Από την έντυπη έκδοση
Της Τέτης Ηγουμενίδη
[email protected]
Η αστάθεια που χαρακτηρίζει το θεσμικό πλαίσιο στη χώρα (βλέπε το τελευταίο διάστημα τις παλινωδίες όσον αφορά τις ασφαλιστικές εισφορές), σε συνδυασμό με τη μακροχρόνια οικονομική ύφεση έχουν επηρεάσει και τις προσπάθειες στους τομείς της τεχνολογίας με τις εταιρείες να αδυνατούν να αντιμετωπίσουν ακόμη και τα έξοδα της συμμετοχής τους σε μια έκθεση.
Την ίδια στιγμή επιχειρήσεις που έχουν καταφέρει να διαθέσουν τις υπηρεσίες τους στο εξωτερικό εξετάζουν, παρότι δεν το επιθυμούν, τη μεταφορά της έδρας τους αναζητώντας σταθερότητα για να επικεντρωθούν στο κύριο αντικείμενό τους. Οι παραπάνω διαπιστώσεις καταγράφονται με αφορμή τη χθεσινή παρουσίαση της ελληνικής αποστολής στη μεγαλύτερη έκθεση -συνέδριο τεχνολογιών κινητών επικοινωνιών, Mobile World Congress – MWC, που λαμβάνει χώρα κάθε χρόνο στη Βαρκελώνη και συγκεντρώνει ένα μεγάλο τμήμα της βιομηχανίας αυτής από όλο τον κόσμο.
Απογοήτευση
Στο περιθώριο της χθεσινής εκδήλωσης στελέχη επιχειρήσεων δεν έκρυβαν την απογοήτευσή τους για τη γενικότερη κατάσταση στη χώρα, υπογραμμίζοντας ότι δεν είναι τόσο η υψηλή φορολογία που επιβάλλεται στις επιχειρήσεις, όσο η αστάθεια σε πολλά επίπεδα η οποία επηρεάζει την καθημερινότητα και δεν αφήνει τα στελέχη τους να προσηλωθούν στην κύρια δουλειά τους και την ίδια στιγμή ολοένα και περισσότεροι εργαζόμενοι με υψηλά προσόντα εγκαταλείπουν την Ελλάδα. Κυρίαρχη ήταν η εκτίμηση ότι πρόκειται για μια από τις δυσκολότερες χρονιές για τις επιχειρήσεις, σε σημείο που αν δεν αλλάξουν σύντομα οι συνθήκες ο τομέας της τεχνολογίας θα σβήσει πριν καν ενηλικιωθεί.
Σε ό,τι αφορά την ελληνική αποστολή φέτος στη Βαρκελώνη, το μοναδικό ίσως θετικό μήνυμα είναι το γεγονός ότι τον Σύνδεσμο Εταιρειών Κινητών Εφαρμογών Ελλάδος (ΣΕΚΕΕ), που διοργανώνει την παρουσία της χώρας σε αυτή την εκδήλωση για 5η φορά, πλαισιώνουν το Corallia (φορέας ανάπτυξης συνεργατικών σχηματισμών στους τομείς της τεχνολογίας εξαγωγικού χαρακτήρα), ο ΣΕΠΕ (Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Πληροφορικής και Επικοινωνιών), το Enterprise Greece, ενώ αναβαθμισμένη φαίνεται να είναι και η αρωγή του αρμόδιου υπουργείου. Μάλιστα, όπως έγινε γνωστό χθες, ο υπουργός Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης, Νίκος Παππάς, έχει περιληφθεί στους ομιλητές παράλληλης εκδήλωσης του MWC για τις νεοφυείς επιχειρήσεις, όταν πέρυσι στη Βαρκελώνη δεν πήγε επίσημα ούτε ο αρμόδιος γενικός γραμματέας.
Από πλευράς συμμετοχής επιχειρήσεων, ωστόσο, μέχρι στιγμής ο κατάλογος δεν είναι ικανός να ενθουσιάσει, τουλάχιστον αριθμητικά. Οι διοργανωτές τόνισαν χθες ότι ακόμα υπάρχει περιθώριο για όποιον το επιθυμεί να συμμετέχει στην ελληνική αποστολή. Στελέχη του ΣΕΚΕΕ σημείωσαν ότι οι εταιρείες-μέλη του βιώνουν ίσως μια από τις χειρότερες χρονιές με τραγική έλλειψη ρευστότητας, προσθέτοντας ότι ακόμα και η προσπάθεια διατήρησης του ελληνικού περιπτέρου στο MWC, έστω και με λιγότερες συμμετοχές, είναι ιδιαίτερα σημαντική.
Δήλωσαν συμμετοχή
Μέχρι χθες οι εταιρείες που είχαν δηλώσει συμμετοχή ήταν οι: Accesspal, Apifon, Cross Mobile, Cytech, ΔΑΕΜ, Echoleap, Going Up, Motivian, M-Stat, Pitchstor, Plustic, Pobuca, Regate, Synaphea και Vidavo. Πέρυσι στο ελληνικό περίπτερο στη Βαρκελώνη είχαν συμμετάσχει 25 εταιρείες, ενώ ακόμα ένας μικρός αριθμός είχε δικό του περίπτερο (π.χ. η Upstream).
Το μεγαλύτερο τμήμα των προαναφερόμενων επιχειρήσεων ασχολείται με εφαρμογές στην κινητή τηλεφωνία (mobile marketing, πλατφόρμες αποστολής μαζικών μηνυμάτων κ.ά.). Τη συμμετοχή της στο MWC για πρώτη φορά φέτος με αυτόνομο περίπτερο ανακοίνωσε η αμιγώς ελληνική μάρκα προϊόντων τεχνολογίας fluo., της εμπορικής εταιρείας M&T Electronics, μέλος του ομίλου εταιρειών Μαυρογένης. Η fluo., σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, διαθέτει μία σειρά από smartphones, tablets και αξεσουάρ προηγμένης τεχνολογίας.
Το MWC ξεκινά στις 27 Φεβρουαρίου και ολοκληρώνεται στις 2 Μαρτίου. Να σημειωθεί ότι πέρυσι, στις διάφορες εκδηλώσεις του συνεδρίου και έκθεσης, συμμετείχαν περισσότεροι από 100.000 επισκέπτες από όλο τον κόσμο, σημαντικός αριθμός από υψηλόβαθμα στελέχη φορέων και επιχειρήσεων από 204 χώρες, που εξέθεσαν τις δραστηριότητες και τα προϊόντα τους σε 2.200 περίπτερα που καταλάμβαναν συνολικά 100.000 τ.μ. ωφέλιμου χώρου, ενώ καλύφθηκε από περίπου 3.900 δημοσιογράφους.