Tην επέκταση του προγράμματος «Grow Greek Tourism Online» στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας ανακοίνωσε η Google. Το πρόγραμμα που ξεκίνησε στη Βόρεια Ελλάδα από την Θεσσαλονίκη τον περασμένο Σεπτέμβριο, αφορά στην παροχή δωρεάν συμβουλευτικών και εκπαιδευτικών υπηρεσιών προς τις τοπικές τουριστικές επιχειρήσεις, σχετικά με ψηφιακές δεξιότητες και εργαλεία – εργαλεία, όχι μόνον της Google, αλλά και άλλων εταιρειών του χώρου.
Παρουσία του περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας, Απόστολου Τζιτζικώστα και του αντιπεριφερειάρχη Πολιτισμού και Τουρισμού κ. Αλέξανδρου Θάνου, ο Ορέστης Ανδριάνης, Industry Manager της Google στην Ελλάδα ανακοίνωσε το πρόγραμμα για την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, το οποίο έχει ήδη ξεκινήσει πιλοτικά από τον Ιανουάριο στην ευρύτερη περιοχή και θα διαρκέσει έως τον Μάιο του 2019. Με τις δεξιότητες του προγράμματος, οι τοπικοί επαγγελματίες θα μπορούν να χρησιμοποιούν το διαδίκτυο πιο αποτελεσματικά ώστε να αναπτύξουν την επιχείρησή τους, προσελκύοντας περισσότερους επισκέπτες καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους. Το πρόγραμμα εντάσσεται στο πλαίσιο της «Εθνικής Συμμαχίας για Ψηφιακές Δεξιότητες και την Απασχόληση», την οποία εποπτεύει το υπουργείο Διοικητικής Ανασυγκρότησης.
Η εκπαίδευση πραγματοποιείται με τη βοήθεια των Online Advisors, ειδικών συμβούλων της Google, που έχουν λάβει εκτενή εκπαίδευση σε διαδικτυακά εργαλεία για τον τουρισμό. Ήδη, τρεις Online Advisors έχουν ξεκινήσει πιλοτικά δωρεάν εξατομικευμένες συναντήσεις αλλά και ομαδικά σεμινάρια για τοπικές μικρομεσαίες επιχειρήσεις του ευρύτερου τουριστικού κλάδου στην περιοχή της Περιφέρειας. Οι εκπαιδεύσεις επικεντρώνονται σε θέματα ψηφιακών δεξιοτήτων καθώς και στο πώς μπορούν οι επιχειρηματίες να εφαρμόσουν στην πράξη τις δεξιότητες αυτές, προκειμένου να δείξουν στον κόσμο και στους δυνητικούς ταξιδιώτες τι έχουν να προσφέρουν η περιοχή και οι επιχειρήσεις της.
Μέχρι σήμερα, μέσα από την πρωτοβουλία «Grow Greek Tourism Online», περισσότεροι από 100.000 Έλληνες, τόσο στελέχη μικρομεσαίων τουριστικών επιχειρήσεων όσο και μελλοντικοί επαγγελματίες του τουρισμού, έχουν εκπαιδευτεί δωρεάν σε ψηφιακές δεξιότητες και εργαλεία σε πάνω από 100 πόλεις σε όλη την Ελλάδα. Tο 68% των εκπαιδευμένων μικρομεσαίων επιχειρήσεων επιβεβαίωσαν ότι είδαν ανάπτυξη των επιχειρήσεων τους (νέοι πελάτες, αυξημένα έσοδα) ενώ μέχρι σήμερα περισσότερα από 10 χιλιάδες άτομα έχουν βοηθηθεί στο να βρουν δουλειά μέσω του προγράμματος.
Είναι χαρακτηριστικό ότι, σύμφωνα με έρευνα του Οxford Economics, στην Ελλάδα μπορούν να δημιουργηθούν τουλάχιστον 176.000 νέες θέσεις εργασίας από την αύξηση δημιουργίας ψηφιακού περιεχομένου. Αξίζει επίσης να σημειωθεί πως το 35% των τουριστικών αναζητήσεων στη χώρα μας, σχετίζονται με τον πολιτισμό. Ενδεικτικά εργαλεία της Google που υποστηρίζουν δυναμικά τον τουριστικό κλάδο είναι το Google Earth καθώς και το Google Arts & Culture, το οποίο, στην Ελλάδα, φιλοξενεί εκθέματα 11 πολιτιστικών οργανισμών, μεταξύ των οποίων το Μουσείο της Ακρόπολης, το Μουσείο Μπενάκη και το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης.
Οι εκπρόσωποι των Μικρομεσαίων Τουριστικών Επιχειρήσεων, που επιθυμούν να παρακολουθήσουν σεμινάρια, μπορούν να εγγραφούν απευθείας στο g.co/greektourism/cm.