Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της εταιρείας ερευνών Canalys, η Huawei καταφέρνει να αναδειχθεί για πρώτη φορά κορυφαίος κατασκευαστής σε παραδόσεις smartphones σε παγκόσμιο επίπεδο, κατά το τρίμηνο Απριλίου-Ιουνίου.
Πιο συγκεκριμένα, η Canalys υπολογίζει ότι η κινεζική Huawei κατάφερε να παραδώσει 55,8 εκατομμύρια συσκευές, έναντι 53,7 εκατομμυρίων συσκευών που παρέδωσε η κορεατική Samsung, το ίδιο χρονικό διάστημα.
Η εταιρεία ερευνών χαρακτηρίζει το γεγονός «αξιοσημείωτο» ενώ δεν παραβλέπει το γεγονός ότι ένα μέρος της επιτυχίας της Huawei οφείλεται στο ότι η Κίνα κατάφερε να «βγει» ταχύτερα από την οικονομική καραντίνα που προκάλεσε η πανδημία του νέου κορωνοϊού σε αντίθεση με τις δυτικές οικονομίες που ακόμη ταλανίζονται.
Από την άλλη πλευρά δεν πρέπει να παραγνωρίζουμε ότι και η Huawei αντιμετωπίζει τις δικές της δυσκολίες στις δυτικές αγορές που σχετίζονται με την υποχρέωση να λανσάρει συσκευές χωρίς το πακέτο των εφαρμογών της Google, λόγω των σχετικών εμπορικών περιορισμών που έχουν τεθεί από την κυβέρνηση των Ηνωμένων Πολιτειών.
Από τα στοιχεία που συγκέντρωσε και ανέλυσε η Canalys φαίνεται ότι η κυριαρχία της Huawei κατά το β’ τρίμηνο του έτους οφείλεται πρωτίστως στις εντυπωσιακές πωλήσεις που επιτυγχάνει στην «εσωτερική» αγορά της Κίνας. Αντίθετα, οι πωλήσεις σε αγορές εκτός Κίνας έχουν πέσει κατά 27%, με την Canalys ωστόσο να εκτιμά ότι αυτή η πτώση υπερκαλύπτεται από το γεγονός ότι πλέον το 70% των συσκευών smartphone που πουλιούνται στην Κίνα προέρχονται από την Huawei.
Η εταιρεία ερευνών τονίζει ότι από τα στοιχεία φαίνεται ότι η πανδημία του κορωνοϊού χτύπησε πολύ σκληρά τις παραδόσεις συσκευών της Samsung που εμφανίζουν μία εκτιμώμενη πτώση έως και 30%, σε σχέση με το β’ τρίμηνο του 2019. Προφανώς και αυτό το γεγονός συνετέλεσε ώστε να αναρριχηθεί η Huawei στην κορυφή της σχετικής λίστας.
Είναι ενδεικτικό ότι οι αναλυτές της Canalys θεωρούν ότι αν δεν υπήρχε ο κορωνοϊός η κατάταξη στις παραδόσεις smartphones δεν θα ήταν η σημερινή. Αντίθετα, εκτιμούν ότι η Huawei εκμεταλλεύθηκε την γρήγορη επάνοδο της κινεζικής οικονομίας συνολικά και πλέον είναι σε θέση να εκμεταλλευθεί την επιτυχία του συγκεκριμένου τριμήνου τόσο για να προσελκύσει ακόμη περισσότερους αγοραστές όσο και για να καθιερώσει το brand μεταξύ των προμηθευτών και των δημιουργών εφαρμογών.
Το τελευταίο -οι δημιουργοί εφαρμογών- είναι ίσως το πιο σημαντικό θέμα για την Huawei αυτή την στιγμή. Η απουσία των εφαρμογών της Google σημαίνει ότι η εταιρεία αδυνατεί να ενσωματώσει στις συσκευές εφαρμογές που είναι διαθέσιμες στις περισσότερες Android συσκευές. Δηλαδή εφαρμογές όπως Google Maps, YouTube, Google Play Store που είναι στάνταρ σε κάθε Android τηλέφωνο απλά δεν είναι διαθέσιμες για την Huawei.
Για να αντιπαρέλθει της συγκεκριμένης δυσκολίας η Huawei προχώρησε στην δημιουργία του δικού της app store, δηλαδή του δικού της ηλεκτρονικού καταστήματος εφαρμογών, το App Gallery. Σύμφωνα με το BBC, το app store της Huawei διαθέτει αυτή την στιγμή περί τις 81.000 εφαρμογές διαθέσιμες για τους χρήστες δυτικών αγορών ενώ οι ευρωπαίοι χρήστες φαίνεται να ξεπερνούν τα 70 εκατομμύρια.
Βέβαια, παραμένει ασαφές πόσοι από αυτούς τους χρήστες διατηρούν πρόσβαση και στο ανάλογο κατάστημα της Google και φυσικά πόσοι είναι αυτοί που χρησιμοποιούν αποκλειστικά το Huawei App Gallery για να «κατεβάσουν» εφαρμογές.
Με δεδομένα όλα τα παραπάνω οι αναλυτές θεωρούν ότι η παραμονή της Huawei στην κορυφή θα είναι προσωρινή καθώς η συνολική αγορά smartphones φαίνεται να έχει μειωθεί κατά 5% και η Samsung προφανώς θα επιδιώξει να επανέλθει από τα χειρότερα αποτελέσματα τριμήνου που έχει επιδείξει ποτέ.
Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι η Huawei δεν έχει κάθε δικαίωμα να «πανηγυρίζει», άλλωστε είναι η πρώτη φορά τα τελευταία εννέα χρόνια που βρέθηκε στην κορυφή εταιρεία διαφορετική από τις Samsung και Apple. Χαρακτηριστικό – και ίσως περίεργο – είναι το γεγονός ότι η ίδια η Canalys στην αναφορά της επικεντρώνει στην κατάκτηση της πρώτης θέσης από την Huawei, στον περιορισμό της Samsung στην δεύτερη θέση και δεν κάνει καμία αναφορά στους υπόλοιπους κατασκευαστές.