Skip to main content

Με πληθωρισμό… προσφορών η μάχη του πασχαλινού τζίρου

Intime News

Τα μπρα ντε φερ σε οβελία, ένδυση-υπόδηση και παιδικό παιχνίδι.

Θέση μάχης παίρνει η εγχώρια λιανική στην φετινή πληθωριστική “Εβδομάδα των Παθών” με τους οργανωμένους παίκτες να επιστρατεύουν έντονες προωθητικές ενέργειες για να κερδίσουν μεγαλύτερο μερίδιο από τον Πασχαλινό τζίρο εις βάρος των μικρομεσσαίων της αγοράς.

Για τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ ο οβελίας αναδεικνύεται ακόμα μια φορά σε προιόν- κράχτη ενώ για την οργανωμένη λιανική παιχνιδιού οι μεγάλες αλυσίδες Jumbο και Μουστάκας έχουν δηλώσει ήδη ηχηρό παρών στον θεσμό του “καλαθιού του νονού”, προαναγγέλλοντας χαμηλές τιμές και σε προϊόντα εκτός αυτού.

Αντίστοιχα, στην παιδική ένδυση και υπόδηση οι ηλεκτρονικές προσφορές των ισχυρών brands και οι πολιτικές εκπτωτικών κωδικών φαίνεται ότι θα “κλέψουν” το τζίρο των φυσικών καταστημάτων.

«Η αγορά ευελπιστεί να απορροφήσει μεγάλο μέρος του δώρου του Πάσχα, υπολογίζοντας να ξεπεράσει τη συνήθη υποτονική κίνηση των τελευταίων ετών και να ξεπεράσει τον περυσινό πασχαλινό τζίρο των 1,5 δισ. ευρώ» επισημαίνει σε δήλωσή του ο πρόεδρος του Περιφερειακού Επιμελητηριακού Συμβουλίου Αττικής, Βασίλης Κορκίδης.

Σε επίπεδο τιμών, μολονότι ο εμπορικός κόσμος διατείνεται ότι ή αγορά έχει κάνει προσπάθεια να διατηρήσει κοντά στα περσινά επίπεδα το κόστος των εορταστικών δαπανών, οι πρώτες εκτιμήσεις των καταναλωτών κάνουν λόγο για αύξηση 10-15% στις πασχαλινές δαπάνες.

Ο κ. Κορκίδης επισημαίνει πως οι αυξήσεις στα τρόφιμα, που περιλαμβάνονται στο πασχαλινό τραπέζι, είναι σχεδόν βέβαιο πως θα περιορίσουν την κατανάλωση και τον πασχαλινό τζίρο σε πολλούς άλλους κλάδους του λιανικού εμπορίου, ενώ «φρενάρισμα» στον όγκο πωλήσεων παρατηρείται στις αγορές των σούπερ μάρκετ, σε αντίθεση με τον τζίρο.

Σε ο,τι αφορά στο εορταστικό καλάθι στο σούπερ μάρκετ, τα στελέχη της οργανωμένης λιανικής να τοποθετούν την μέση ανατίμηση στο 5-7%  .

Όπως αναφέρουν στην “Ν” στελέχη των αλυσίδων ” η τιμή των αμνοεριφίων φέτος κινείται στα επίπεδα του κόστους προκειμένου να υποστηριχθεί η κατανάλωση”.

Σε κάποιες περιπτώσεις, μάλιστα, το σούβλισμα του οβελία “πριμοδοτείται” από τις ίδιες της αλυσίδες που προχωρούν στην επιβράβευση μέσω εκπτωτικού κουπονιού από 6 έως 12 ευρώ την αγορά του αρνιού (είτε ολόκληρου είτε μισού).

Χθες η επικράτουσα τιμή χονδρικής στο αρνί και στο κατσίκι ήταν 9,2 ευρώ σύμφωνα με τα στοιχεία του Οργανισμού Κεντρικών Αγορών και Αλιείας με τα σούπερ μάρκετ να εισέρχονται στη περίοδο της Μ. Βδομάδας διαθέτοντας το αρνί από 9,78 ευρώ το κιλό και  9,90 ευρώ στο κατσίκι.

Την ίδια ώρα, η βιομηχανία προϊόντων διατροφής έχει προχωρήσει σε έντονες προσφορές προκειμένου να θωρακίσει τη θέση της στο καλάθι έναντι των κωδικών ιδιωτικής ετικέτας που διευρύνουν συνεχώς τη παρουσία τους.

Με αυτό το τρόπο, οι τιμές “συγκρατούνται” στο ράφι το οποίο επιδιώκεται να προσελκύσει περισσότερους καταναλωτές.  Βέβαια, η ψαλίδα της τιμής μεταξύ των αλυσίδων σούπερ μάρκετ και της παραδοσιακής λιανικής, ελέω και της πρωτοβουλίας για το “καλάθι του Πάσχα”, βαίνει αυξανόμενη πιέζοντας  πέρα από τα κρεοπωλεία- που δεν μπορούν να υιοθετήσουν τιμολογιακές πολιτικές στη τιμή κόστους για τα αμνοερίφια- και τα ζαχαροπλαστεία και τους φούρνους.

Στις άλλες εμπορικές δραστηριότητες, το εύρος των τιμών είναι τεράστιο διαχωρίζοντας έντονα τις luxury επιλογές σε σχέση με τις πιο οικονομικές. Στην ένδυση και υπόδηση η αγορά αναμένεται να  διατηρήσει την ανάπτυξη “πολλών ταχυτήτων”,

Παράλληλα, το ηλεκτρονικό κανάλι διεκδικεί δυναμικά και φέτος μέρος του πασχαλινού τζίρου προσφέροντας εκπτωτικούς κωδικούς είτε για άμεσες ή και για μελλοντικές αγορές.

Ένα ακόμα στοιχείο που θα επηρεάσει την εικόνα του φετινού πασχαλινού τζίρου είναι η “εισαγώμενη” κατανάλωση των ξένων επισκεπτών η οποία αποτελεί ισχυρό αντίβαρο στην περιορισμένη  αγοραστική δυνατότητα των εγχώριων καταναλωτών.