Skip to main content

Καθυστερήσεις και κόστη επηρέασαν τα μεγέθη της Άβαξ

Intime News/ ΛΙΑΚΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ

Η εικόνα στο εννεάμηνο.

Οι καθυστερήσεις στην έναρξη νέων έργων είχαν αποτέλεσμα τη μείωση του κύκλου εργασιών της Άβαξ στο 9μηνο. Λαμβάνοντας υπόψη μόνο τις συνεχιζόμενες δραστηριότητες διαμορφώθηκε σε 295,1 εκατ. καταγράφοντας μείωση 27,2% έναντι της αντίστοιχης περιόδου 2021.

Κατά την εξεταζόμενη περίοδο το λειτουργικό κέρδος προ φόρων και χρηματοοικονομικών εξόδων του κατασκευαστικού Ομίλου από συνεχιζόμενες δραστηριότητες μειώθηκε στα 9 εκατ. έναντι 32,2 εκατ., λόγω των υψηλότερων τιμολογίων προμήθειας και μεταφοράς δομικών υλικών και των αυξημένων δαπανών ενέργειας, ενώ το αποτέλεσμα προ φόρων ήταν ζημιογόνο κατά 4,2 εκατ. έναντι κέρδους 15,2 εκατ. ευρώ.

Όπως σημειώνει η διοίκηση της κατασκευαστικής στα αποτελέσματα του 9μήνου οι σημαντικές καθυστερήσεις στην έναρξη των νέων έργων οφείλονται και στις μεγάλες αυξήσεις τιμών στα κατασκευαστικά υλικά, τα μεταφορικά έξοδα και τα καύσιμα, καθώς πολλοί φορείς υλοποίησης έργων αναγκάστηκαν να αναθεωρήσουν τους προϋπολογισμούς των προγραμματισμένων έργων και να αναβάλλουν τις διαδικασίες ανάθεσής τους για αρκετούς μήνες, οδηγώντας σε μειωμένη δραστηριότητα το εξεταζόμενο διάστημα.

Στο τέλος Σεπτεμβρίου ο συνολικός δανεισμός συμπεριλαμβανομένων των συμβάσεων leasing διαμορφώθηκε σε 420,1 εκατ. και ο καθαρός σε 379 εκατ. έναντι 495,5 εκατ. και 381,4 εκατ. αντίστοιχα στο τέλος του 2021.

Έχοντας υπογράψει νέες συμβάσεις συνολικής αξίας 505 εκατ. στο πρώτο εννεάμηνο το ανεκτέλεστο υπόλοιπο των υπογεγραμμένων συμβάσεων κατασκευαστικών έργων της Άβαξ ανήλθε σε 1,7 δις μετά και τη διαγραφή ποσού 308 εκατ. για έργο στο οποίο έχει ωριμάσει η διεθνής διαιτησία για απαίτηση αποζημίωσης. Λαμβάνοντας υπόψη τις νέες συμβάσεις που έχουν υπογραφεί εντός του δ’ τριμήνου, καθώς επίσης τα προς υπογραφή έργα, το ανεκτέλεστο υπόλοιπο την τρέχουσα περίοδο προσεγγίζει τα 2,3 δις.

Στο πλαίσιο της στρατηγικής του για την ανάδειξη της αξίας του χαρτοφυλακίου παραχωρήσεων και με στόχο να ενισχύσει τη θέση του για την χρηματοδότηση νέων επενδύσεων, ο κατασκευαστικός όμιλος κατά την εξεταζόμενη περίοδο προχώρησε στην από – επένδυση από ορισμένες ώριμες συμβάσεις παραχώρησης / ΣΔΙΤ και μη βασικές δραστηριότητες. Από τις τρεις πρόσφατες (παραχώρηση της Γέφυρας Ρίου-Αντιρρίου, πώληση χαρτοφυλακίου έργων ΑΠΕ της θυγατρικής Volterra, πώληση των κτηρίων των κεντρικών γραφείων) καταγράφεται συνολικό κεφαλαιακό κέρδος  97 εκατ. ευρώ.