Skip to main content

ΣΤΑ.ΣΥ.: Παράνομη και καταχρηστική η χθεσινή 24ωρη απεργία

Προσθέστε την «Ν» ως προτιμώμενη πηγή στο Google

Παράνομη και καταχρηστική έκρινε με σημερινή του απόφαση το Μονομελές Πρωτοδικείο Αθηνών την 24ωρη απεργία που προκήρυξε το ΕΚΑ και στην οποία συμμετείχαν χθες τα οκτώ σωματεία εργαζομένων της ΣΤΑ.ΣΥ. Η διοίκηση της ΣΤΑ.ΣΥ. είχε προσφύγει στη Δικαιοσύνη το μεσημέρι της Τρίτης, ασκώντας αγωγή, η οποία και εκδικάστηκε την επόμενη ημέρα, Τετάρτη.

Σύμφωνα με το σκεπτικό της απόφασης, η απεργία κρίθηκε παράνομη, λόγω μη τήρησης των προϋποθέσεων νόμιμης άσκησής της, που προβλέπει η σχετική Νομοθεσία: γνωστοποίηση των αιτημάτων και των λόγων που τα θεμελιώνουν 4 ημέρες πριν από την πραγματοποίηση της απεργίας, διάθεση αναγκαίου προσωπικού για την ασφάλεια των εγκαταστάσεων της επιχείρησης και την πρόληψη καταστροφών και ατυχημάτων («Προσωπικό Ασφαλείας»), διάθεση προσωπικού για την αντιμετώπιση στοιχειωδών αναγκών του κοινωνικού συνόλου κατά τη διάρκεια της απεργίας («Προσωπικό Ελάχιστης Εγγυημένης Υπηρεσίας»), υποχρέωση υποβολής αίτησης για Διεξαγωγή Δημόσιου Διαλόγου από τη συνδικαλιστική οργάνωση που κηρύσσει την απεργία.

Παράλληλα, η απεργία κρίθηκε καταχρηστική με το σκεπτικό ότι, αφενός προκάλεσε σημαντική οικονομική ζημία στην εταιρεία, αφετέρου πραγματοποιήθηκε την ημέρα ψήφισης του σχετικού νομοσχεδίου, παρόλο που αυτό τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση από τις 6 Αυγούστου 2022, οπότε και υπήρχε το χρονικό περιθώριο να εκφραστούν οι απόψεις των σωματείων ενώπιον της Διοίκησης της εταιρείας. Αντίθετα, σύμφωνα με την ΣΤΑ.ΣΥ., «επελέγη το έσχατο μέσο απεργίας, με την αποδοχή των δυσμενών επιπτώσεων».

Προτιμώμενη πηγή στην Google

Για να εμφανίζονται περισσότερα άρθρα της Ναυτεμπορικής στις αναζητήσεις σας εύκολα και γρήγορα, πρέπει να προσθέσετε το site στις προτιμώμενες πηγές σας. Μπορείτε να το κάνετε πηγαίνοντας εδώ.