Η United Airlines απαγόρευσε σε έναν ερευνητή ασφαλείας να πετάξει με μία πτήση, μετά από tweet του στο οποίο έγραφε ότι ενδεχομένως να ήταν σε θέση να «χακάρει» τα συστήματα του αεροσκάφους.
Όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα του BBC, ο Κρις Ρόμπερτς ήταν να πετάξει από το Κολοράντο στο Σαν Φρανσίσκο για να μιλήσει σε συνδιάσκεψη θεμάτων ασφαλείας το Σάββατο. Νωρίτερα, έγραψε στο Twitter ότι πίστευε πως θα μπορούσε να ενεργοποιήσει τις μάσκες οξυγόνου που βρίσκονταν στο αεροπλάνο.
Παρά την απαγόρευση που του επιβλήθηκε, η United ανακοίνωσε ότι είναι βέβαιη πως τα συστήματα ελέγχου πτήσης της δεν μπορούν να παραβιαστούν «μέσω των τεχνικών που περιέγραψε ο κ. Ρόμπερτς».
Ο Ρόμπερτς είναι ο ιδρυτής της εταιρείας κυβερνοασφαλείας One World Labs, αντικείμενο της οποίας είναι ο εντοπισμός κενών ασφαλείας σε συστήματα ΙΤ και η έγκαιρη ενημέρωση των εταιρειών που τα έχουν πριν αυτά γίνουν αντικείμενα εκμετάλλευσης από χάκερ. Σημειώνεται ότι ο ίδιος είχε νωρίτερα απομακρυνθεί και από άλλη πτήση της United από το FBI, που πήρε το laptop του και τον ανέκρινε για τέσσερις ώρες.
Ο Ρόμπερτς στο πλαίσιο της δουλειάς του έχει δώσει σειρά συνεντεύξεων σε ΜΜΕ τις τελευταίες εβδομάδες, μιλώντας για πιθανά κενά ασφαλείας σε συστήματα αεροσκαφών. Όπως έχει αναφέρει, είναι δυνατή η θεωρητική συζήτηση πάνω στην, για παράδειγμα, απενεργοποίηση μηχανών στα 35.000 πόδια, χωρίς να υπάρξουν σχετικές ενδείξεις στο πιλοτήριο.
Επίσης, ανέφερε στο CNN ότι θα μπορούσε να συνδεθεί με υπολογιστή κάτω από τη θέση του για να δει δεδομένα από τις μηχανές του αεροσκάφους, τα καύσιμα και τα συστήματα ελέγχου.
Ερωτηθείς γιατί απαγορεύτηκε η πτήση στον Ρόμπερτς, ο Ραχσάν Τζόνσον, εκπρόσωπος της εταιρείας, υποστήριξε ότι, βάσει των ισχυρισμών του, κρίθηκε ότι είναι προς το συμφέρον των πελατών και των μελών του πληρώματος να μην του επιτραπεί να πετάξει με την United.
Αν και υπογράμμισε ότι η εταιρεία είναι βέβαιη πως τα συστήματά της είναι ασφαλή, σημείωσε ότι η απόφαση ελήφθη επειδή τα σχόλιά του παραβιάζουν την πολιτική της εταιρείας και δεν είναι κάτι το οποίο θα έπρεπε να αντιμετωπίζουν οι πελάτες και τα πληρώματα.