Skip to main content

Ινδία: Πώς έγινε το σιδηροδρομικό δυστύχημα- Τουλάχιστον 261 οι νεκροί

REUTERS/Stringer

Περίπου 3.000 άνθρωποι έχουν σκοτωθεί σε σιδηροδρομικά δυστυχήματα από το 2000.

Το πλέον φονικό σιδηροδρομικό δυστύχημα, εδώ και είκοσι χρόνια, στην Ινδία έχει προκαλέσει τον θάνατο τουλάχιστον 261 ανθρώπων, ανέφεραν σε ανακοίνωσή τους οι Indian Railways. Περισσότεροι από 650 τραυματίες έχουν μεταφερθεί σε νοσοκομεία.

Σημειώνεται ότι νωρίτερα Ινδός αξιωματούχος, τον οποίο επικαλέστηκε το  πρακτορείο ειδήσεων AFP έκανε λόγο για 288 νεκρούς.

Στο δυστύχημα ενεπλάκησαν τρία τρένα. Δύο επιβατικά που κινούνταν στις γραμμές και μία εμπορική αμαξοστοιχία που ήταν σταθμευμένη στο σημείο της σύγκρουσης. Σύμφωνα με τους Times of India, η τραγωδία συνέβη το βράδυ της Παρασκευής όταν εκτροχιάστηκαν τα βαγόνια εμπορικής αμαξοστοιχίας κοντά στο Μπαλασόρ, στο κρατίδιο Οντίσα της ανατολικής Ινδίας. Τα βαγόνια που εκτροχιάστηκαν έπεσαν σε παράπλευρη γραμμή, στην οποία κινούνταν  από την αντίθετη κατεύθυνση ένα άλλο τρένο-εξπρές, με αποτέλεσμα να τα χτυπήσει προκαλώντας τη σύκρουσή τους με το ακινητοποιημένο εμπορικό τρένο.


Τα σωστικά συνεργεία εξακολουθούν να ψάχνουν για επιζώντες στα εκτροχιασμένα βαγόνια, αλλά όσο περνάνε οι ώρες οι ελπίδες λιγοστεύουν. Απελπιστική είναι η κατάσταση και στα νοσοκομεία. Περισσότερα από 200 ασθενοφόρα μετέφεραν τους εκατοντάδες τραυματίες, αρκετοί εκ των οποίων είναι σε κρίσιμη κατάσταση.

Το δίκτυο της Ινδίας

Το σιδηροδρομικό δίκτυο της Ινδίας, ένα από τα μεγαλύτερα στον κόσμο, μεταφέρει εκατοντάδες εκατομμύρια επιβάτες κάθε μήνα. Ωστόσο, δυστυχήματα συμβαίνουν πολύ συχνά.

Περίπου 3.000 άνθρωποι έχουν σκοτωθεί σε σιδηροδρομικά δυστυχήματα από το 2000. Το 1995, περισσότεροι από 300 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους σε σύγκρουση δύο τρένων κοντά στη βόρεια πόλη Άγκρα.

Τα δυστυχήματα αποδίδονται συνήθως στον απαρχαιωμένο εξοπλισμό σηματοδότησης ή σε ανθρώπινο λάθος.