Τι σχεδιάζει ο όμιλος Attica για HSW και νέες επενδύσεις

Τι δηλώνουν κύκλοι της διοίκησης για την επόμενη μέρα στην ακτοπλοΐα
Παρασκευή, 06 Οκτωβρίου 2017 09:50
UPD:09:50
ΧΡΗΣΤΑΚΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ

Στελέχη του ομίλου Attica σχολίαζαν χθες ότι δεν έχουν κάποια συγκεκριμένη πρόταση στα χέρια τους για την HSW, όμως σημείωναν με νόημα ότι στόχος τους είναι να μεγιστοποιήσουν την απόδοση των εταιρειών του ομίλου για τους μετόχους τους.

Από την έντυπη έκδοση

Του Αντώνη Τσιμπλάκη
atsimp@naftemporiki.gr

Σε «δημόσιο» διάλογο για τη διαμόρφωση της επόμενης ημέρας στην ελληνική ακτοπλοΐα και ειδικότερα στη Ηellenic Seaways έχουν εισέλθει ο όμιλος Grimaldi και ο όμιλος Attica, που κατέχουν το 48,53% και 50,3% της HSW αντίστοιχα.

Πριν από λίγες ημέρες, από την Ιταλία, και με πολύ καλή διάθεση, ο επικεφαλής του ιταλικού ομίλου Emanuele Grimaldi δήλωνε ότι η συμφωνία της Attica με την Τράπεζα Πειραιώς για την εξαγορά του μετοχικού πακέτου της Hellenic Seaways «δεν μπορεί να γίνει έτσι δεκτή από την Επιτροπή Ανταγωνισμού. Δεν μπορούμε να είμαστε όλοι μαζί δηλαδή, Superfast Ferries, Blue Star Ferries, Hellenic Seaways, ANEK μέσω κοινοπραξίας που έχει η εταιρεία με τη Superfast Ferries και μέσω HSW η Minoan Group και η Grimaldi Lines. Δεν περνά από τις ρυθμιστικές αρχές ανταγωνισμού», ενώ προσέθετε: «Είτε λοιπόν θα μας δώσουν την HSW, είτε θα αγοράσουν το ποσοστό μας. Επειδή όμως δεν έχουν μετρητά, πιστεύω ότι θα μας δώσουν πλοία και γραμμές».

Χθες, κύκλοι της διοίκησης του ομίλου Attica σχολίαζαν ότι δεν έχουν κάποια συγκεκριμένη πρόταση στα χέρια τους. Σημείωναν, όμως, με νόημα ότι στόχος τους είναι να μεγιστοποιήσουν την απόδοση των εταιρειών του ομίλου για τους μετόχους τους και υπογράμμιζαν ότι θα μπορούσε και η πλευρά του ιταλικού ομίλου «να δοκιμάσει και το δικό μας μάνατζμεντ στη Hellenic Seaways», η διοίκηση της οποίας θα αλλάξει μόλις ολοκληρωθεί η συναλλαγή. Σε κάθε περίπτωση, πάντως, ξεκαθάριζαν ότι δεν έχουν μιλήσει ακόμα με τον κ. Grimaldi.

Οι εξελίξεις

Η Attica Group, που μπήκε με καθυστέρηση στο παιχνίδι της διεκδίκησης της HSW, προσέφερε το καλύτερο τίμημα από τους υπόλοιπους διεκδικητές, μεταξύ των οποίων και ο όμιλος Grimaldi.

Ειδικότερα, προκύπτει ότι επήλθε κατ’ αρχήν συμφωνία με την Τράπεζα Πειραιώς και άλλους μετόχους μειοψηφίας για την απόκτηση από την ίδια συνολικά 39.039.833 μετοχών της εταιρείας HSW, ήτοι ποσοστού 50,30% του μετοχικού κεφαλαίου της.
Στο πλαίσιο της ως άνω συναλλαγής, η Attica Group θα καταβάλει 30,61 εκατ. ευρώ τοις μετρητοίς και θα διαθέσει 24.145.523 νέες κοινές ονομαστικές μετοχές της, οι οποίες θα προέλθουν από αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της.

