«Οι μοναχικές πορείες ποτέ δεν έκαναν καλό, μονό κακό θα κάνουν», σημείωσε ο ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ Γιάννης Ρέτσος κατά τη διάρκεια του διαδικτυακού συνεδρίου που διοργάνωσε σήμερα το απόγευμα ο Σύνδεσμος και η Marketing Greece με θέμα τον τουρισμό Το μέλλον της προβολής και επικοινωνίας του ελληνικού τουριστικού προϊόντος στην μετά Covid εποχή, περνάει μέσα από την συνεργασία του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, ήταν το συμπέρασμα που βγήκε.
Στην παρέμβασή του, στο “Destination Greece – Communication in challeging times”,.ο υπουργός Τουρισμού, Χάρης Θεοχάρης, αφού υπογράμμισε ότι τα δύσκολα πέρασαν για την χώρα και τον ελληνικό τουρισμό, σημειώνοντας ότι οι εμβολιασμοί θα φέρουν την απαραίτητη αισιοδοξία, στάθηκε στην εξαιρετική συνεργασία που είχε το υπουργείο με τους επαγγελματίες του τουρισμού, με αποτέλεσμα η Ελλάδα να καταστεί υπόδειγμα στο άνοιγμα του τουρισμού το 2020. Εστιάζοντας στο 2021, ο κ. Θεοχάρης ανέφερε ότι είναι χρονιά κομβικής σημασίας για την ανάκαμψη του ελληνικού τουρισμού, με τον αρμόδιο υπουργείο να εργάζεται εντατικά για αυτήν.
Ο υπουργός εξήγησε, ότι απαραίτητα συστατικά προς αυτή την κατεύθυνση είναι η καινοτομία, η δημιουργικότητα αλλά και η συνένωση δυνάμεων για το καλό του ελληνικού τουρισμού.
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ Γιάννης Ρέτσος, αφού στάθηκε στο γεγονός ότι οι επαγγελματίες του κλάδου ανταποκρίθηκαν στις περιστάσεις της εποχής και άνοιξαν τις επιχειρήσεις τους με μοναδικό επαγγελματισμό, σημείωσε ότι το 2021 είναι μια δύσκολη χρονιά για την τουριστική βιομηχανία και δεν θα αλλάξουν όλα με ένα μαγικό ραβδί, αφού όπως εξήγησε, οι προκλήσεις είναι μεγαλύτερες.
Για τον κ. Ρέτσο, κομβικής σημασίας ζήτημα αποτελεί η απάντηση στο ερώτημα “τι μήνυμα” θα στείλει η Ελλάδα στο διεθνές κοινό τη νέα τουριστική χρονιά και με ποια εργαλεία θα γίνει η αποστολή του. Στο σημείο αυτό, επανέλαβε τη διαχρονική θέση του ΣΕΤΕ προς την κατεύθυνση της συνεργασίας του δημοσίου και ιδιωτικού τομέα.
Αναφερόμενος στα διδάγματα της πανδημίας στον τουριστικό κλάδο ο γενικός γραμματέας του ΕΟΤ Δημήτρης Φραγκάκης, σημείωσε ότι «όταν όλοι είναι ενωμένοι, τότε μπορούν να ξεπεραστούν οι δυσκολίες, και με οδηγό αυτό να προχωράμε στην επόμενη ημέρα”. Ο ΕΟΤ αυτή την περίοδο, τόνισε ο κ Φραγκάκης, εργάζεται προς την εκπόνηση του στρατηγικού του σχεδίου της επόμενης τετραετίας και σύντομα θα παρουσιαστεί και δημόσια. Μάλιστα για το 2021, ο ΕΟΤ θα κάνει χρήση των ψηφιακών εργαλείων για την προώθηση του ελληνικού τουρισμού, ενώ θα ποντάρει και στην πώληση του τουριστικού προϊόντος σε πλατφόρμες που πουλάνε τουρισμό. Θέλουμε τη συνεργασία με τον ιδιωτικό τομέα για να χτίσουμε κάτι πρωτοπόρο με το όφελος να διαχέεται σε όλη την κοινωνία, ανάφερε μεταξύ άλλων ο κ. Φραγκάκης.
Στο ίδιο μήκος κύματος, οι αυτοδιοικητικοί παράγοντες της χώρας μίλησαν για την συνένωση δυνάμεων που επετεύχθη στη διάρκεια της πανδημίας – και ήταν αυτή που βοήθησε στο ομαλό άνοιγμα του τουρισμού το καλοκαίρι.
Ο περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου, Γιώργος Χατζημάρκος, με το βλέμμα στην επόμενη ημέρα και στην “υγειονομική ασφάλεια” των ελληνικών τουριστικών προορισμών, επεσήμανε ότι η πρόκληση αποτυπώνεται στο “Health and Safety” (υγεία και ασφάλεια), κάτι που όπως είπε, απαιτεί επενδύσεις στις υποδομές υγείας, αλλά και συνεργασία ιδιωτών και δημοσίων φορέων. Στο σημείο αυτό, ο κ. Χατζημάρκος επεσήμανε ότι η Περιφέρεια υλοποίησε 30.000 και πλέον σεμινάρια για την εμπέδωση και εκμάθηση των υγειονομικών πρωτοκόλλων.
Έρευνα της MRB
Στο πλαίσιο του διαδικτυακού συνεδρίου του ΣΕΤΕ και της Marketin Greece, που ήταν αφιερωμένο στην επικοινωνία και την προβολή του ελληνικού τουριστικού προϊόντος, παρουσιάστηκαν και τα ευρήματα μελέτης της εταιρίας ερευνών MRB, με στόχο αυτά να αποτελέσουν το κατάλληλο ερέθισμα για τη διαμόρφωση ενός σχεδίου δράσης ανάπτυξης του ελληνικού τουριστικού προϊόντος.
Παρουσιάζοντας τα ευρήματα έρευνας στην οποία πήραν μέρος 143 μέλη του ΣΕΤΕ, ο διευθύνων σύμβουλος της MRB Δημήτρης Μαύρος σημείωσε μεταξύ άλλων, ότι η προβολή των προορισμών της χώρας υπολείπεται της προβολής της χώρας συνολικά, ότι θα πρέπει να αποφεύγεται η εργαλειοποίηση της προβολής της χώρας και την ίδια στιγμή η επικοινωνία της χώρας και των προορισμών πρέπει να αποκτήσουν κοινή Branding Πλατφόρμα χωρίς να μειώνεται η προσωπικότητα του κάθε προορισμού.
Μεταξύ άλλων, στην έρευνα τα ευρήματα επισημαίνουν ότι δομικοί λίθοι για μια επιτυχημένη καμπάνια της χώρας είναι: η αυθεντικότητα, η ανθρωπιά, η μαγεία, η κουλτούρα και ο δυναμισμός. Σε ό,τι αφορά την ανάκαμψη των τουριστικών επιχειρήσεων, οι επαγγελματίες του κλάδου την “βλέπουν” από το 2022 και μετά. Τέλος σε ποσοστό 89% κρίνουν πολύ σημαντικό το έργο της Marketing Greece, ειδικά στο σκέλος της δημιουργίας περιεχομένου.