Τη στρατηγική της για την τεχνολογία εξηλεκτρισμού των οχημάτων της, τα οποία καλύπτουν μια γκάμα που περιλαμβάνει από τις αστικές διανομές μέχρι τις διεθνείς μεταφορές μεγάλων αποστάσεων, παρουσίασε η κατασκευάστρια εταιρία φορτηγών Daimler Trucks, επικυρώνοντας, με τον τρόπο αυτό, τη δέσμευσή της ως προς τους στόχους της συμφωνίας του Παρισιού για την κλιματική αλλαγή. Ταυτόχρονα, εστίασε στην τεχνολογία φορτηγών μεγάλων αποστάσεων με κυψέλη καυσίμου υδρογόνου. Το Mercedes-Benz GenH2 Truck, το πρωτότυπο όχημα που έκανε παγκόσμια πρεμιέρα, φέρει το πρώτο σύστημα μετάδοσης κίνησης με κυψέλη καυσίμου. Με το GenH2 Truck, η Daimler Trucks μας εισάγει για πρώτη φορά στις τεχνολογίες τις οποίες προάγει με ταχύτατους ρυθμούς, προκειμένου τα βαριά φορτηγά με κυψέλη καυσίμου να μπορούν να εκτελούν ευέλικτες και απαιτητικές μεταφορές μεγάλων αποστάσεων, προσφέροντας αυτονομία 1.000 και πλέον χιλιομέτρων με ένα μόνο ρεζερβουάρ υδρογόνου. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα της Daimler Trucks, οι δοκιμές του GenH2 Truck από πελάτες θα ξεκινήσουν το 2023 και η μαζική παραγωγή κατά το δεύτερο μισό της δεκαετίας. Χάρη στη χρήση υγρού αντί αέριου υδρογόνου, με υψηλότερη ενεργειακή πυκνότητα, οι επιδόσεις του οχήματος αναμένεται να είναι αντίστοιχες εκείνων ενός συγκρίσιμου, συμβατικού πετρελαιοκίνητου φορτηγού.
Η Daimler Trucks έδειξε, επίσης, μια πρώτη εικόνα του Mercedes-Benz eActros LongHaul, ενός φορτηγού μεγάλων αποστάσεων που κινείται αμιγώς με μπαταρία και σχεδιάστηκε για ενεργειακά αποδοτικές μεταφορές σε κανονικές αποστάσεις και προγραμματιζόμενα δρομολόγια. Η μαζική παραγωγή του eActros LongHaul αναμένεται να ξεκινήσει το 2024. Η αυτονομία του θα ανέρχεται σε περίπου 500 χιλιόμετρα με μία φόρτιση της μπαταρίας. Επιπλέον, με το Mercedes-Benz eActros για τον κλάδο των διανομών, το οποίο είχε ήδη παρουσιαστεί το 2018 και έκτοτε έχει υποβληθεί σε εντατικές δοκιμές από πελάτες σε συνθήκες καθημερινής χρήσης, η Daimler Trucks θα ξεκινήσει το επόμενο έτος τη μαζική παραγωγή ενός βαρέως φορτηγού που κινείται αμιγώς με μπαταρία. Η αυτονομία του eActros μαζικής παραγωγής με μία φόρτιση της μπαταρίας θα ξεπερνά κατά πολύ τα περίπου 200 χιλιόμετρα του πρωτοτύπου.
Όπως έγινε γνωστό, η Daimler Trucks σκοπεύει να ακολουθήσει παρόμοια χρονοδιαγράμματα για την κυκλοφορία των οχημάτων στις αγορές της Βόρειας Αμερικής, της Ιαπωνίας και της Ευρώπης. Έως το 2022, η γκάμα της Daimler Trucks στις βασικές περιφέρειες πωλήσεων – Ευρώπη, ΗΠΑ και Ιαπωνία – θα περιλαμβάνει μαζικής παραγωγής ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία. Επιπλέον, η εταιρεία φιλοδοξεί έως το 2039 να προσφέρει καινούρια οχήματα μόνο με ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα κατά τη λειτουργία οδήγησης («tank-to-wheel») σε Ευρώπη, Βόρεια Αμερική και Ιαπωνία.
