Ενόψει των εκλογών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, τον ερχόμενο Μάϊο, το Facebook προαναγγέλλει αλλαγές στον τρόπο με τον οποίο οι διαφημίσεις με πολιτικό περιεχόμενο θα εμφανίζονται.
Μέσα από μία ανάρτηση του Richard Allan, αντιπροέδρου και επικεφαλής του τομέα Global Policy Solutions του Facebook, παρουσιάστηκαν μία σειρά από νέα εργαλεία που θα βοηθήσουν στην επίτευξη δύο βασικών στόχων: την παρεμπόδιση της χρήσης διαδικτυακής διαφήμισης για ξένη παρέμβαση και την αύξηση της διαφάνειας γύρω από όλες τις μορφές πολιτικής και διανομής διαφημίσεων.
Πιο αναλυτικά, για την αποτροπή της κατάχρησης και των παρεμβολών η πολιτική διαφημίσεων του Facebook θα απαιτεί πλέον από οποιονδήποτε τοποθετεί μια διαφήμιση που σχετίζεται με την πολιτική ή με σχετικά με αυτήν θέματα να βρίσκεται στη χώρα όπου θα εμφανίζονται οι διαφημίσεις. Θα απαιτείται πλέον η υποβολή εγγράφων και θα πρέπει να χρησιμοποιούνται τεχνικοί έλεγχοι για να επιβεβαιωθεί η ταυτότητα και η τοποθεσία των διαφημιζόμενων. Για την εφαρμογή της συγκεκριμένης πολιτικής θα χρησιμοποιηθεί ένας συνδυασμός αυτοματοποιημένων συστημάτων και αναφορών των χρηστών.
Με τον τρόπο αυτό θα βοηθηθούν και οι κατά τόπους αρμόδιες αρχές ώστε να μπορούν να διερευνήσουν μία υπόθεση όπου διαφημίσεις κρίνονται ύποπτες. Επιπλέον, θα μπορούν ευκολότερα να εφαρμοστούν οι κανόνες για τη χρηματοδότηση διαφημιστικών εκστρατειών.
Για να αυξηθεί η διαφάνεια, όλες οι διαφημίσεις που σχετίζονται με την πολιτική στο Facebook και το Instagram στην ΕΕ πρέπει να φέρουν σαφή επισήμανση, συμπεριλαμβανομένης της ένδειξης «Αμειβόμενος από» από τον διαφημιζόμενο στην κορυφή της διαφήμισης. Αυτό σημαίνει ότι θα μπορείτε να δείτε ποιος πληρώνει για τη διαφήμιση και, για οποιαδήποτε επιχείρηση ή οργανισμό, τα στοιχεία επικοινωνίας τους. Όταν κάνετε κλικ στην ετικέτα, θα μπορείτε να βλέπετε περισσότερες πληροφορίες, όπως ο προϋπολογισμός της καμπάνιας που σχετίζεται με μια μεμονωμένη διαφήμιση, πόσοι άνθρωποι την είδαν, την ηλικία, την τοποθεσία και το φύλο τους.
«Θέλουμε να διασφαλίσουμε ότι αποτυπώνουμε το ευρύ φάσμα διαφημίσεων που ενδέχεται να επηρεάσουν το αποτέλεσμα των εκλογών. Αυτό σημαίνει όχι μόνο διαφημίσεις που υποστηρίζουν την ψήφο για συγκεκριμένους υποψηφίους ή κόμματα, αλλά και διαφημίσεις με θέματα που δεν υποστηρίζουν ρητά έναν υποψήφιο ή πολιτικό κόμμα, αλλά εστιάζουν σε ιδιαίτερα πολιτικοποιημένα θέματα όπως η μετανάστευση» αναφέρει στην ανάρτησή του ο Richard Allan.
Ένα νέο εργαλείο που δημιουργείται ονομάζεται «Βιβλιοθήκη διαφημίσεων» και αναλαμβάνει να διευκολύνει τους χρήστες του Facebook να μάθουν για πολιτικές διαφημίσεις που βρίσκονται στην πλατφόρμα. Εκεί κάποιος θα μπορεί να εντοπίζει όλες τις διαφημίσεις που έχουν ταξινομηθεί ως σχετικές με την πολιτική και θα αποθηκεύονται για επτά χρόνια. Επιπρόσθετα, όταν κάνετε κλικ στο “Δείτε Λεπτομέρειες της διαφήμισης”, θα βρίσκετε πληροφορίες σχετικά με τον αριθμό προβολών της διαφήμισης και τα δημογραφικά στοιχεία σχετικά με το κοινό που έχετε στοχεύσει, συμπεριλαμβανομένου του εύρους ηλικίας, της θέσης και του φύλου. Παράλληλα, επεκτείνεται η πρόσβαση στο API του Facebook για ειδησεογραφικούς οργανισμούς, ρυθμιστικές αρχές, ομάδες παρακολούθησης και το ευρύ κοινό.
«Αυτές οι αλλαγές δεν θα αποτρέψουν εντελώς την κατάχρηση. Βρισκόμαστε απέναντι σε έξυπνους, δημιουργικούς και καλά χρηματοδοτούμενους αντιπάλους που αλλάζουν συνεχώς την τακτική τους. Πιστεύουμε όμως ότι τα συγκεκριμένα μέτρα στο Facebook θα βοηθήσουν στην πρόληψη μελλοντικών παρεμβολών στις εκλογές. Και γι’ αυτό το λόγο αυτό είναι τόσο σημαντικό», καταλήγει η ανακοίνωση του Facebook.