Skip to main content

Αττική Οδός: Πιθανή παράταση κατάθεσης προσφορών

Κυρίαρχο θέμα της νέας σύμβασης είναι το ύψος των διοδίων.

Με την ολοκλήρωση του κειμένου για τη νέα 25ετή σύμβαση παραχώρησης και την έγκρισή του χθες από το διοικητικό συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ, συνεχίζεται η διαγωνιστική διαδικασία για την εκ νέου ανάθεση της Αττικής Οδού.

Η ισχύουσα ημερομηνία υποβολής δεσμευτικών προσφορών για τη νέα σύμβαση παραχώρησης του αυτοκινητόδρομου είναι η 29η Μαΐου 2023 χωρίς να αποκλείεται το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ) να αποφασίσει τη μετάθεσή της, πιθανότατα έπειτα και από σχετικά αιτήματα των ενδιαφερομένων.

Βάσει εκτιμήσεων της αγοράς οι προσφορές για την παραχώρηση της Αττικής Οδού θα προγραμματιστούν μετά τις αρχές Ιουλίου, αφού ολοκληρωθούν οι εθνικές εκλογές. Σε αυτή την περίπτωση ενδεχομένως να χρειασθεί να παραταθεί η σύμβαση με την εταιρεία Αττικές Διαδρομές που λειτουργεί τον αυτοκινητόδρομο καθώς η υφιστάμενη σύμβαση παραχώρησης και λειτουργίας λήγει τον Οκτώβριο του 2024.

Κυρίαρχο θέμα της νέας σύμβασης είναι το ύψος των διοδίων. Υπενθυμίζεται σχετικά ότι από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ανακοινώθηκε ότι τα διόδια ανά διέλευση ΙΧ θα είναι 2,5 ευρώ. Σύμφωνα με πληροφορίες η σύμβαση θα προβλέπει δυνατότητα πιθανής αναθεώρησης των διοδίων στο τέλος της πρώτης 5ετίας ισχύος της νέας παραχώρησης.

Ο νέος παραχωρησιούχος θα δύναται να υποβάλει αίτημα για αναθεώρηση των διοδίων υπό ορισμένες προϋποθέσεις.

Το σχέδιο της νέας σύμβασης παραχώρησης που οριστικοποιήθηκε χθες από το ΤΑΙΠΕΔ χρειάζεται να λάβει το πράσινο φως από το υπουργείο Οικονομικών πριν καταλήξει στους υποψήφιους επενδυτές για να το λάβουν υπόψη τους στις προσφορές τους.

Υπενθυμίζεται ότι πρόκειται για διαγωνισμό με μεγάλο οικονομικό ενδιαφέρον (οι αρχικές εκτιμήσεις του ΤΑΙΠΕΔ, προ της ανόδου των επιτοκίων, μιλούσαν για τίμημα της τάξεως των 2,4 δις.), στον οποίο συμμετέχουν 16 οικονομικοί φορείς με 8 κοινοπραξίες.

Στους ενδιαφερόμενους συμπεριλαμβάνονται οι 5 μεγάλοι κατασκευαστικοί – ενεργειακοί όμιλοι (ΓΕΚ Τέρνα, Ελλάκτωρ, Μυτιληναίος, Άβαξ και Intrakat) ο όμιλος Κοπελούζου, διεθνείς και ευρωπαϊκοί διαχειριστές υποδομών και επενδύσεων.

Όπως εκτιμάται μέχρι την κατάθεση των προσφορών θα υπάρξουν διαφοροποιήσεις στους οικονομικούς φορείς που εκδήλωσαν αρχικά ενδιαφέρον. Μεταξύ άλλων το τελευταίο διάστημα πληροφορίες που όμως δεν έχουν επιβεβαιωθεί φέρουν την Ardian να έχει αποχωρήσει από την κοινοπραξία στην οποία συμμετέχουν η Άκτωρ Παραχωρήσεις και η Άβαξ (οι δύο εταιρείες που συμμετέχουν στην υφιστάμενη παραχώρηση).