Την τεχνολογική βάση όλων των πλήρως ηλεκτρικών φορτηγών μαζικής παραγωγής της Daimler Trucks για τη μεσαία και βαριά κατηγορία με ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα – είτε αυτά κινούνται αμιγώς με μπαταρία είτε με κυψέλες καυσίμου υδρογόνου – θα αποτελέσει η νέα αρχιτεκτονική παγκόσμιας δομοστοιχειωτής πλατφόρμας ePowertrain. Χαρακτηριστικά της θα είναι οι υψηλές επιδόσεις, η αποδοτικότητα και η αντοχή. Σκοπός της Daimler Trucks με το ePowertrain είναι να δημιουργήσει συνέργειες και οικονομίες κλίμακας για όλα τα συναφή οχήματα και τις συναφείς αγορές.
Όσον αφορά την ελκτική ισχύ, την αυτονομία και τις επιδόσεις του GenH2 Truck, οι μηχανικοί ανάπτυξης της Daimler Trucks χρησιμοποίησαν ως βάση τις δυνατότητες του συμβατικού φορτηγού μεγάλων αποστάσεων Mercedes-Benz Actros. Για παράδειγμα, η έκδοση μαζικής παραγωγής του GenH2 Truck αναμένεται να έχει μικτό βάρος 40 τόνων και ωφέλιμο φορτίο 25 τόνων. Το υψηλό ωφέλιμο φορτίο και η μεγάλη αυτονομία επιτυγχάνονται χάρη σε δύο ειδικά ρεζερβουάρ υγρού υδρογόνου και ένα ιδιαίτερα ισχυρό σύστημα κυψέλης καυσίμου, που κατ’ επέκταση αποτελούν τον πυρήνα της ιδέας του GenH2 Truck.
Ως προς την ανάπτυξη των ρεζερβουάρ υγρού υδρογόνου, οι ειδικοί της Daimler βασίζονται στην υφιστάμενη τεχνογνωσία και ταυτόχρονα συνεργάζονται στενά με μια εταιρεία. Όσον αφορά στις κυψέλες καυσίμου, ο κατασκευαστής επωφελείται από τις δεκαετίες εμπειρίας των ειδικών του στην τεχνολογία, καθώς και στις μεθόδους και τις διαδικασίες παραγωγής, που συνιστά ένα τεράστιο πλεονέκτημα. Φέτος τον Απρίλιο, η Daimler Truck AG υπέγραψε μια προκαταρκτική, μη δεσμευτική συμφωνία με τον Όμιλο Volvo για τη σύσταση μιας νέας κοινοπραξίας με σκοπό την ανάπτυξη μέχρι τη μαζική παραγωγή, την κατασκευή και τη διάθεση στην αγορά συστημάτων κυψελών καυσίμου για βαριά επαγγελματικά οχήματα και άλλες χρήσεις. Ενώνοντας τις δυνάμεις του, οι δύο εταιρείες θα μειώσουν το κόστος ανάπτυξης και θα επισπεύσουν την κυκλοφορία συστημάτων κυψελών καυσίμου στην αγορά. Η κοινοπραξία θα επωφελείται από την εξειδίκευση της Daimler Truck AG και του Ομίλου Volvo. Για να διευκολύνει την κοινοπραξία με τον Όμιλο Volvo, η Daimler Truck AG συγκέντρωσε όλες τις δραστηριότητες του Ομίλου που σχετίζονται με τις κυψέλες καυσίμου στη νεοσυσταθείσα θυγατρική Daimler Truck Fuel Cell GmbH & Co. KG.
