Skip to main content

«Στροφή» του Facebook στην προβολή αναρτήσεων φίλων, αντί επιχειρήσεων και ΜΜΕ

Έμφαση στην εμφάνιση αναρτήσεων από φίλους και συγγενείς στο Νews Feed θα δίνει πλέον το Facebook, με αποτέλεσμα τη μείωση της προβολής που λαμβάνουν οι αναρτήσεις από επιχειρήσεις, brands και MMΕ, όπως έγραψε στον προσωπικό του λογαριασμό ο ιδρυτής του, Μαρκ Ζάκερμπεργκ.

«Λάβαμε πρόσφατα feedback από την κοινότητά μας πως το δημόσιο περιεχόμενο – αναρτήσεις από επιχειρήσεις, brands και ΜΜΕ- καταπνίγει τις προσωπικές στιγμές που μας κάνουν να συνδεόμαστε περισσότερο μεταξύ μας. Είναι εύκολο να καταλάβουμε πώς φτάσαμε εδώ. Το βίντεο και άλλου είδους δημόσιο περιεχόμενο έχουν σημειώσει “έκρηξη” στο Facebook μέσα στα τελευταία λίγα χρόνια. Από τη στιγμή που υπάρχει περισσότερο δημόσιο περιεχόμενο από ό,τι posts από τους φίλους και την οικογένειά σας, η ισορροπία αυτών που εμφανίζονται στο News Feed έχει μετατοπιστεί μακριά από το πιο σημαντικό πράγματα που μπορεί να κάνει το Facebook- να μας βοηθήσει να συνδεόμαστε ο ένας με τον άλλο», έγραψε σχετικά ο Ζάκερμπεργκ

Όπως συμπληρώνει ο Ζάκερμπεργκ, η χρήση των social media για τη διασύνδεση με ανθρώπους «για τους οποίους νοιαζόμαστε» μπορεί να έχει θετικές επιπτώσεις για την ευημερία και την ευζωία, ενώ η «παθητική ανάγνωση άρθρων ή η παρακολούθηση βίντεο- ακόμα και αν είναι ψυχαγωγικά ή έχουν πληροφορίες», μπορεί να μην είναι το ίδιο καλές.

Ως εκ τούτου, το Facebook προβαίνει σε σημαντικές αλλαγές στους σχετικούς αλγορίθμους και τον τρόπο λειτουργίας του, με έμφαση στο να έχει ο χρήστης περισσότερες «ουσιώδεις κοινωνικές αλληλεπιδράσεις». Όπως έγραψε ο Ζάκερμπεργκ, οι αλλαγές προς αυτή την κατεύθυνση είχαν αρχίσει πέρυσι, ωστόσο θα χρειαστούν μήνες για να γίνει εμφανής αυτή η «στροφή» σε όλα τα προϊόντα του Facebook.

«Οι πρώτες αλλαγές που θα δείτε θα είναι στο News Feed, όπου μπορείτε να περιμένετε να βλέπετε πιο πολλά από τους φίλους, την οικογένεια και τα γκρουπ σας. Καθώς θα προβαίνουμε σε αυτές, θα βλέπετε λιγότερο δημόσιο περιεχόμενο, όπως posts από επιχειρήσεις, brands και ΜΜΕ. Και το δημόσιο περιεχόμενο που βλέπετε θα διέπεται από τα ίδια στάνταρ- θα ενθαρρύνει τις ουσιώδεις αλληλεπιδράσεις μεταξύ ανθρώπων» προσθέτει ο δημιουργός του Facebook, ο οποίος, στη συνέχεια, ξεκαθαρίζει πως αντιλαμβάνεται ότι με αυτές τις αλλαγές ο χρόνος που περνούν οι χρήστες στο Facebook και ο βαθμός χρήσης/ συμμετοχής θα μειωθεί.

«Αλλά επίσης περιμένω ότι ο χρόνος που όντως περνάτε στο Facebook θα είναι πιο πολύτιμος. Και αν κάνουμε το σωστό, πιστεύω ότι θα είναι καλό για την κοινότητα και τον τομέα επιχειρηματικής δραστηριότητάς μας μακροπρόθεσμα, επίσης» προσθέτει.

Όπως αναφέρει το Reuters, ο Τζον Χέγκεμαν, αντιπρόεδρος του Facebook, δήλωσε σε συνέντευξή του ότι εκτιμάται πως η διαφήμιση στο κοινωνικό δίκτυο δεν θα επηρεαστεί.

Υπενθυμίζεται πως το Facebook και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης γενικότερα έχουν δεχτεί έντονες επικρίσεις για τον τρόπο με τον οποίο επηρεάζουν τις απόψεις των χρηστών τους σε κοινωνικά και πολιτικά θέματα, ενώ ειδικά το Facebook έχει κατηγορηθεί για τον τρόπο που οι αλγόριθμοί του φέρονται να έδιναν προτεραιότητα σε «fake news» στα News Feeds των χρηστών, ειδικά κατά την περίοδο των αμερικανικών προεδρικών εκλογών του 2016 (αλλά και στα πλαίσια εκλογικών αναμετρήσεων και σε άλλες χώρες).