Skip to main content

Κυρ. Μητσοτάκης: Στηρίζουμε την επένδυση της Cosco στο λιμάνι του Πειραιά

Τη βούληση του να ξεπεραστούν τα γραφειοκρατικά εμπόδια που καθυστερούν την επένδυση της Cosco στον Πειραιά, τονίζοντας πως «δεν πρέπει σε καμία περίπτωση η προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς να χρησιμοποιείται ως άλλοθι για την καθυστέρηση επενδύσεων» εξέφρασε ο Κυριάκος Μητσοτάκης, σε συνάντηση που είχε σήμερα το πρωί με τη διοίκηση της κινεζικής εταιρείας.
 
Ο κ. Μητσοτάκης βρέθηκε στα γραφεία της Cosco στον Πειραιά όπου τον υποδέχθηκε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Captain Fu Chengqiu. Τα στελέχη της Cosco παρουσίασαν στον Πρόεδρο της Νέας Δημοκρατίας το σχέδιο της εταιρείας για την επέκταση των επενδύσεων στο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας όπου απασχολούνται ήδη 3 χιλιάδες εργαζόμενοι.

Οι νέες επενδύσεις συνολικού ύψους 600 εκατ. ευρώ περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων προβλήτες για κρουαζιερόπλοια, επιβατικό σταθμό, επέκταση του τερματικού σταθμού αυτοκινήτων (car terminal), ξενοδοχεία και κέντρο logistics το οποίο θα είναι συνδεδεμένο με το σιδηροδρομικό δίκτυο για να μετακινούνται γρηγορότερα τα εμπορεύματα σε Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη.

Στη συζήτηση δόθηκε έμφαση στο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα που έχει το λιμάνι του Πειραιά και η Ελλάδα στην μετακίνηση εμπορευμάτων στις χώρες της Κεντρικής Ευρώπης καθώς η εναλλακτική διαδρομή από τα λιμάνια της Βόρειας Ευρώπης διαρκεί κατά μέσο όρο 6 ημέρες παραπάνω.
 
Κατά τη διάρκεια της συζήτησης, επισημάνθηκε ότι με την έλευση της Cosco, το λιμάνι του Πειραιά ανέβηκε από την 93η θέση στην 32η παγκοσμίως σε ό,τι αφορά τη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων. Ενώ το 2019 αναμένεται να γίνει το σημαντικότερο λιμάνι της Μεσογείου.
 
Τέλος, ο κ. Μητσοτάκης ξεναγήθηκε στις εγκαταστάσεις της Cosco και ενημερώθηκε από κοντά για τη χωροθέτηση των νέων επενδυτικών σχεδίων της επιχείρησης.

Ο κ. Μητοτσοτάκης, πέραν της ανάγκης να υπάρχει ικανοποιητική ισορροπία μεταξύ της ανάγκης να προστατεύσουμε τον πολιτιστικό μας θησαυρό και των επενδύσεων, πρόσθεσε πως δεν πρέπει και οι κανόνες του παιχνιδιού να αλλάζουν εκ των υστέρων.

«Όταν έχει δρομολογηθεί ένα μεγάλο επενδυτικό σχέδιο, με επενδυτές οι οποίοι έχουν αποδείξει την αξιοπιστία τους και οι οποίοι έρχονται να προσφέρουν στην αναπτυξιακή δυναμική της χώρας σε ένα master plan το οποίο είναι εγκεκριμένο, οποιαδήποτε αλλαγή των κανόνων από τη διοίκηση, από το ελληνικό κράτος εκ των υστέρων δημιουργεί προβλήματα και ερωτηματικά», πρόσθεσε χαρακτηριστικά.

Όπως πρόεδρος της ΝΔ επισήμανε ότι στο λιμάνι του Πειραιά πραγματοποιήθηκε μια πολύ επιτυχημένη ξένη επένδυση σε δύσκολες μάλιστα συγκυρίες και δημιουργήθηκαν πολλές καλοπληρωμένες θέσεις εργασίας, ενώ το επενδετικό σχέδιο προβλέπει τη δημιουργία πολλών χιλιάδων νέων θέσεων απασχόλησης, καλά πληρωμένων θέσεων απασχόλησης, που θα δώσουν με τη σειρά τους μια διέξοδο στο μεγάλο πρόβλημα της νεανικής ανεργίας που έχουμε στη χώρα μας.
 
«Θέλουμε ο Πειραιάς να γίνει παγκόσμιο κέντρο κρουαζιέρας. Για να γίνει αυτό χρειάζονται επενδύσεις, πρέπει να υποδεχθούμε περισσότερα πλοία και χρειάζονται προφανώς και οι ανάλογες υποδομές στη στεριά, σε επίπεδο ξενοδοχείων, αλλά ενδεχομένως, γιατί όχι, και άλλων χρήσεων, ώστε αυτό το οποίο βλέπουμε σήμερα να μη μοιάζει σε τίποτα με αυτό το οποίο ελπίζουμε ότι θα βλέπουμε σε 3 με 5 χρόνια», κατέληξε ο κ. Μητσοτάκης.

naftemporiki.gr