Ναυτιλία

Πέμπτη, 02 Νοεμβρίου 2017

Στη Βουλή το νομοσχέδιο «σκούπα» του ΥΕΝ

Από την έντυπη έκδοση Στη Βουλή έχει κατατεθεί το νομοσχέδιο «σκούπα» του υπουργείου Ναυτιλίας μέσω του οποίου προωθούνται και ρυθμίσεις με τις οποίες -εκτός των άλλων- μειώνονται γραφειοκρατικά ζητήματα, νομιμοποιούνται…

Τετάρτη, 01 Νοεμβρίου 2017

Υπό πίεση ακόμη οι ναύλοι στα LNG Carriers

Από την έντυπη έκδοση  Οι ναύλοι στη spot αγορά των πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG Carriers) θα παραμείνουν υπό πίεση για μία ακόμη χρονιά, το 2018, λόγω της συνεχούς…

Γιατί καθυστερούν οι παραδόσεις νεότευκτων πλοίων

Από την έντυπη έκδοση Του Λάμπρου Καραγεώργου [email protected] Σημαντική υστέρηση στην παραλαβή νεότευκτων πλοίων παρουσιάζεται στην αγορά, σύμφωνα με στοιχεία της VesselsValue, γεγονός που μπορεί να λειτουργήσει θετικά για τις…

Τρίτη, 31 Οκτωβρίου 2017

Ιδιωτικοποιήσεις λιμένων με υποπαραχωρήσεις

Από την έντυπη έκδοση  Με τη διαδικασία των υποπαραχωρήσεων δραστηριοτήτων σε εταιρείες που ενδιαφέρονται για την ανάπτυξη συγκεκριμένης δραστηριότητας, θα γίνονται από εδώ και στο εξής οι ιδιωτικοποιήσεις στα ελληνικά…

Επεκτείνεται η συνεργασία COSCO – Trans ΙΤ στον Πειραιά

Από την έντυπη έκδοση  Του Αντώνη Τσιμπλάκη  [email protected] Να μετατρέψει το λιμάνι του Πειραιά σε κέντρο διανομής φορτίων για άλλες χώρες, εκμεταλλευόμενη το καθεστώς απαλλαγής ΦΠΑ στην ελεύθερη ζώνη, θέλει…

Δευτέρα, 30 Οκτωβρίου 2017

Μιχάλης Σακέλλης: Να ορίσουμε και πάλι την έννοια των «συγκοινωνιακών αναγκών»

Από την έντυπη έκδοση Του Λάμπρου Καραγεώργου [email protected] Προτάσεις που στοχεύουν στο να αναβαθμιστούν περαιτέρω οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες και να ενισχυθεί η νησιωτική οικονομία καταθέτουν οι ακτοπλόοι στο υπουργείο Ναυτιλίας,…

Πέμπτη, 26 Οκτωβρίου 2017

Το 100% της Hellenic Seaways στην Attica Group – Αποχωρεί ο όμιλος Grimaldi

Του Λάμπρου Καραγεώργου Συμφωνία επετεύχθη μεταξύ Attica Group και Ομίλου Grimaldi για την αγορά από την Attica των μετοχών (48,53%) που κατέχουν οι Μινωικές Γραμμές (θυγατρική του Ομίλου Grimaldi) στη…

Δευτέρα, 23 Οκτωβρίου 2017

Operational Excellence in Shipping Forum την 1η Νοεμβρίου στην Αθήνα

Το 7ο Ετήσιο Capital Link “Operational Excellence in Shipping Forum” θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη, 1 Νοεμβρίουστο Divani Caravel Hotel στην Αθήνα. Διοργανώνεται σε  συνεργασία με την Ένωση Εφοπλιστών της Δανίας,…

Η Ηγουμενίτσα συνδέει Ε.Ε. – Μέση Ανατολή

Από την έντυπη έκδοση  Του Λάμπρου Καραγεώργου [email protected] Κέντρο διαμετακόμισης για εμπορευματικές μεταφορές μεταξύ της Ε.Ε. και της Μέσης Ανατολής μπορεί να γίνει το λιμάνι της Ηγουμενίτσας, που είναι ήδη…

Παρασκευή, 20 Οκτωβρίου 2017

Το έρμα στα πλοία ελληνικής σημαίας

Από την έντυπη έκδοση Δεν απαιτείται γνωμοδότηση του υπουργείου Υγείας σε περιπτώσεις συστημάτων διαχείρισης έρματος (Ballast Water Management System), που είτε έχουν λάβει πιστοποιητικό έγκρισης τύπου πριν την ημερομηνία (8/5/2017)…

