 εκατ. ευρώ, τα 57 εκατ. στην Ε.Ε. και τα υπόλοιπα σε τρίτες χώρες. Είναι μια αύξηση του 21% στην Ε.Ε. αναλογικά και περίπου 11% στις τρίτες χώρες». Επίσης επισήμανε ότι δεν αυξήθηκαν μόνο οι εξαγωγές σαν τζίρος, αλλά αυξήθηκε και η μέση τιμή μονάδας εξαγωγής, ένα πολύ σημαντικό στοιχείο στην αγορά του κρασιού.

Μιλώντας για τις κυρίαρχες ποικιλίες στην εξαγωγή του ελληνικού κρασιού χαρακτήρισε το Ασύρτικο «αιχμή του δόρατος» του ελληνικού κρασιού. Αναφέρθηκε στην ιστορία του κτήματος Σκούρα, λέγοντας χαρακτηριστικά ότι «το κρασί ορόσημο του κτήματος “Μέγας Οίνος” άλλαξε την ιστορία και της ελληνικής οινοποιίας, όσον αφορά τις εξαγωγές, γιατί έδωσε μια νέα πνοή και βοήθησε τις ξένες αγορές να καταλάβουν καλύτερα το ελληνικό κρασί και τα ποιοτικά του χαρακτηριστικά, ήταν το πρώτο κρασί που εξάγαμε στις ΗΠΑ και βοήθησε στην επέκταση των εξαγωγών μας, που αυτή τη στιγμή είναι σε 23 χώρες».

Εξηγώντας τις μεγαλύτερες προκλήσεις που επηρεάζουν το ελληνικό κρασί, μίλησε για το πόσο οι καιρικές συνθήκες επηρεάζουν την παραγωγή, λέγοντας ότι «το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζουμε στην Ελλάδα είναι, κυρίως, η έλλειψη νερού στον αμπελώνα».

Τέλος μίλησε για την έκθεση του Βελγίου, μια προσπάθεια μαζί με τον Σύνδεσμο Ελληνικού Οίνου και των ελληνικών οινοποιείων να μπουν στην αγορά του Βελγίου και να σπάσουν την εδραίωση των μεγάλων παραγωγικών περιοχών όπως η Γαλλία, η Ισπανία και η Ιταλία.