Έναν πρωτοποριακό τρόπο μετατροπής του διοξειδίου του άνθρακα σε δομικό στοιχείο για βιώσιμα υγρά καύσιμα ανέπτυξαν ερευνητές.
Όπως σημειώνεται σε σχετική ανάρτηση στο Science Daily, η «φιλική» προς το περιβάλλον επαναχρησιμοποίηση του διοξειδίου του άνθρακα αναδεικνύεται ως εναλλακτική πρόταση στην αποθήκευσή του- και, στο πλαίσιο της συγκεκριμένης μελέτης, που δημοσιεύτηκε στο Nature Energy, επιστήμονες από το Stanford University και το DTU (Πολυτεχνείο Δανίας) επιδεικνύουν πώς ο ηλεκτρισμός και ένας καταλύτης που υπάρχει σε αφθονία (οξείδιο του δημητρίου) μπορούν να μετατρέπουν το διοξείδιο του άνθρακα σε μονοξείδιο του άνθρακα πολύ καλύτερα από ό,τι οι συμβατικές μέθοδοι.
Η αφαίρεση του οξυγόνου από το διοξείδιο του άνθρακα είναι το πρώτο βήμα προς τη μετατροπή του διοξειδίου του άνθρακα σε σχεδόν οποιοδήποτε υγρό καύσιμο, καθώς και άλλα προϊόντα, όπως η συνθετική βενζίνη και τα πλαστικά. Επίσης, η εισαγωγή υδρογόνου στο μονοξείδιο του άνθρακα μπορεί να αξιοποιηθεί για τη δημιουργία καυσίμων όπως το συνθετικό ντίζελ και το αντίστοιχο καυσίμου αεροσκαφών. Οι ερευνητές οραματίζονται τη χρήση ανανεώσιμης ενέργειας για δημιουργία μονοξειδίου του άνθρακα και για άλλες μετατροπές, που θα είχε ως αποτέλεσμα «ουδέτερα» από άποψης ρύπων προϊόντα.
«Δείξαμε ότι μπορούμε να χρησιμοποιούμε ηλεκτρισμό για τη μετατροπή διοξειδίου του άνθρακα σε μονοξείδιο με 100% επιλεκτικότητα και χωρίς την παραγωγή του ανεπιθύμητου υποπροϊόντος του στερεού άνθρακα» είπε ο Γουίλιαμ Τσούε, αναπληρωτής καθηγητής επιστήμης υλικών και μηχανολογίας στο Stanford, ένας από τους τρεις senior authors του επιστημονικού άρθρου.
Ένα πλεονέκτημα που θα μπορούσαν να έχουν τα υγρά καύσιμα έναντι της ηλεκτροκίνησης στα μέσα μεταφοράς είναι πως θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν από τις υπάρχουσες υποδομές και τεχνολογίες που χρησιμοποιούν βενζίνη, ντίζελ κ.α. Επίσης, είναι σαφές το πλεονέκτημα σε περιπτώσεις μέσων μεταφοράς μεγάλου μεγέθους, όπως αεροπλάνα και πλοία, που θα χρειάζονταν πολύ μεγάλες και βαριές μπαταρίες.