Αυτόνομο σιδηροδρομικό ταξίδι 100 χιλιομέτρων πραγματοποίησε τρένο της Rio Tinto, στο πλαίσιο των επιχειρήσεων εξόρυξης σιδηρομεταλλεύματός της στην περιοχή Πιλμπάρα της Δυτικής Αυστραλίας – με την εταιρεία να αποσκοπεί στην καθιέρωση του προγράμματος AutoHaul στα τέλη του 2018.
Το πιλοτικό αυτό ταξίδι πραγματοποιήθηκε χωρίς να υπάρχει οδηγός στο τρένο, με αποτέλεσμα – σύμφωνα με ανακοίνωση της εταιρείας – να πρόκειται για το πρώτο πλήρως αυτόνομο ταξίδι μεταφοράς βαρέος φορτίου που γίνεται στην Αυστραλία. Η διαδρομή (Wombat Junction- Paraburdoo) ολοκληρώθηκε με ασφάλεια, και καθ’ όλη τη διάρκειά του το τρένο ήταν υπό τη στενή επίβλεψη (σε πραγματικό χρόνο) ομάδων της Rio Tinto και εκπροσώπων της αρμόδιας κρατικής αρχής. Μόλις επιβεβαιωθεί πως πληρούνται όλα τα κριτήρια ασφαλείας και δοθούν οι απαραίτητες εγκρίσεις, το AutoHaul θα αρχίσει να λειτουργεί κανονικά το 2018.
«Αυτή η επιτυχής πιλοτική διαδρομή μας βάζει σταθερά στον δρόμο για να επιτύχουμε τον στόχο μας να λειτουργούμε το πρώτο πλήρως αυτόνομο σιδηροδρομικό δίκτυο μεταφοράς βαρέων φορτίων σε μεγάλες αποστάσεις, που θα “ξεκλειδώσει” σημαντικά οφέλη όσον αφορά στην ασφάλεια και στην επιχειρηματικότητα στη βιομηχανία» είπε ο Κρις Σάλισμπουρι, διευθύνων σύμβουλος της Rio Tinto Iron Ore. «Τα οφέλη από το AutoHaul γίνονται ήδη πραγματικότητα, περιλαμβανομένης της μειωμένης μεταβλητότητας και της αύξησης ταχύτητας ανά το δίκτυο…νέοι ρόλοι δημιουργούνται για τις μελλοντικές μας επιχειρήσεις, και ετοιμάζουμε το σημερινό μας εργατικό δυναμικό για νέους τρόπους εργασίας, ώστε να διασφαλιστεί πως θα παραμείνουν μέρος της βιομηχανίας μας».
Το πρόγραμμα AutoHaul επικεντρώνεται στην αυτοματοποίηση των τρένων που χρησιμοποιούνται για τη μεταφορά σιδηρομεταλλεύματος στα λιμάνια. Οι πρώτες διαδρομές άρχισαν στο πρώτο τρίμηνο του 2017, και αυτή τη στιγμή περίπου το 50% των συνολικών χιλιομέτρων των τρένων της εταιρείας διανύονται σε autonomous mode, με την παρουσία οδηγών. Η Rio Tinto έχει έναν στόλο 200 μηχανών τρένου, που κινούνται σε σιδηροδρομικό δίκτυο άνω των 1.700 χλμ στην Πιλμπάρα, μεταφέροντας φορτία από 16 ορυχεία σε τέσσερα λιμάνια.