Skip to main content

«Στόχος του Μητρώου διαδικτυακού Τύπου η διαφάνεια στο ιδιοκτησιακό καθεστώς»

Το Μητρώο διαδικτυακού Τύπου παρουσίασε ο υπουργός Ψηφιακής Πολιτικής Νίκος Παππάς, ενώ στη εκδήλωση συμμετείχαν ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Δημήτρης Τζανακόπουλος και ο γενικός γραμματέας Ενημέρωσης και Επικοινωνίας Λευτέρης Κρέτσος.

Ο κ. Τζανακόπουλος έκανε λόγο για πρωτοβουλία που εντάσσεται στο πλαίσιο πρωτοβουλιών της κυβέρνησης για την προάσπιση της διαφάνειας και της νομιμότητας για την εύρυθμη λειτουργία της Δημοκρατίας.

«Η συζήτηση αυτή είναι διαρκής, προσέθεσε ο Δ. Τζανακόπουλος, όπως και η μάχη της κυβέρνησης για την καταπολέμηση όλων των στρεβλώσεων που μας έφεραν εδώ, όπως και παραδοσιακά ΜΜΕ στη χρεοκοπία. Ας αποτελέσει η ενημέρωση τον βασικό πυλώνα αναστήλωσης της Δημοκρατίας», τόνισε.

Απ’ την πλευρά του ο κ. Παππάς υπογράμμισε την «αθρόα προσέλευση επιχειρηματιών και δημοσιογράφων» και τόνισε ότι το Μητρώο είναι σημαντικό βήμα για το πώς θα πρέπει να λειτουργεί η διαδικτυακή ενημέρωση.

Το Μητρώο σύμφωνα με τον ίδιο εντάσσεται σε ένα ευρύτερο πλαίσιο πρωτοβουλιών του υπουργείου για τον εξορθολογισμό του τοπίου της ενημέρωσης, προαναγγέλλοντας την εφαρμογή γραμμικού κώδικα για τις πωλήσεις εφημερίδων και την πλατφόρμα διάθεσης διαφημιστικού τηλεοπτικού χρόνου.

Χαρακτήρισε ξεπερασμένο το θεσμικό πλαίσιο για τη διαχείριση και διάθεση της κρατικής διαφήμισης σε μια εποχή που τα 2/3 των πολιτών στρέφονται πλέον στην ενημέρωση από το διαδίκτυο. Και μίλησε για την κοινή προσδοκία όλων όσον αφορά τον καθορισμό κανόνων στη διανομή κρατικής διαφήμισης, αλλά και τη στήριξη με προοπτικές βιωσιμότητας για τα περιφερειακά ΜΜΕ.

Οι επιχειρήσεις που δεν θα εγγραφούν θα αποκλειστούν από την κρατική διαφήμιση

Ο κ. Παππάς τόνισε ότι οι επιχειρήσεις που δεν θα εγγραφούν στο Μητρώο θα αποκλειστούν από την κρατική διαφήμιση και προσέθεσε ότι αύριο αποστέλλεται σε 860 φορείς του ευρύτερου δημόσιου τομέα η εγκύκλιος για τη διάθεση της κρατικής διαφήμισης.

Σημείωσε ότι τα μέλη του Μητρώου θα έχουν πλέον προστασία με την υπηρεσία εντοπισμού λογοκλοπής, ένα λογισμικό που θα επιτρέπει στον χρήση να εντοπίζει τις ιστοσελίδες που υποκύπτουν στον πειρασμό του copy paste.

Έχουν υποβληθεί ήδη 398 αιτήσεις

Τα στοιχεία του Μητρώου παρουσίασε ο γενικός γραμματέας Ενημέρωσης και Επικοινωνίας Λ. Κρέτσος, ο οποίος ανέφερε ότι το Μητρώο online media έχει στόχο τη διαφάνεια στο ιδιοκτησιακό καθεστώς και τις εργασιακές σχέσεις, την ενίσχυση της πολυφωνίας και την εφαρμογή της νομοθεσίας για την κατανομή της κρατικής διαφήμισης.

Το Μητρώο έχει ήδη 398 αιτήσεις, με ταυτοποιημένα μέλη 196 επιχειρήσεις, ενώ σε διαδικασία ταυτοποίησης βρίσκονται ακόμη 202 επιχειρήσεις. Από το σύνολο, το 52,5% προέρχεται από τον νομό Αττικής και το 47,5% από την περιφέρεια. Από τα στοιχεία των 196 ταυτοποιημένων μελών, σε σύνολο 270 ιστοσελίδων νομικά πρόσωπα είναι οι 105 (53,57%), ατομική επιχείρηση οι 66 (33,17%) και φυσικά πρόσωπα οι 25 (13,26%).

Όσον αφορά τους εργαζόμενους στις συγκεκριμένες επιχειρήσεις, στο σύνολό τους φθάνουν τα 2.115 άτομα, ενώ 1.040 από αυτούς είναι δημοσιογράφοι. Με εξαρτημένη εργασία απασχολούνται 682 άτομα και 358 με σύμβαση έργου.

Ο κ. Κρέτσος ανέφερε ότι ανάμεσα στα προνόμια των μελών του Μητρώου είναι το δικαίωμα πρόσβασης στην κρατική διαφήμιση, η δωρεάν παροχή υπηρεσίας εντοπισμού λογοκλοπής σε συνεργασία με τον Οργανισμό Συλλογικής Διαχείρισης Έργων του Λόγου (ΟΣΔΕΛ), συνεργασίες σε ερευνητικά και εκπαιδευτικά προγράμματα του Εθνικού Κέντρου Οπτικοακουστικών Μέσων (ΕΚΟΜΕ) και διαπίστευση δημοσιογράφων.

Πώς γίνεται η εγγραφή

Οι ενέργειες που απαιτούνται για την εγγραφή στο Μητρώο είναι οι εξής: Αίτηση και υπεύθυνη δήλωση με τα στοιχεία της επιχείρησης και του νομικού εκπροσώπου, στοιχεία εκδότη και διευθυντή της επιχείρησης, αριθμός εργαζομένων και μορφή εργασιακής σχέσης, μετοχική σύνθεση και συνδεδεμένες ιστοσελίδες με το ΑΦΜ της επιχείρησης.

Πηγή: ΑΜΠΕ