Skip to main content

Μετρό Θεσσαλονίκης: Η κοινοπραξία ATM – Egis Projects ξεκινά την οργάνωση της λειτουργίας του

ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΝΙΚΟΣ ΑΡΒΑΝΙΤΙΔΗΣ

Υπεγράφη η σχετική σύμβαση ΣΔΙΤ, παρουσία του πρωθυπουργού Κ. Μητσοτάκη, με προοπτική οι θεσσαλονικείς να έχουν Μετρό το τέλος 2024.

Ως το τελικό βήμα προκειμένου να παραδοθεί στο επιβατικό κοινό η βασική γραμμή του Μετρό της Θεσσαλονίκης, χαρακτήρισε πριν λίγη ώρα ο πρωθυπουργός, Κ. Μητσοτάκης, την υπογραφή της σύμβασης ΣΔΙΤ για τη λειτουργία και συντήρηση του νέου συγκοινωνιακού μέσου που θα αποκτήσει η συμπρωτεύουσα.

Κατά τη εκδήλωση της υπογραφής της σύμβασης στο σταθμό Αγία Σοφία του Μετρό της Θεσσαλονίκης ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας και ο υφυπουργός Υποδομών Νίκος Ταχιάος, έκαναν λόγο για το πιο σύγχρονο μετρό της Ευρώπης, το οποίο θα τεθεί σε λειτουργία στο τέλος του 2024.

(ΒΑΣΙΛΗΣ ΒΕΡΒΕΡΙΔΗΣ/ΜΟΤΙΟΝΤΕΑΜ)

Η σύμβαση για τη Λειτουργία και Συντήρηση του δικτύου του Μετρό Θεσσαλονίκης υπεγράφη ειδικότερα με την κοινοπραξία THEMA (THEMA Consortium) η οποία αποτελείται από τις εταιρείες ATM S.p.A. και Egis Projects S.A.S., έπειτα από διαγωνισμό που διενήργησε η Ελληνικό Μετρό.

Πρόκειται για σύμβαση ΣΔΙΤ και τίμημα, σε όρους καθαρής παρούσας αξίας, 249,930 εκατ. ευρώ, για διάρκεια 11 ετών.

Σε πρώτη φάση η προαναφερόμενη κοινοπραξία θα αναλάβει τη λειτουργία της βασικής γραμμής του Μετρό της Θεσσαλονίκης που ξεκινά από την βορειοδυτική πλευρά της πόλης με τον σταθμό «Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός», ο οποίος βρίσκεται εμπρός από τον σταθμό του ΟΣΕ και συνεχίζει έως τον τερματικό σταθμό «Νέα Ελβετία» στην νοτιοανατολική πλευρά της πόλης καταλήγοντας στο αμαξοστάσιο Πυλαίας.

Σε δεύτερο στάδιο θα ξεκινήσει και η λειτουργία και της επέκτασης προς Καλαμαριά, την οποία επίσης θα αναλάβει η κοινοπραξία THEMA.

Στο αντικείμενο των υπηρεσιών περιλαμβάνονται η καθημερινή λειτουργία και συντήρηση των εγκαταστάσεων, των συστημάτων και του τροχαίου υλικού, ο καθαρισμός, η φύλαξη (Ασφάλεια – Προστασία), η διαχείριση Αυτόματου Συστήματος Συλλογής Κομίστρου (AFC) και η εγκατάσταση και λειτουργία του πληροφοριακού συστήματος IT-ERP υποστήριξης της διοικητικής λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης.

Σημειώνεται πως πρόκειται για το πρώτο ΣΔΙΤ στη χώρα μας που υπογράφεται και αφορά στη λειτουργία ενός συγκοινωνιακού μέσου.

Το Μετρό Θεσσαλονίκης αποτελεί το μεγαλύτερο συγκοινωνιακό και αναπτυξιακό έργο στη Βόρεια Ελλάδα. Η κατασκευή του ενσωματώνει τα πλέον σύγχρονα τεχνολογικά δεδομένα στα μέσα σταθερής τροχιάς και τις πιο απαιτητικές προδιαγραφές ποιότητας, λειτουργικότητας και ασφάλειας με αποτέλεσμα να είναι, όταν λειτουργήσει βεβαίως, από τα πιο σύγχρονα Μετρό στην Ευρώπη.

Αντίστοιχα συστήματα Μετρό λειτουργούν σε 7 χώρες στην Ευρώπη.

ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ/Pygmalion Karatzas

Με την ολοκλήρωση της κατασκευής του έργου της βασικής γραμμής και της επέκτασης προς Καλαμαριά, αναμένεται να εξυπηρετούνται καθημερινά 313.000 επιβάτες. Επιπρόσθετα, με τη λειτουργία του Μετρό Θεσσαλονίκης στο σύνολο του, υπολογίζεται πως θα  κυκλοφορούν, καθημερινά, περίπου 57.000  λιγότερα ιδιωτικής χρήσης οχήματα, μειώνοντας αντίστοιχα τους ρύπους CO2 κατά 212 τόνους ημερησίως.

Οι εταιρείες της κοινοπραξίας 

Η ιταλική εταιρεία ATM (51% στην κοινοπραξία THEMA) είναι ο φορέας δημόσιας συγκοινωνίας της Μητροπολιτικής Περιοχής του Μιλάνου (με τον οποίο εξυπηρετούνται 96 δήμοι – 3,2 εκατομμύρια κάτοικοι) και από το 2008 φορέας δημόσιας συγκοινωνίας στην Κοπεγχάγη. Διαχειρίζεται αυτόματα συστήματα μετρό για πάνω από 10 χρόνια, καθώς και παραδοσιακά μετρό, λεωφορεία, τραμ και τρόλεϊ.

(ΒΑΣΙΛΗΣ ΒΕΡΒΕΡΙΔΗΣ/ΜΟΤΙΟΝΤΕΑΜ)

Η Egis (με 49% στην κοινοπραξία) είναι γαλλική εταιρεία με διεθνή παρουσία και αντικείμενο τους τομείς της παροχής συμβουλών, της μηχανικής κατασκευών και των υπηρεσιών κινητικότητας. Δραστηριοποιείται σε 120 χώρες. Σήμερα, μεταξύ άλλων, ασχολείται με το σχεδιασμό και την κατασκευή διαφόρων Automatic Metro Projects, όπως οι γραμμές 15, 16 και 17 του νέου Μετρό του Παρισιού και η αναβάθμιση συστημάτων του μετρό, όπως η Γραμμή Β στη Λυών.

Διαβάστε ακόμη