Προτιμά, η Daimler Trucks, τη χρήση υγρού υδρογόνου (LH2), διότι σε αυτήν την κατάσταση, η ενεργειακή πυκνότητα του φορέα ενέργειας σε σχέση με τον όγκο είναι πολύ υψηλότερη συγκριτικά με το αέριο υδρογόνο. Ως αποτέλεσμα, τα ρεζερβουάρ ενός φορτηγού με κυψέλη καυσίμου που χρησιμοποιεί υγρό υδρογόνο είναι πολύ μικρότερα και, λόγω της χαμηλότερης πίεσης, σημαντικά ελαφρύτερα. Έτσι, αυξάνεται η χωρητικότητα φορτίου και το ωφέλιμο φορτίο. Συγχρόνως, είναι δυνατή η μεταφορά μεγαλύτερης ποσότητας υδρογόνου, γεγονός που αυξάνει σημαντικά την αυτονομία των φορτηγών. Χάρη σε όλα αυτά, το GenH2 Truck μαζικής παραγωγής είναι εξίσου κατάλληλο με ένα συμβατικό, πετρελαιοκίνητο φορτηγό για πολυήμερες, δύσκολα προγραμματιζόμενες μεταφορές μεγάλων αποστάσεων, αλλά και για περιπτώσεις όπου η ημερήσια κατανάλωση ενέργειας είναι υψηλή.
Η εταιρία προωθεί την ανάπτυξη των απαραίτητων τεχνολογιών των συστημάτων ρεζερβουάρ, προκειμένου το υγρό υδρογόνο να μπορεί να χρησιμοποιηθεί και σε κινητές εφαρμογές, ως πηγή ενέργειας για φορτηγά μαζικής παραγωγής με κυψέλη καυσίμου. Ήδη, η αποθήκευση κρυογονικού υγρού υδρογόνου στους -253 βαθμούς Κελσίου αποτελεί κοινή πρακτική σε στατικές εφαρμογές, για παράδειγμα, στη βιομηχανία ή στους σταθμούς πλήρωσης υδρογόνου. Το ίδιο ισχύει για τη μεταφορά του υγρού υδρογόνου ως φορτίο.
Τα δύο ρεζερβουάρ υγρού υδρογόνου από ανοξείδωτο χάλυβα που θα χρησιμοποιηθούν στην έκδοση σειράς του GenH2 Truck θα διαθέτουν ιδιαίτερα υψηλή χωρητικότητα 80 κιλών (40 κιλών το καθένα), ώστε να καλύπτουν μεγάλες αποστάσεις. Το σύστημα ρεζερβουάρ από ανοξείδωτο χάλυβα αποτελείται από δύο σωλήνες, που είναι τοποθετημένοι ο ένας μέσα στον άλλον, συνδεδεμένοι μεταξύ τους και διαθέτουν μόνωση κενού. Στην έκδοση σειράς του GenH2 Truck, το σύστημα κυψέλης καυσίμου θα παρέχει 2 x150 κιλοβάτ και περιστασιακά η μπαταρία επιπλέον 400 kW. Η χωρητικότητα αποθήκευσης της μπαταρίας, στις 70 kWh, είναι σχετικά χαμηλή, καθώς δεν προορίζεται για την κάλυψη των ενεργειακών αναγκών, αλλά κυρίως για την υποστήριξη της ισχύος της κυψέλης καυσίμου σε συγκεκριμένες συνθήκες, για παράδειγμα, κατά την επιτάχυνση ή κατά την οδήγηση σε ανηφόρα με πλήρες φορτίο. Ταυτόχρονα, η σχετικά ελαφριά μπαταρία συνεπάγεται αυξημένο ωφέλιμο φορτίο. Στα οχήματα μαζικής παραγωγής, θα επαναφορτίζεται με την ενέργεια από την πέδηση και το πλεόνασμα ενέργειας της κυψέλης καυσίμου. Βασικό στοιχείο της εξεζητημένης στρατηγικής λειτουργίας του συστήματος κυψέλης καυσίμου και μπαταρίας αποτελεί ένα σύστημα ψύξης και θέρμανσης, χάρη στο οποίο όλα τα εξαρτήματα διατηρούνται στην ιδανική θερμοκρασία λειτουργίας και έτσι διασφαλίζεται μέγιστη αντοχή. Σε μια έκδοση προ-παραγωγής, οι δύο ηλεκτροκινητήρες είναι σχεδιασμένοι για συνολική συνεχή ισχύ 2 x 230 kW και μέγιστη ισχύ 2 x 330 kW. Η ροπή ανέρχεται σε 2 x 1577 Nm και 2 x 2071 Nm αντίστοιχα.
