Skip to main content

CUPRA: Ανανέωση για Formentor και Leon

Η παγκόσμια πρεμιέρα των νέων CUPRA Formentor και CUPRA Leon αποτυπώνει την CUPRA ως μία μάρκα που καθοδηγείται από τη σχεδίαση

Η CUPRA κινείται σε ρυθμούς ταχείας ανόδου, αφού μόνο το πρώτο τρίμηνο του 2024, παρέδωσε 56.600 αυτοκίνητα, σημειώνοντας αύξηση 21,4% σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2023, ενώ ο Μάρτιος με 23.800 παραδόσεις ήταν ο μήνας κατά τον οποίο η μάρκα κατέγραψε ρεκόρ όλων των εποχών. Πρόσφατα, παρουσίασε τα ανανεωμένα της μοντέλα CUPRA Formentor και CUPRA Leon, τα οποία έχουν επανασχεδιαστεί και βελτιωθεί με σκοπό να συνεχίσουν το success story. Μάλιστα, η παγκόσμια πρεμιέρα των νέων CUPRA Formentor και CUPRA Leon αποτυπώνει την CUPRA ως μία μάρκα που καθοδηγείται από τη σχεδίαση.

Ειδικότερα, το νέο Formentor έρχεται με υψηλές φιλοδοξίες, βαδίζοντας στα χνάρια του επιτυχημένου προηγούμενου Crossover / SUV. Το CUPRA Formentor είναι το best seller της εταιρείας και εξελίσσεται σε σύμβολο της μάρκας. Στην ανταγωνιστική αγορά A-CUV, βρέθηκε στην κορυφή της κατάταξης με 120.100 παραδόσεις παγκοσμίως πέρυσι (+23,0% σε σχέση με το 2022). Αξιοσημείωτα αποτελέσματα για το πρώτο όχημα που σχεδιάστηκε και αναπτύχθηκε αποκλειστικά για τη μάρκα. Το νέο Leon προσφέρει έναν ισχυρό χαρακτήρα τόσο στην 5θυρη hatchback εκδοχή όσο και στην Sportstourer παραλλαγή του, σε μία εποχή που η μάρκα κατακτά ένα νέο ορόσημο.

Πιο αναλυτικά, το ανανεωμένο εξωτερικό περιλαμβάνει το λογότυπο CUPRA στο καπό, το τολμηρό κεντρικό στοιχείο στο εμπρός μέρος των δύο μοντέλων που θυμίζει ρύγχος καρχαρία, το οποίο καθορίζει την επιθετική εμφάνιση με τα τριγωνικά φώτα LED matrix και το μεγάλο, τολμηρό κάτω άνοιγμα. Η ίδια σχεδίαση τριγωνικού φωτισμού λειτουργεί ως πλαίσιο για το κεντρικό λογότυπο CUPRA που φωτίζεται στο πίσω μέρος. Τα νέα ματ χρώματα, όπως το Century Bronze ή το Enceladus Grey, προσδίδουν ακόμα πιο έντονο χαρακτήρα.

Το αναβαθμισμένο εσωτερικό αποπνέει μία αίσθηση ανώτερης ποιότητας, με νέας σχεδίασης στοιχεία, όπως η κεντρική κονσόλα. Πρωταρχικό κριτήριο στην επιλογή των υλικών ήταν η βιωσιμότητα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι τα bucket καθίσματα που φέρουν επένδυση είτε από ανακυκλωμένες μικροΐνες σε ποσοστό 73%, είτε από οικολογικό δέρμα. Στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος βρίσκεται η ψηφιακή εμπειρία του οδηγού. Μία νέα και βελτιωμένη διεπαφή (HMI) ενσωματώνεται στο ψηφιακό πίνακα οργάνων πίσω από το τιμόνι, καθώς και στο μεγαλύτερο σύστημα infotainment με οθόνη 12,9”, που διαθέτει slider με έμμεσο φωτισμό. Και τα δύο αυτοκίνητα διαθέτουν ένα νέο σύστημα ήχου υψηλής πιστότητας με 12 ηχεία που αναπτύχθηκε σε συνεργασία με τη Sennheiser Mobility. Το σύστημα αποδίδει τον καθαρό ήχο με την υπογραφή της Sennheiser που εμπιστεύονται οι μουσικοί δημιουργοί και καλλιτέχνες από όλο τον κόσμο.

Η γκάμα των κινητήρων περιλαμβάνει τέσσερις διαφορετικές τεχνολογίες: TSI (βενζίνη), ήπια υβριδική (eTSI), TDI (diesel) και eHybrid (plug-in υβριδική). Η νέα γενιά του plug-in υβριδικού συστήματος κίνησης αποδίδει 272 ίππους, προσφέρει πάνω από 100 χλμ αμιγώς ηλεκτρικής αυτονομίας και είναι πλέον συμβατή και με γρήγορη φόρτιση (έως και 50kW DC). Αποκλειστικά διαθέσιμος για το CUPRA Formentor και το CUPRA Leon Sportstourer είναι ένας νέος βενζινοκινητήρας (TSI), που αποδίδει 333 ίππους, με τεχνολογία torque splitter και φρένα της Akebono.

Την ίδια ώρα, η μάρκα ανακοίνωσε τη δημιουργία του CUPRA Design, ενός νέου, αυτόνομου σχεδιαστικού οίκου. Το CUPRA Design δεν θα είναι μόνο υπεύθυνο για τα εμπορικά προϊόντα της μάρκας, αλλά θα συνεργάζεται επίσης με εταιρείες που συνδέονται με τη φιλοσοφία της και θέλουν να ενσωματώσουν το στυλ της CUPRA στις δικές τους επωνυμίες. Η φιλοδοξία με το CUPRA Design είναι να γίνει το σημείο αναφοράς για όσους επιθυμούν τολμηρά, αντισυμβατικά σχέδια, ανεξάρτητα από το προϊόν ή το project τους.

Με την ίδια σχεδιαστική εμμονή που έδωσε το έναυσμα για τη δημιουργία των νέων CUPRA Formentor και CUPRA Leon, η μάρκα λανσάρει επιπλέον καινοτομίες μαζί με τους συνεργάτες της. Η MAM, μάρκα βιώσιμων κοσμημάτων από τη Βαρκελώνη, συνεργάζεται με την CUPRA για τη δημιουργία μιας συλλογής που περιλαμβάνει ένα δαχτυλίδι και βραχιόλια με την ονομασία «Welcome to the Tribe» σε βασικές και περιορισμένης παραγωγής εκδόσεις. Τα προϊόντα είναι κατασκευασμένα από ρουθήνιο και χαλκό, υλικά που χρησιμοποιεί η CUPRA στο σχεδιασμό των οχημάτων της για να αποτυπώσει μια ουσία ακατέργαστης αυθεντικότητας. Για δεύτερη φορά, η CUPRA συνεργάζεται με το στούντιο σχεδιασμού φώτων Marset της Βαρκελώνης για το μαγευτικό Dipping Light.

Διαβάστε περισσότερες ειδήσεις για τον χώρο του αυτοκινήτου ΕΔΩ.