Skip to main content

«Συγγνώμη» από το Twitter για χρήση email και αριθμών τηλεφώνου για στοχευμένη διαφήμιση

To Twitter ζήτησε συγγνώμη για την «ακούσια» χρήση διευθύνσεων email και αριθμών τηλεφώνου από χρήστες, που είχαν υποβληθεί για λόγους ασφαλείας λογαριασμών, για στοχευμένη διαφήμιση.

Σύμφωνα με την εταιρεία, «τρίτοι» από τον χώρο της διαφήμισης και του μάρκετινγκ ενδεχομένως να απέκτησαν τη δυνατότητα να προσεγγίσουν συγκεκριμένους χρήστες του Twitter με βάση στοιχεία επαφών τους- ακόμα και χρήστες που δεν είχαν δώσει τη συγκατάθεσή τους για να χρησιμοποιηθούν με αυτόν τον τρόπο τα στοιχεία τους.

Σε ανακοίνωσή του το Twitter σημειώνει πως «δεν μπορεί να πει με βεβαιότητα πόσοι άνθρωποι επηρεάστηκαν». Η εταιρεία δεν διευκρινίζει επίσης πότε εντοπίστηκε το πρόβλημα, ωστόσο σημειώνει πως είχε αντιμετωπιστεί ως τις 17 Σεπτεμβρίου. Παράλληλα, τονίζει πως «δεν χρησιμοποιεί πλέον για διαφημιστικούς σκοπούς αριθμούς τηλεφώνου ή διευθύνσεις email που συλλέγονται για λόγους ασφαλείας».

Αναλυτικότερα, το Twitter ανακοίνωσε τα εξής: «Ανακαλύψαμε πρόσφατα πως όταν βάζατε μια διεύθυνση email ή αριθμό τηλεφώνου για σκοπούς ασφαλείας (πχ two-factor authentication), τα δεδομένα αυτά μπορεί να χρησιμοποιήθηκαν ακούσια για διαφημιστικούς σκοπούς, ειδικότερα στα συστήματα διαφήμισής μας Tailored Audiences και Partner Audiences. Το Tailored Audiences είανι μια έκδοση ενός βιομηχανικών προδιαγραφών προϊόντος που επιτρέπει σε διαφημιστές να στοχεύουν πελάτες με διαφημίσεις με βάση τις marketing lists των διαφημιστών (πχ διευθύνσεις email ή αριθμούς τηλεφώνου που έχουν συγκεντρώσει).

Το Partner Audiences επιτρέπει σε διαφημιστές να χρησιμοποιούν τις ίδιες λειτουργίες του Tailored Audiences για να στοχεύσει με διαφημίσεις κοινά που παρέχονται από “τρίτους” συνεργάτες. Όταν ένας διαφημιστής ανέβαζε τη marketing list του, ενδεχομένως να αντιστοιχίσαμε άτομα στο Twitter με τη λίστα τους, με βάση το email και το τηλέφωνο που ο κάτοχος του λογαριασμού στο Twitter είχε υποβάλει για σκοπούς ασφαλείας. Ήταν λάθος και ζητούμε συγγνώμη. Δεν μπορούμε να πούμε με βεβαιότητα πόσοι άνθρωποι επηρεάστηκαν από αυτό, αλλά σε μια απόπειρα διαφάνειας, θέλαμε να ενημερώσουμε τους πάντες. Δεν διαμοιράστηκαν ποτέ προσωπικά δεδομένα με τους συνεργάτες μας ή άλλους “τρίτους”.

Ως τις 17 Σεπτεμβρίου είχαμε λύσει το πρόβλημα που οδήγησε στο να συμβεί αυτό και δεν χρησιμοποιούμε πλέον για διαφημιστικούς σκοπούς αριθμούς τηλεφώνου ή διευθύνσεις email που συγκεντρώθηκαν για σκοπούς ασφαλείας. Λυπόμαστε πολύ που συνέβη αυτό και κάνουμε βήματα για να διασφαλιστεί πως δεν θα κάνουμε ξανά τέτοιο λάθος».