Όσον αφορά τον τρόπο με τον οποίο θα στηθεί το νέο ακτοπλοϊκό δίκτυο, επισημαίνεται ότι θα υπάρξουν βελτιωμένες υπηρεσίες και δρομολόγια για το επιβατικό κοινό, χωρίς να μειωθούν τα πλοία. Στόχος, όπως τονίστηκε, είναι να υπάρχουν περισσότερα δρομολόγια.

Οι ναυπηγήσεις

Στο μεταξύ, ο όμιλος Attica έχει «παγώσει» προς στιγμήν -και τουλάχιστον μέχρι να ολοκληρωθεί η μεταβίβαση του μετοχικού κεφαλαίου της HSW- το επενδυτικό πρόγραμμά του και το πέρασμα στην εποχή του φυσικού αερίου.

Τα στελέχη του ομίλου έχουν στα συρτάρια τους σχέδια για τρεις τύπους πλοίων που θα έχουν μηχανές duel fuel. Ένα μεγάλο 215 μέτρων που θα μπορεί να φιλοξενήσει 1.500 επιβάτες και να μεταφέρει 230 φορτηγά. Για αυτό τον τύπο ο όμιλος «έτρεξε» έναν διεθνή διαγωνισμό για δύο συν ένα πλοία και αυτή τη στιγμή έχει καταλήξει σε ένα ναυπηγείο στην Κροατία και ένα στην Κίνα. Το κόστος των πλοίων ανέρχεται περίπου σε 150 εκατ. ευρώ το καθένα, με την υποσημείωση ότι οι Κινέζοι είναι φθηνότεροι κατά περίπου 30%, αλλά το ρίσκο είναι μεγαλύτερο αφού η εμπειρία των κινεζικών ναυπηγείων σε επιβατηγά πλοία είναι εξαιρετικά περιορισμένη.

Το δεύτερο σχέδιο είναι προσαρμοσμένο στα νερά του Αιγαίου και σχεδιασμένο από Έλληνες ναυπηγούς. Το κόστος στην Κροατία φτάνει τα 80 με 100 εκατ. ευρώ και στην Κίνα κυμαίνεται από 60 μέχρι 80 εκατ. ευρώ. Ωστόσο, τα έσοδα από τις επιδοτούμενες γραμμές της Δωδεκανήσου δεν εξασφαλίζουν ακόμα τη βιωσιμότητα μιας τέτοιας επένδυσης.
Τέλος, το τελευταίο σχέδιο αφορά ένα «έξυπνο πλοίο», σχεδιασμένο αποκλειστικά για τις άγονες γραμμές, που θα μπορεί να μεταφέρει μέχρι 80 φορτηγά.

«Κλειδί» η παροχή ποιοτικών υπηρεσιών

Επενδύσεις σε νησιωτικά λιμάνια, προκειμένου να αναπτύξει επιβατικούς σταθμούς και να αναβαθμίσει το επίπεδο εξυπηρέτησης των επιβατών επιθυμεί να κάνει ο όμιλος Attica. Σύμφωνα με όσα επισημαίνουν κύκλοι της διοίκησης της εταιρείας, το «κλειδί» για την αύξηση των εσόδων και των κερδών δεν είναι η τιμή του εισιτηρίου, αλλά η παροχή ποιοτικών υπηρεσιών, έτσι ώστε να μπορέσουν τα πλοία της ακτοπλοΐας να ανταγωνιστούν τις αεροπορικές εταιρείες. Για πρώτη φορά πέρυσι επισημάνθηκε από την Attica ότι το επιβατικό έργο των αεροπορικών εταιρειών προς τα Χανιά ήταν μεγαλύτερο από αυτό των ακτοπλοϊκών. Όσον αφορά τον τρόπο που θα γίνει μια τέτοια επένδυση, τονίστηκε ότι οι σκέψεις που γίνονται περιλαμβάνουν σύμπραξη ώστε να επιτευχθεί ο στόχος.

Σχολιασμένα