Skip to main content

Με τα «όπλα» της JLR

Από την έντυπη έκδοση 

Του Γιάννη Κανουπάκη
[email protected]

Ένα ξεχωριστό event «εντός των τειχών» μας έδωσε την ευκαιρία να θαυμάσουμε εκ του σύνεγγυς δύο «διαμάντια» της σύγχρονης αυτοκίνησης. Όταν η καθαρή έννοια του πολυτελούς premium συνδυάζεται με εξαιρετικές ικανότητες εκτός δρόμου, αλλά και με ηλεκτροκίνηση, τότε πρόκειται για ένα εκρηκτικό κοκτέιλ, που όλοι θα επιθυμούσαν να γευτούν, έστω για λίγο… Την Τετάρτη 12 και την Πέμπτη 13 Ιουνίου η έμπειρη ομάδα της «Attart Off Road Park» μας υποδέχθηκε για μια διαφορετική εμπειρία test drive σε μια ειδικά διαμορφωμένη πίστα off road, στις εγκαταστάσεις της Σπανός Α.Ε., στην Αθήνα. Εκεί ήταν το νέο μοντέλο Range Rover Evoque και η Jaguar I-Pace, το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της μάρκας.

Το νέο Range Rover Evoque διακρίνεται σε επίπεδο τεχνολογίας, στιλ και εκτός δρόμου ικανοτήτων, ωστόσο ο ανεξάρτητος ευρωπαϊκός οργανισμός EuroNCAP μας πιστοποιεί και την ασφάλειά του. Εμείς, όμως, το μυαλό μας το είχαμε στο «τι κάνει» το εντυπωσιακά πολυτελές τετρακίνητο. H τετρακίνηση είναι ηλεκτρονικά ελεγχόμενη, με το Terrain Response 2 να περνά από τα μεγαλύτερα Range Rover και στο Evoque. Βελτιωμένες είναι και οι γωνίες εκτός δρόμου, με το υδάτινο πέρασμα στα 600 χιλιοστά (από 500), η απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος είναι στα 212 χιλιοστά, ενώ ιδιαίτερη μνεία πρέπει να γίνει στο περιμετρικό σύστημα ελέγχου Ground View. Αυτό που καταλάβαμε με το πρώτο είναι η ακρίβεια στις αντιδράσεις του συστήματος, η οποία εξασφαλίζει αποτελεσματική κίνηση και στις πιο δύσκολες συνθήκες.

Την ίδια ώρα, το πρώτο αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο της Jaguar, η νέα I-Pace, έκανε τα δικά του… μαγικά. Από την αρχική κατανομή 50% – 50%, το torque vectoring μπορεί να στείλει έως και το 90% της ροπής στον πίσω άξονα, εξασφαλίζοντας κορυφαίο κράτημα κυριολεκτικά «με τα τέσσερα», χωρίς να ακυρώνει το λίγο πιο… ατίθασο του πράγματος όταν πατήσεις δυνατά το γκάζι και νιώσεις τη θηριώδη ροπή των ηλεκτροκινητήρων με ελεγχόμενη υποστροφή στις εξόδους των στροφών. Και σε off-road συνθήκες, όμως, το ηλεκτροκίνητο SUV τα πάει περίφημα, με δυνατότητες που ξεπέρασαν κατά πολύ τις προσδοκίες μας στη δοκιμή στις ράμπες της Σπανός Α.Ε.

Για περισσότερα, τόσο σε σχέση με τα δύο μοντέλα που δοκιμάσαμε όσο και για τα υπόλοιπα του ομίλου JLR, μπορείτε να ενημερωθείτε στην κάθετη μονάδα της Σπανός Α.Ε.