Skip to main content

Πώς ένα «ταπεινό» SMS μπορεί να βοηθήσει μία τουριστική επιχείρηση

Θα μπορούσε ένα σχετικά ξεπερασμένο, τεχνολογικά, μέσο επικοινωνίας όπως το SMS να υπερκεράσει λύσεις όπως τα e-mails και να προσφέρει πιο αποδοτική επικοινωνία σε μία επιχείρηση;
 
Ειδοποιήσεις για κρατήσεις, αλλαγές και ακυρώσεις, σημαντικές πληροφορίες για το ταξίδι, ενημερωτικά μηνύματα, προσφορές είναι μέρος μόνο της πολυδιάστατης επικοινωνίας που πρέπει να διατηρεί μία τουριστική επιχείρηση με τους πελάτες της. 
 
Θα πρέπει να υπενθυμίσουμε ότι μετά την περασμένη χρονιά ρεκόρ για τον ελληνικό τουρισμό, όλες οι εκτιμήσεις κάνουν λόγο για διατήρηση της ανοδικής τάσης, τουλάχιστον στις περισσότερες περιοχές της χώρας. Το 2018 καταγράφηκαν πάνω από 33 εκατ. αφίξεις τουριστών, αυξημένες κατά 10%, με τις ταξιδιωτικές εισπράξεις να αυξάνονται κατά 1,48 δισ. ευρώ (άνοδος 10,1% σε σύγκριση με το 2017). Παράλληλα, σημάδια ανάκαμψης παρουσιάζει ο εσωτερικός τουρισμός, καθώς το 2017 πάνω από 4,5 εκατ. Έλληνες πολίτες πραγματοποίησαν 7,5 εκατ. ταξίδια εντός της χώρας (σύμφωνα με τα στοιχεία των ΕΛΣΤΑΤ, ΣΕΤΕ, ΤτΕ, inSETE).   
 
Το ερώτημα είναι πώς θα αξιοποιήσουν τη δυναμική του κλάδου οι 49.000 και πλέον επιχειρήσεις και επαγγελματίες του τουρισμού; Η τεχνολογία τους προσφέρει αρκετά εργαλεία. Ένα από τα πλέον αποτελεσματικά είναι το SMS: ένα κανάλι άμεσης και δυνητικά εξατομικευμένης επικοινωνίας είναι ιδανικό για επιχειρήσεις κάθε είδους και μεγέθους: από και μία αεροπορική εταιρεία μέχρι ένα εξειδικευμένο ταξιδιωτικό γραφείο, και από μία μεγάλη ξενοδοχειακή αλυσίδα, μέχρι έναν μικρό ξενώνα.
 
Μία από τις βασικότερες και πιο χρηστικές υλοποιήσεις της επικοινωνίας μέσω SMS στον τουριστικό κλάδο είναι η αποστολή ειδοποιήσεων κατά την κράτηση και λίγες ημέρες ή ώρες πριν από το ταξίδι, όπως και οι ενημερώσεις για αιφνίδιες αλλαγές, ακυρώσεις και άλλες απρόβλεπτες παραμέτρους των ταξιδιών. 
 
Η πλατφόρμα επικοινωνίας της SMSAPI προσφέρει στους επαγγελματίες του τουρισμού τη δυνατότητα αξιοποίησης όλων των πλεονεκτημάτων της επαγγελματικής χρήσης των SMS. Εξίσου χρήσιμα είναι αντίστοιχα μηνύματα με υπενθυμίσεις για κρατήσεις σε ξενοδοχεία και ενοικιαζόμενα δωμάτια, για εισιτήρια μεταφορικών μέσων, μουσείων, εκδηλώσεων, και πολλών ακόμη. Οι επαγγελματίες μπορούν να εξατομικεύσουν τα μηνύματα ώστε να καλύπτουν τις ανάγκες και τις απαιτήσεις του εκάστοτε πελάτη τους, προσφέροντας παράλληλη μια προσωποποιημένη εμπειρία, που είναι ιδιαίτερα καθοριστική για όσους ταξιδεύουν.  
 
Ένα πολύ βασικό πλεονέκτημα του SMS είναι ότι συνδέονται με πολύ υψηλούς δείκτες εμφάνισης και ανάγνωσης – σε πολλαπλάσια ποσοστά από τα αντίστοιχα των e-mails ή των υπηρεσιών messaging. Εξάλλου, είναι σύνηθες το φαινόμενο τα SMS ειδοποιήσεων (π.χ. για καθυστερήσεις ή αναβολές δρομολογίων) να φτάνουν νωρίτερα από τα αντίστοιχα μηνύματα μέσω email.
 
Επιπλέον, το SMS χρησιμεύει αφενός για τη συλλογή χρήσιμων πληροφοριών, και αφετέρου για την ενθάρρυνση της συμμετοχής των πελατών σε έρευνες ικανοποίησης (π.χ. με την αποστολή ενός συνδέσμου που οδηγεί σε διαδικτυακή φόρμα). Τα ευρήματα των ερευνών μπορούν να αξιοποιηθούν για τη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών, τη διόρθωση πιθανών σφαλμάτων, και βέβαια για την ενδυνάμωση του brand και την ισχυροποίηση των δεσμών με τους πελάτες τους.
 
Αρκετές τουριστικές επιχειρήσεις χρησιμοποιούν το SMS προκειμένου να ενημερώσουν τους πελάτες τους για προσφορές, εκπτώσεις και διαγωνισμούς, ενώ αρκετές το αξιοποιούν για την ανανέωση της σχέσης με πρώην πελάτες. Εξάλλου, τα μηνύματα «επαναληπτικού μάρκετινγκ» λειτουργούν σαν υπενθύμιση για παλαιότερους πελάτες, ενώ στην ίδια κατεύθυνση μπορούν να αξιοποιηθούν τα γραπτά μηνύματα για προσφορές της τελευταίας στιγμής.