Skip to main content

ΗΠΑ: Μήνυση στην Google για κατάχρηση της κυριαρχίας της στην ψηφιακή διαφήμιση

Οι μετοχές της Google σημείωσαν πτώση 1,3% λόγω της είδησης.

Το υπουργείο Δικαιοσύνης των ΗΠΑ κατέθεσε την Τρίτη αγωγή κατά της Google της Alphabet (GOOGL.O) με αφορμή ισχυρισμούς ότι η εταιρεία καταχράστηκε την κυριαρχία της στον τομέα της ψηφιακής διαφήμισης, σύμφωνα με δικαστικό έγγραφο.

«Η Google έχει χρησιμοποιήσει αντιμονοπωλιακά, αποκλειστικά και παράνομα μέσα για να εξαλείψει ή να μειώσει σημαντικά κάθε απειλή για την κυριαρχία της στις τεχνολογίες ψηφιακής διαφήμισης», ανέφερε η κυβέρνηση στην αντιμονοπωλιακή της αγωγή.

Το Υπουργείο Δικαιοσύνης ζήτησε από το δικαστήριο να υποχρεώσει την Google να εκποιήσει τη σειρά Google Ad manager, συμπεριλαμβανομένης της ανταλλαγής διαφημίσεων AdX. Η Google δεν ανταποκρίθηκε αμέσως σε αίτημα του Reuters για σχολιασμό.

Η μήνυση είναι η δεύτερη ομοσπονδιακή αντιμονοπωλιακή καταγγελία που υποβάλλεται κατά της Google, με την οποία υποστηρίζεται ότι παραβιάζεται η αντιμονοπωλιακή νομοθεσία στον τρόπο με τον οποίο η εταιρεία αποκτά ή διατηρεί την κυριαρχία της. Η μήνυση του υπουργείου Δικαιοσύνης που κατατέθηκε εναντίον της Google το 2020 επικεντρώνεται στο μονοπώλιο της στην αναζήτηση και έχει προγραμματιστεί να δικαστεί τον Σεπτέμβριο.

Οκτώ πολιτείες προσχώρησαν στο υπουργείο στην αγωγή που κατατέθηκε την Τρίτη, συμπεριλαμβανομένης της πολιτείας της Google, της Καλιφόρνια. Οι μετοχές της Google σημείωσαν πτώση 1,3% λόγω της είδησης.

Η αγωγή αναφέρει ότι «η Google έχει ματαιώσει τον ουσιαστικό ανταγωνισμό και έχει αποτρέψει την καινοτομία στον κλάδο της ψηφιακής διαφήμισης, έχει λάβει υπερ-ανταγωνιστικά κέρδη για τον εαυτό της, έχει εμποδίσει την ελεύθερη αγορά να λειτουργήσει δίκαια για να υποστηρίξει τα συμφέροντα των διαφημιστών και των εκδοτών που καθιστούν δυνατό το σημερινό ισχυρό διαδίκτυο».

Ενώ η Google παραμένει με διαφορά ηγέτης της αγοράς, το μερίδιό της στα έσοδα από τις ψηφιακές διαφημίσεις στις ΗΠΑ έχει υποχωρήσει, πέφτοντας στο 28,8% πέρυσι από 36,7% το 2016, σύμφωνα με την Insider Intelligence. Η διαφημιστική δραστηριότητα της Google είναι υπεύθυνη για περίπου το 80% των εσόδων της.

Πηγή: Reuters