Skip to main content

Το αλώνισμα στον Πόντο και η «τελετουργία» του – Τι θεωρούσαν «κρίμα»

(Πηγή: Μουσείο Ποντιακού Ελληνισμού [2.158])

Αναδημοσίευση από το «Αρχείον Πόντου»

Προσθέστε την «Ν» ως προτιμώμενη πηγή στο Google

Ο θερισμός άρχιζε μετά την εορτήν των Αγίων Αποστόλων και εγίνετο από γυναίκας με τα καγάνα (δρέπανα). Τα δέματα μετεφέροντο και εστοιβάζοντο εντός του αλωνίου εις θεμώνα (θημωνιές).

Το αλώνι εκαθαρίζετο και ισοπεδούτο. Πρώτα εποτίζετο και κατόπιν εκυλινδρίζετο με το κυλίντρ’ (λίθινο κύλινδρον). Έπειτα κατέστρωναν τ’ αλών’, δηλ. έστρωναν τα στάχυα.

Ο αλωνισμός εγίνετο με το τουκάν’ (τυκάνη) και εσύρετο από βόδια.

Διαβάστε περισσότερα στο pontosnews.gr

Προτιμώμενη πηγή στην Google

Για να εμφανίζονται περισσότερα άρθρα της Ναυτεμπορικής στις αναζητήσεις σας εύκολα και γρήγορα, πρέπει να προσθέσετε το site στις προτιμώμενες πηγές σας. Μπορείτε να το κάνετε πηγαίνοντας εδώ.