Στην ίδια κατηγορία με το GenH2, η εταιρεία θα παρουσιάσει και το Mercedes-Benz eActros LongHaul, ένα φορτηγό μεγάλων αποστάσεων που κινείται με μπαταρία. Τα χαρακτηριστικά του θα είναι ως επί το πλείστον όμοια με εκείνα του GenH2 Truck μαζικής παραγωγής ή ενός συμβατικού πετρελαιοκίνητου φορτηγού. Τη σχετικά μικρή αυτονομία του eActros LongHaul με μία φόρτιση της μπαταρίας αντισταθμίζει η υψηλή ενεργειακή αποδοτικότητα, καθώς η ηλεκτροκίνηση με μπαταρία είναι το πιο αποδοτικό εναλλακτικό σύστημα κίνησης. Έτσι, οι μεταφορικές επιχειρήσεις που θα χρησιμοποιήσουν το eActros LongHaul στις εφαρμογές για τις οποίες προβλέπεται θα εξασφαλίσουν σημαντικά πλεονεκτήματα λόγω του χαμηλού ενεργειακού κόστους. Πολλές από τις πρακτικές εφαρμογές μεγάλων αποστάσεων των μεταφορικών επιχειρήσεων δεν απαιτούν μεγαλύτερη αυτονομία από τα 500 περίπου χιλιόμετρα που θα μπορεί να καλύπτει το eActros LongHaul με μία φόρτιση. Επιπλέον, η νομοθεσία που αφορά στους χρόνους οδήγησης των οδηγών φορτηγών περιορίζει την ανάγκη για υψηλότερες τιμές αυτονομίας, ανάλογα με την περίπτωση. Παραδείγματος χάριν, στην ΕΕ, οι οδηγοί φορτηγών πρέπει να κάνουν διάλειμμα τουλάχιστον 45 λεπτών μετά από 4,5 ώρες οδήγησης το αργότερο. Στο διάστημα αυτό, μπορεί, χάρη στην τελευταία τεχνολογία φόρτισης, να αναπληρώνεται μεγάλο μέρος της ποσότητας ενέργειας που χρειάζεται για να συνεχιστεί η διαδρομή. Επομένως, το eActros LongHaul θα είναι η ιδανική επιλογή για τακτική χρήση σε προγραμματιζόμενα δρομολόγια, με τις αντίστοιχες αποστάσεις και δυνατότητες φόρτισης.
Με την παρουσίαση του στην αγορά στα μέσα της δεκαετίας, το eActros LongHaul θα είναι διαθέσιμο αρκετά πριν το GenH2 Truck. Επίσης, οι απαιτούμενες υποδομές για τη φόρτιση των οχημάτων στα αμαξοστάσια των μεταφορικών επιχειρήσεων μπορούν να δημιουργηθούν πιο σύντομα – και με σχετικά χαμηλό κόστος – από τις ίδιες τις επιχειρήσεις. Η φόρτιση στο αμαξοστάσιο αποτελεί το σημαντικότερο βήμα για τη χρήση του eActros LongHaul και σημαίνει ότι μπορούν να καλυφθούν ήδη οι πρώτοι τομείς εφαρμογής. Ένα άλλο βασικό στοιχείο είναι η ευκαιριακή φόρτιση για επέκταση της αυτονομίας, π.χ. κατά την εκφόρτωση ή τη φόρτωση, όταν το ηλεκτρικό φορτηγό είναι σταματημένο ούτως ή άλλως. Μελλοντικά θα βελτιωθούν και οι υποδομές φόρτισης με δημόσιους σταθμούς κατά μήκος των βασικών οδικών αξόνων μεγιστοποιώντας την αυτονομία λειτουργίας των ηλεκτρικών φορτηγών με μπαταρία. Ένας άλλος παράγοντας που θα συμβάλλει στην ανταγωνιστικότητα των ηλεκτρικών φορτηγών με μπαταρία είναι οι νέας τεχνολογίας, πιο ανθεκτικές μπαταρίες, οι οποίες θα μειώσουν το συνολικό κόστος κτήσης στη διάρκεια του κύκλου ζωής οχήματος.
