Skip to main content

Τέμπη: Στη Βουλή «μεταφέρεται» η πολιτική μάχη

ΖΑΧΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ / INTIME NEWS

Η γραμμή που χαράσσει το κυβερνητικό στρατόπεδο - Πώς απαντά ο ΣΥΡΙΖΑ

Ανεβαίνει όλο και περισσότερο ο πολιτικός υδράργυρος, καθώς κυβέρνηση και ΣΥΡΙΖΑ δίνουν … ραντεβού στη Βουλή. Η ανάγκη να φωτιστούν τα αίτια του πολύνεκρου δυστυχήματος στα Τέμπη είναι επιτακτική και μια σειρά ερωτημάτων ζητούν απάντηση.

Αύριο συνεδριάζει η Eπιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής και θα υπάρξει ενημέρωση από τον υπουργό Επικρατείας, αρμόδιο για θέματα μεταφορών και υποδομών, Γιώργο Γεραπετρίτη. Επίσης με αίτημα της η Κοινοβουλευτική Ομάδα της Νέας Δημοκρατίας ζήτησε να συγκληθεί η Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας προκειμένου οι πρώην υπουργοί να ενημερώσουν για την πορεία και την εξέλιξη των έργων της σύμβασης 717 για την τηλεδιοίκηση – σηματοδότηση.

Ειδικότερα η γαλάζια Κοινοβουλευτική Ομάδα ζήτησε να υπάρξει ενημέρωση της Επιτροπής από τους πρώην υπουργούς Μ. Χρυσοχοΐδη, Χ. Σπίρτζη και Κ. Καραμανλή, καθώς και τον υπουργό Επικρατείας Γ. Γεραπετρίτη. Συγκεκριμένα  ο τέως υπουργός Υποδομών και Μεταφορών θα μιλήσει στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας την επόμενη Δευτέρα. Νωρίτερα υπήρξε και επικοινωνία του κ. Καραμανλή με τον Πρόεδρο της Βουλής για το θέμα αυτό.

Υπενθυμίζεται πως χθες την άμεση σύγκληση της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής, προκειμένου να διερευνήσει τα αίτια της τραγωδίας των Τεμπών, ζήτησε από τον πρόεδρό της ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ. Να σημειωθεί ακόμα πως χθες σύσσωμη η Κ.Ο του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ, με επικεφαλής τον αρχηγό της αξιωματικής αντιπολίτευσης Αλέξη Τσίπρα, ζήτησε με κοινοβουλευτική ερώτηση από την κυβέρνηση όλα τα έγγραφα διαπραγμάτευσης δημοσίου – ΤΡΑΙΝΟΣΕ στη Βουλή. 

Τι λέει η κυβέρνηση

Σε μια «μάχη» που έχει ως στόχο «να ξεριζωθεί από τη χώρα κάθε «νησίδα» του παλιού αναχρονιστικού κράτους» αναφέρθηκε χθες ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης. Όπως είπε «είμαστε αποφασισμένοι να αλλάξουμε όσα μας πόνεσαν. Κενά δεκαετιών στις υποδομές, αλλά και απαράδεκτες συμπεριφορές κρατικών υπαλλήλων που επίσης, δυστυχώς, έρχονται από το χθες».

Από την γαλάζια πλευρά επισημαίνεται πως το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, οι συνομιλίες που έγιναν το βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου στο σταθμαρχείο της Λάρισας και οι μαρτυρίες για τα γεγονότα αποτελούν οδυνηρή απόδειξη των χρόνιων παθογενειών που ταλανίζουν ένα μέρος του δημόσιου τομέα. Οι ίδιες πηγές επισημαίνουν ακόμα πως κύριο πολιτικό μέλημα της κυβέρνησης είναι η σύγκρουση με τα κακώς κείμενα και η καταπολέμησή τους, ώστε να τεθεί τέλος σε συμπεριφορές, νοοτροπίες και αντιλήψεις που είναι επί πολλά χρόνια γνωρίσματα του βαθέος και αναχρονιστικού κράτους.

Όσον αφορά στους σιδηροδρόμους, από την κυβερνητική πλευρά δίνεται βαρύτητα σε δυο μεγάλα ζητήματα: Το πρώτο αφορά στην υλοποίηση της σύμβασης τεχνολογικής αναβάθμισης το ταχύτερο δυνατό. Το δεύτερη ζήτημα αφορά στο μεταβατικό στάδιο, δηλαδή τους κανόνες που θα διέπουν τη φάση της επαναλειτουργίας έως ότου ολοκληρωθεί το σύστημα τεχνολογικής αναβάθμισης, με το ζητούμενο να είναι η απόλυτη ασφάλεια.

Πώς απαντά ο ΣΥΡΙΖΑ

Την ίδια ώρα ο ΣΥΡΙΖΑ εντείνει την πίεση στην κυβέρνηση προκειμένου να δοθούν απαντήσεις στα «γιατί» της τραγωδίας. Ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης Αλέξης Τσίπρας υπογράμμισε σήμερα πως «υποχρέωση όλων μας είναι να κάνουμε το παν για να βρει η αλήθεια στο φως και να υπάρξει δικαιοσύνη».

Από την Κουμουνδούρου εστιάζουν στην ανάγκη να δοθούν ουσιαστικές απαντήσεις και καλούν τον πρωθυπουργό να «μην διανοηθεί να κρύψει» από τη Βουλή τον πρώην υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Κ. Καραμανλή, τους υφυπουργούς και τον γενικό γραμματέα του υπουργείου. συγκεκριμένα. Παράλληλα σημειώνεται πως «o κ. Μητσοτάκης είναι υποχρεωμένος πια να αλλάξει εκ νέου στρατηγική. Να εγκαταλείψει την αποποίηση και διάχυση ευθυνών που οδηγεί στη συγκάλυψη».

Η κυβέρνηση πρέπει να δώσει συγκεκριμένες απαντήσεις τόνισε ο υπεύθυνος στρατηγικής επικοινωνίας του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ Νάσος Ηλιόπουλος και έθεσε τα εξής ερωτήματα: «πώς φτάσαμε στο σταθμό της Λάρισας να έχουμε από 25, μόλις 10 σταθμάρχες; Και ο ένας μάλιστα να είναι ο τραγικός σταθμάρχης που και με παράτυπο τρόπο βρέθηκε εκεί και την κατάλληλη εμπειρία και γνώση δεν είχε». Παράλληλα διερωτήθηκε «γιατί σταμάτησε να λειτουργεί η τηλεδιοίκηση στη Λάρισα μετά το 2019; Γιατί το 2020 σταμάτησε να λειτουργεί το δευτεροβάθμιο κέντρο ελέγχου στην Καρόλου, στα κεντρικά του ΟΣΕ; Γιατί δε λειτούργησε ποτέ το σύστημα ομαδικής επικοινωνίας, το GSMR, το οποίο είχε μπει το ’19, είχαν γίνει οι δοκιμές και έγινε και εκπαίδευση του προσωπικού;».