To YouTube της Google λανσάρει μια νέα υπηρεσία streaming την ερχόμενη εβδομάδα, όπως ανακοινώθηκε την Πέμπτη – επιδιώκοντας να αξιοποιήσει το δημοφιλές brand του για να δραστηριοποιηθεί στην ανερχόμενη αγορά streaming μουσικής επί πληρωμή.
Όπως σημειώνει το Reuters, το YouTube Music θα έχει μια έκδοση που θα περιλαμβάνει διαφημίσεις και μία με συνδρομή 9,99 δολαρίων τον μήνα και θα ανταγωνίζεται απευθείας με υπηρεσίες εταιρειών όπως η Spotify Technology, η Pandora Media, η Apple και η Amazon.
Το λανσάρισμα της νέας υπηρεσίας θα γίνει στις 22 Μαΐου και θα περιλαμβάνει χαρακτηριστικά όπως προσωποποιημένες playlists με βάση το ιστορικό του χρήστη στο YouTube. H υπηρεσία αυτή αναμένεται κάποια στιγμή να αντικαταστήσει το Google Play Music, το υπάρχον music streaming brand της Alphabet (στην οποία υπάγεται η Google).
Σύμφωνα με το BBC, το YouTube Music θα συνδυάζει εκατομμύρια «επίσημα» κομμάτια με την τεράστια λίστα των remix, σπάνιων εκτελέσεων κλπ που έχουν ανεβάσει οι χρήστες του YouTube. Θα λανσαριστεί αρχικά σε πέντε χώρες -τις ΗΠΑ, το Μεξικό, την Αυστραλία, τη Νότια Κορέα και τη Νέα Ζηλανδία- ενώ αναμένεται να έρθει σύντομα και στην Ευρώπη.
Το νέο προκάλεσε την πτώση των μετοχών εταιρειών όπως η Spotify και η Pandora, δεδομένου του ότι η Google εδώ διαθέτει το πλεονέκτημα του ενός δισ. χρηστών του YouTube.
Σημειώνεται ότι την Πέμπτη το YouTube ανακοίνωσε πως θα ανανεώσει και το YouTube Red, την επί πληρωμή έκδοση του YouTube, έτσι ώστε να περιλαμβάνει το YouTube Music με επιπλέον χρέωση δύο δολαρίων. Το YouTube Red σύντομα θα επονομαστεί YouTube Premium και θα περιλαμβάνει πρόσβαση σε όλα τα YouTube Originals και το YouTube Music με 11,99 δολάρια τον μήνα, ωστόσο η τιμή που πληρώνουν οι παρόντες χρήστες του YouTube Red δεν θα αλλάξει.