Να σημειωθεί πως η Daimler Trucks ήταν ο πρώτος παγκοσμίως κατασκευαστής που παρουσίασε ένα βαρύ ηλεκτρικό φορτηγό στη Διεθνή Έκθεση Επαγγελματικών Οχημάτων του 2016. Στις αρχές του 2018, η Daimler Trucks γιόρτασε την παγκόσμια πρεμιέρα του εξελιγμένου Mercedes-Benz eActros, ενώ από το φθινόπωρο του 2018 βρίσκονται σε εξέλιξη εντατικές, πρακτικές δοκιμές με τη συμμετοχή πελατών. Έκτοτε, τα συμπεράσματα από τις δοκιμές πελατών ενσωματώνονται άμεσα στη διαδικασία εξέλιξης του πρωτοτύπου σε όχημα μαζικής παραγωγής και μέχρι στιγμής, αποκαλύπτουν ότι το ηλεκτρικό eActros που κινείται αμιγώς με μπαταρία είναι εξαιρετικά κατάλληλο για βιώσιμες βαριές διανομές. Δεν υστερεί κατά οποιονδήποτε τρόπο ενός συμβατικού πετρελαιοκίνητου φορτηγού από άποψη διαθεσιμότητας και επιδόσεων. Ωστόσο, το eActros μαζικής παραγωγής θα είναι πολύ ανώτερο από το τωρινό πρωτότυπο σε κάποιους τομείς, όπως η αυτονομία, η ισχύς του συστήματος κίνησης και η ασφάλεια. Επίσης, το eActros μαζικής παραγωγής θα είναι αντάξιο ενός συμβατικού Actros σε ό,τι αφορά το ωφέλιμο φορτίο. Το eActros θα κυκλοφορήσει ως διαξονικό και τριαξονικό φορτηγό. Η Daimler Trucks θα εντάξει το όχημα σε ένα ολιστικό οικοσύστημα, που θα περιλαμβάνει συμβουλευτικές υπηρεσίες για την ηλεκτροκίνηση, όπως η ανάλυση διαδρομών, ο έλεγχος για πιθανές επιδοτήσεις, η υποστήριξη της λειτουργικής ενοποίησης του στόλου και η ανάπτυξη κατάλληλων υποδομών φόρτισης.