Ναυμαχία των ακτοπλόων για μια… θέση στη Ραφήνα

Από την έντυπη έκδοση Του Λάμπρου Καραγεώργου [email protected] Τα αίματα άναψαν για μία ακόμη φορά στο Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ) που εξέτασε χθες, μεταξύ άλλων, και τα ετήσια δρομολόγια στη…

Πέμπτη, 19 Οκτωβρίου 2017

Ναυμαχία για δρομολόγια και γραμμές στην ακτοπλοΐα

Από την έντυπη έκδοση Του Λάμπρου Καραγεώργου [email protected] Ναυμαχία αναμένεται σήμερα στη συνεδρίαση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ), καθώς θα ασχοληθεί με την κατάρτιση των δρομολογίων σε πολλές δρομολογιακές γραμμές…

Δικαστική «φουρτούνα» στον Σκαραμαγκά

Από την έντυπη έκδοση Του Αντώνη Τσιμπλάκη [email protected] Για δικαστική «φουρτούνα» με αντίπαλο το ελληνικό Δημόσιο προετοιμάζει τους εργαζόμενους των ναυπηγείων Σκαραμαγκά η διοίκηση της εταιρείας, ενώ ζητά και την…

Τετάρτη, 18 Οκτωβρίου 2017

Kefalonian Lines: Πρόταση επαναλειτουργίας της γραμμής Πάτρας – Ιθάκης –  Κεφαλονιάς

Πρόταση επαναλειτουργίας της γραμμής Πάτρας – Ιθάκης –  Κεφαλονιάς σε ετήσια βάση κατέθεσε στο υπουργείο Ναυτιλίας η KEFALONIAN LINES, αναλαμβάνοντας, όπως λέει, ένα τεράστιο οικονομικό και επιχειρηματικό ρίσκο, να λύσει ένα…

Στη «ρότα» της ελληνικής ναυτιλίας οι Γάλλοι ασφαλιστές

Από την έντυπη έκδοση Στον Λάμπρο Καραγεώργο [email protected] Με τους Έλληνες εφοπλιστές η γαλλική ασφαλιστική αγορά έχει μακροχρόνιες και αμοιβαίως επωφελείς επιχειρηματικές σχέσεις που τις χαρακτηρίζει επιπροσθέτως ο σεβασμός και…

Ούριος άνεμος στα δεξαμενόπλοια

Από την έντυπη έκδοση Του Λάμπρου Καραγεώργου [email protected] Απόλυτα θετικό είναι το momentum για τα δεξαμενόπλοια, σύμφωνα με τις τελευταίες εκτιμήσεις των αναλυτών. Η ανακοινωθείσα μείωση της παραγωγής κατά 500.000…

Τρίτη, 17 Οκτωβρίου 2017

Υπεραποδόσεις στις μεταπωλήσεις second hand πλοίων

Από την έντυπη έκδοση Του Λάμπρου Καραγεώργου [email protected] Μήνας έντονης κινητικότητας στην αγορά μεταχειρισμένων πλοίων ξηρού φορτίου ήταν ο Σεπτέμβριος, αφού ποσοστό περίπου 65% επί των συνολικών αναφερθέντων πωλήσεων του…

Ριζικές αλλαγές στο πλαίσιο ελέγχων των εμπορικών πλοίων

Από την έντυπη έκδοση Του Αντώνη Τσιμπλάκη [email protected] Αλλαγές στους ελέγχους των εμπορικών πλοίων φέρνει σχέδιο νόμου «σκούπα» που κατέθεσε το υπουργείο Ναυτιλίας στο Λογιστήριο του Κράτους. Με αφορμή το…

Δευτέρα, 16 Οκτωβρίου 2017

Κίνδυνος να χάσουμε την Αδριατική στον εφοδιασμό πλοίων με LNG

Από την έντυπη έκδοση Του Αντώνη Τσιμπλάκη [email protected] Να χάσει την ενεργειακή μάχη της Αδριατικής κινδυνεύει η Ελλάδα, η οποία έχει μείνει πίσω στην υλοποίηση των μελετών του ευρωπαϊκού προγράμματος…

Παρασκευή, 13 Οκτωβρίου 2017

Ερευνα της ExxonMobil: Ανέτοιμη η ναυτιλία για τη χρήση των νέων καυσίμων

Από την έντυπη έκδοση Του Λάμπρου Καραγεώργου [email protected] Σε σύγχυση και αβεβαιότητα βρίσκεται η ναυτιλιακή βιομηχανία αναφορικά με τη ρύθμιση που προβλέπει τη χρήση καυσίμων μειωμένης περιεκτικότητας σε θείο (0,50%)…

