Skip to main content

3 Μαρτίου 1918 – Συνθήκη Μπρεστ-Λιτόφσκ: Η μέρα που οι Έλληνες του Ανατολικού Πόντου παραδόθηκαν στους διώκτες τους

Γερμανοί αξιωματικοί χαιρετούν τη σοβιετική αντιπροσωπεία με επικεφαλής τον Τρότσκι, στο Μπρεστ-Λιτόφσκ (πηγή: Wikipedia / Υπουργείο Πολέμου των Ηνωμένων Πολιτειών)

Πώς μια διπλωματική υπογραφή παρέδωσε δεκάδες χιλιάδες Έλληνες στον ξεριζωμό και στην προσφυγιά

Προσθέστε την «Ν» ως προτιμώμενη πηγή στο Google

Για τους Έλληνες της καταρρέουσας Οθωμανικής Αυτοκρατορίας που ζούσαν στον Ανατολικό Πόντο και στην Υπερκαυκασία –κυρίως στις περιοχές Καρς και Αρνταχάν– ο Μάρτιος του 1918 δεν ήταν απλώς μια ημερομηνία διπλωματικής ιστορίας. Ήταν το τέλος ενός κόσμου.

Τότε παραδόθηκαν τα εδάφη τους από την μπολσεβικική Ρωσία πίσω στους Τούρκους, με τη Συνθήκη του Μπρεστ-Λιτόφσκ που συνομολογήθηκε στην ομώνυμη πόλη της Λευκορωσίας, μεταξύ της Σοβιετικής Ρωσίας και των Κεντρικών Δυνάμεων (Γερμανία, Αυστροουγγαρία, Οθωμανική Αυτοκρατορία, Βουλγαρία).

Διαβάστε περισσότερα στο pontosnews.gr

Προτιμώμενη πηγή στην Google

Για να εμφανίζονται περισσότερα άρθρα της Ναυτεμπορικής στις αναζητήσεις σας εύκολα και γρήγορα, πρέπει να προσθέσετε το site στις προτιμώμενες πηγές σας. Μπορείτε να το κάνετε πηγαίνοντας εδώ.