Η πρώτη πρακτική λειτουργία του φορτηγού χαμηλού δαπέδου Mercedes-Benz eEconic, το οποίο είναι βασισμένο στο eActros και ανακοινώθηκε φέτος από τη Daimler Trucks, έχει προγραμματιστεί για το 2021, ενώ η μαζική παραγωγή αναμένεται να ξεκινήσει το 2022. Το eEconic θα χρησιμοποιείται κυρίως ως όχημα συλλογής απορριμμάτων σε εφαρμογές διαχείρισης των αστικών αποβλήτων. Τα φορτηγά με μπαταρία αποτελούν μια πολύ καλή επιλογή για τον συγκεκριμένο τομέα, στον οποίο τα δρομολόγια είναι σχετικά σύντομα και αυστηρά προγραμματισμένα, οι αποστάσεις δεν ξεπερνούν τα 100 περίπου χιλιόμετρα και η αναλογία συχνών στάσεων είναι πολύ μεγάλη. Στις Ηνωμένες Πολιτείες, το Freightliner eM2 μεσαίας κατηγορίας και το Freightliner eCascadia βαριάς κατηγορίας υποβάλλονται αυτήν τη στιγμή σε πρακτικές δοκιμές με τη συμμετοχή πελατών. Η αυτονομία-στόχος των οχημάτων για τη μαζική παραγωγή ανέρχεται σε 370 km (eM2) και 400 km (eCascadia). Η έναρξη της μαζικής παραγωγής του eCascadia έχει προγραμματιστεί για τα μέσα του 2022 και του Freightliner eM2 για τα τέλη του 2022. Μια μικρή σειρά 170 και πλέον ελαφρών φορτηγών FUSO eCanter χρησιμοποιούνται από πολλούς πελάτες σε Ιαπωνία, Ηνωμένες Πολιτείες και Ευρώπη – τα πρώτα παραδόθηκαν στους πελάτες το 2017. Το eCanter προσφέρει αυτονομία 100 km. Στη Daimler Buses, το Mercedes-Benz eCitaro παράγεται μαζικά από το φθινόπωρο του 2018. Το 2022 θα ακολουθήσει η έκδοση με κυψέλες καυσίμου, για επέκταση της αυτονομίας. Με σχεδόν 400 οχήματα να χρησιμοποιούνται από πελάτες σε όλο τον κόσμο, η Daimler Trucks & Buses έχει αποκτήσει μεγάλη πρακτική εμπειρία στα ηλεκτρικά οχήματα και έχει καταγράψει συνολικά πάνω από επτά εκατομμύρια διανυθέντα χιλιόμετρα από ηλεκτρικά φορτηγά και λεωφορεία με μπαταρία, τα οποία βρίσκονται σε φάση είτε δοκιμής είτε μαζικής παραγωγής.
Στο πλαίσιο της στρατηγικής παγκόσμιας πλατφόρμας που ακολουθεί, η Daimler Trucks χρησιμοποιεί μια παγκοσμίως ομοιόμορφη βασική αρχιτεκτονική για όλα τα ηλεκτρικά φορτηγά, το ePowertrain. Στην καρδιά της τεχνολογίας του ePowertrain βρίσκεται, ως πρώτο βήμα, η ενσωματωμένη ηλεκτροκίνηση, το eDrive. Αυτό έχει τη μορφή ενός ηλεκτρικού φορέα, δηλαδή, ενός ηλεκτρικού άξονα με έναν ή δύο ενσωματωμένους ηλεκτροκινητήρες και κιβώτιο ταχυτήτων. Το eDrive αναπτύχθηκε εσωτερικά από τους ειδικούς της Daimler και προσφέρει διάφορα πλεονεκτήματα σε σχέση με τα συστήματα που χρησιμοποιούν έναν κεντρικό κινητήρα. Για παράδειγμα, η πιο συμπαγής σχεδίαση αυξάνει τον διαθέσιμο χώρο για την τοποθέτηση μιας μεγαλύτερης μπαταρίας υψηλότερης χωρητικότητας, γεγονός που επιδρά θετικά στην αυτονομία. Επιπλέον, η υψηλή χωρητικότητα της μπαταρίας διασφαλίζει τη μετάδοση μεγάλης ποσότητας ισχύος στον ηλεκτρικό άξονα, επιτρέποντας συνεχή τροφοδοσία ισχύος. Οι δυνατότητες ανάκτησης ενέργειας αυξάνονται επίσης μέσω του συνδυασμού μιας μεγάλης μπαταρίας με ηλεκτροκινητήρες μεγάλης ισχύος. Το eDrive πρόκειται να χρησιμοποιηθεί σε διάφορα οχήματα της Daimler Trucks για τη μεσαία και βαριά κατηγορία παγκοσμίως – είτε κινούνται αμιγώς με μπαταρία είτε με κυψέλη καυσίμου υδρογόνου. Το eDrive έχει σχεδιαστεί ως οικογένεια συστημάτων κίνησης με διάφορες εκδόσεις, από τις οποίες η πρώτη θα κάνει πρεμιέρα στο Mercedes-Benz eActros μαζικής παραγωγής. Το eDrive, το οποίο εντάσσεται σε ένα αρθρωτό σύστημα, θα μπορεί να προσαρμόζεται ανάλογα με την αγορά, την κατηγορία και τον τύπο οχήματος.