Την υπαγωγή του Σκαραμαγκά σε ειδική διαχείριση ζητεί το Δημόσιο

Από την έντυπη έκδοση Του Αντώνη Τσιμπλάκη [email protected] Αίτηση στο Μονομελές Πρωτοδικείο, προκειμένου να υπαχθούν τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά σε καθεστώς ειδικής διαχείρισης στο πλαίσιο του νόμου 4307, που προβλέπει σε…

Πέμπτη, 12 Οκτωβρίου 2017

Μεγάλη κίνηση κρουαζιερόπλοιων στο Ηράκλειο

Από την έντυπη έκδοση Πάνω από 10.000 επιβάτες κρουαζιέρας διακινήθηκαν τις τελευταίες δυο ημέρες από το λιμάνι του Ηρακλείου. Χθες δύο κρουαζιερόπλοια, το Mein Schiff 1 της εταιρείας Tui Cruises…

Τετάρτη, 11 Οκτωβρίου 2017

Ποιος θα πληρώσει τον λογαριασμό για την «πράσινη» ναυτιλία

Από την έντυπη έκδοση Του Λάμπρου Καραγεώργου [email protected] Η ναυτιλία συμφωνεί να συνεισφέρει αποτελεσματικά στην προστασία του περιβάλλοντος, ωστόσο το ερώτημα είναι ποιος πραγματικά θα πληρώσει στο τέλος τον λογαριασμό,…

Τρίτη, 10 Οκτωβρίου 2017

Η προσέλκυση Ελλήνων εφοπλιστών στόχος της Κύπρου

Από την έντυπη έκδοση  Του Λάμπρου Καραγεώργου [email protected] H κυπριακή κυβέρνηση έχει στόχο την περαιτέρω ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της κυπριακής σημαίας και προς αυτή την κατεύθυνση έχει αυξήσει την παρουσία…

Δευτέρα, 09 Οκτωβρίου 2017

Τα πεδία ανταγωνισμού μεταξύ των ΟΛΠ και ΟΛΘ

Από την έντυπη έκδοση Του Αντώνη Τσιμπλάκη [email protected]   Την ένταση του λιμενικού ανταγωνισμού μεταξύ των δύο μεγαλύτερων λιμανιών της χώρας αναμένεται να σηματοδοτήσει η αναμενόμενη ολοκλήρωση της ιδιωτικοποίησης του…

Παρασκευή, 06 Οκτωβρίου 2017

Το «BlueGrowth» φέρνει ανάπτυξη

Από την έντυπη έκδοση Του Πέτρου Κόκκαλη* Τo BlueGrowth είναι ο 1ος διαγωνισμός καινοτομίας για τη θαλάσσια οικονομία που ξεκίνησε το 2014, με αποστολή να στηρίξει καινοτόμες επιχειρηματικές ιδέες ώστε…

Τι σχεδιάζει ο όμιλος Attica για HSW και νέες επενδύσεις

Από την έντυπη έκδοση Του Αντώνη Τσιμπλάκη [email protected] Σε «δημόσιο» διάλογο για τη διαμόρφωση της επόμενης ημέρας στην ελληνική ακτοπλοΐα και ειδικότερα στη Ηellenic Seaways έχουν εισέλθει ο όμιλος Grimaldi…

Πέμπτη, 05 Οκτωβρίου 2017

Κυβερνητική προσέγγιση σε Cosco για το Νεώριο

Από την έντυπη έκδοση Στο «παιχνίδι» της διαμόρφωσης της επόμενης ημέρας στα ναυπηγεία Σύρου αλλά και Ελευσίνας θέλει να βάλει η κυβέρνηση την Cosco. Χθες στελέχη του κινεζικού ομίλου συμμετείχαν…

Έως 200 εκατ. ευρώ θα καταβάλει το Δημόσιο για τον Σκαραμαγκά

Από την έντυπη έκδοση Του Αντώνη Τσιμπλάκη [email protected] Ποσό που κυμαίνεται από τα 150 εκατ. μέχρι και τα 200 εκατ. ευρώ φαίνεται να κερδίζει ο όμιλος Privinvest από το ελληνικό…

Τρίτη, 03 Οκτωβρίου 2017

Η πετρελαιοκηλίδα φέρνει γραφείο για αποζημιώσεις

Την πρόθεση του Διεθνούς Κεφαλαίου Αποζημίωσης Ζημιών Ρύπανσης από Πετρέλαιο (IOPC Funds) να εγκαταστήσει, για πρώτη φορά στην Ελλάδα, Γραφείο Αιτήσεων για Αποζημιώσεις, ανακοίνωσαν στην ηγεσία του υπουργείου Ναυτιλίας και…