Μία νέα έκθεση της ανθρωπιστικής οργάνωσης Oxfam έρχεται να φωτίσει την αυξανόμενη κοινωνική ανισότητα στις ΗΠΑ, που εξηγεί ως έναν βαθμό γιατί οι κάτοικοι της πρωτεύουσας του παγκόσμιου καπιταλισμού, της Νέας Υόρκης, αναζητούν λύση προς τα αριστερά.
Η έκθεση της Oxfam, με τον εύγλωττο τίτλο «Ανισότητα: Η Άνοδος της Νέας Αμερικανικής Ολιγαρχίας», επισημαίνει -μεταξύ άλλων- πως στους 12 προηγούμενους μήνες οι 10 πλουσιότεροι Αμερικανοί δισεκατομμυριούχοι έγιναν πλουσιότεροι κατά 700 δισ. δολ. Η περιουσία τους αυξήθηκε κατά 40%, από 1,79 τρισ. δολ. σε 2,5 τρισ. δολ.
Η δημοσιοποίηση της έκθεσης της Oxfam έγινε μία μέρα μετά την απόφαση της κυβέρνησης Τραμπ να μειώσει τα κονδύλια για τα κουπόνια τροφίμων που αναγκάζονται να χρησιμοποιούν εκατομμύρια φτωχοί Αμερικανοί, λόγω του συνεχιζόμενου shutdown.
Παράλληλα ο πρόεδρος Τραμπ προχωρά σαν… νέος βασιλιάς στην ανέγερση μιας τεράστιας αίθουσας χορού στον Λευκό Οίκο.
Παρόλο που αυτή η τεράστια ανακατανομή πλούτου είναι μία διαδικασία ετών -«η ιστορία δεν ξεκίνησε το 2025», όπως γράφει χαρακτηριστικά η έκθεση-, επιταχύνθηκε επί Τραμπ. «Η πρόσφατη ψήφιση του Μεγάλου Όμορφου Νομοσχεδίου (One Big Beautiful Bill Act) θα μειώσει τη φορολογική επιβάρυνση του υψηλότερου εισοδηματικά 0,1% κατά 311.000 δολάρια το 2017, ενώ τα χαμηλού εισοδήματος νοικοκυριά -όσα βγάζουν λιγότερο από 15.000 δολ. τον χρόνο- αναμένεται να αντιμετωπίσουν φορολογικές αυξήσεις» αναφέρει η Oxfam.
Μπορεί η Νέα Υόρκη να ετοιμάζεται για αριστερή στροφή λόγω των μεγάλων ανισοτήτων και των κοινωνικών προβλημάτων που αντιμετωπίζει η αμερικανική μεγαλούπολη, η Ζώνη της Σκουριάς -δηλαδή οι παραδοσιακές βιομηχανικές περιοχές των ΗΠΑ- ωστόσο στήριξε και ίσως να ξαναστήριζε την επικράτηση ενός προέδρου που -αν και γέννημα θρέμμα της Γουόλ Στριτ- καταφέρνει να πουλάει περασμένα αμερικανικά μεγαλεία…
Για να εμφανίζονται περισσότερα άρθρα της Ναυτεμπορικής στις αναζητήσεις σας εύκολα και γρήγορα, πρέπει να προσθέσετε το site στις προτιμώμενες πηγές σας. Μπορείτε να το κάνετε πηγαίνοντας εδώ.