Έτσι, η παγκόσμια φιλοσοφία του δομοστοιχειωτού ePowertrain δημιουργεί συνέργειες όσον αφορά στις τεχνολογικές εξελίξεις στις διάφορες αγορές και κατηγορίες, καθώς και οικονομίες κλίμακας, αφού αυξάνεται ο αριθμός όμοιων εξαρτημάτων. Επομένως, προκύπτουν ανταγωνιστικά κόστη, που μπορούν να μεταβιβαστούν στους πελάτες. Επιπλέον, το γεγονός ότι πολλά από τα εξαρτήματα θα προέρχονται από τα συμβατικά συστήματα μετάδοσης κίνησης θα συμβάλλει σε ανταγωνιστικά κόστη ανάπτυξης και παραγωγής.
Τα επόμενα χρόνια, οι πελάτες φορτηγών θα κληθούν να επιλέξουν την τεχνολογία κίνησης που τους ταιριάζει περισσότερο – ανάλογα με τον κλάδο, την κατηγορία και τη συγκεκριμένη χρήση. Στόχος των συμβούλων της Daimler Trucks είναι να ανταποκριθούν σε αυτήν την σταδιακά αυξανόμενη πολυπλοκότητα, προσφέροντας προσαρμοσμένες λύσεις την κατάλληλη στιγμή. Θα βρίσκονται δίπλα στον πελάτη σε κάθε βήμα της διαδικασίας και θα συνεργάζονται μαζί του, αναπτύσσοντας κατάλληλες λύσεις για την ένταξή του στην ηλεκτροκίνηση. Κεντρική ιδέα της συμβουλευτικής προσέγγισης της Daimler Trucks για τον εξηλεκτρισμό των στόλων φορτηγών είναι ότι η αυτονομία οχήματος και οι υποδομές φόρτισης πρέπει να αντιμετωπίζονται ως ενιαία πτυχή. Γι’ αυτό, οι ειδικοί της Daimler Trucks εξετάζουν ενδελεχώς τους πιθανούς τρόπους βελτιστοποίησης των υποδομών και διαδικασιών φόρτισης αυτών καθαυτών.
Με αυτήν την προσέγγιση για το οικοσύστημα της ηλεκτροκίνησης, η Daimler Trucks επιδιώκει μια ολιστική, παγκόσμια μέθοδο, που εστιάζει στις ιδιαίτερες ανάγκες των πελατών. Ο κατασκευαστής συνεργάζεται με εξειδικευμένους εταίρους από όλους τους συναφείς κλάδους, προκειμένου να προσφέρει στους πελάτες πρόσβαση στα απαραίτητα εξαρτήματα. Στις αρχές του έτους, η Daimler Trucks έκανε ακόμη ένα βήμα, παρουσιάζοντας μια παγκόσμια πρωτοβουλία για τη δημιουργία υποδομών φόρτισης για ηλεκτρικά φορτηγά με μπαταρία. Στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας eTruck Charging Initiative, η Daimler Trucks συνενώνει τους βασικούς φορείς – πελάτες ηλεκτρικών φορτηγών, διαχειριστές δικτύων ηλεκτρικής ενέργειας και προμηθευτές ενέργειας, καθώς και κατασκευαστές υλικού φόρτισης και προμηθευτές λογισμικών φόρτισης – προάγοντας λύσεις κοινών υποδομών για πελάτες ηλεκτρικών φορτηγών εντός του δικτύου.