Skip to main content

Πώς μπορεί να αναπτυχθεί το short cruising στην Ελλάδα

Από την έντυπη έκδοση 

Του Αντώνη Τσιμπλάκη
[email protected]

Προτάσεις για την ανάπτυξη του short cruising στην ελληνική περιφέρεια καταθέτει η Ένωση Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας.

Η Ένωση θεωρεί ότι με τον τρόπο αυτό η χώρα μας θα μπορέσει να αποκομίσει τα μεγαλύτερα δυνατά οφέλη, αφού λόγω των 16.500 χλμ. ακτογραμμής και με τέτοια πολυνησιακή διαμόρφωση θεωρούμαστε ως η ιδανική περιοχή για short cruising, σε συνδυασμό με λίγες ημέρες παραμονή σε έναν επιθυμητό προορισμό.

Πιο συγκεκριμένα και σε πρώτη φάση (σε πειραματικό στάδιο) η οικονομία μας μπορεί να αποκομίσει μέχρι και 60.000 επιβάτες home port και έσοδα (μόνο από την κρουαζιέρα) γύρω στα 22 εκατ. ευρώ.

Η ΕΕΚΦΝ θεωρεί ότι τα ελληνικά περιφερειακά λιμάνια θα πρέπει να επιλέξουν ποιους τομείς θέλουν να αναπτύξουν και να προχωρήσουν σε συνεργασίες προκειμένου να προσελκύσουν προγράμματα ολιγοήμερων κρουαζιέρων στα λιμάνια τους, αναπτύσσοντας τα δίκτυά τους.   

Θεωρεί επίσης ότι τα περιφερειακά λιμάνια, στο πρότυπο του Πειραιά, έχουν τη δυνατότητα να αναπτύξουν στο εξωτερικό ενδιαφέροντες προορισμούς όπως: Βόρειο Αιγαίο, Νότιο Αιγαίο / Ανατολική Μεσόγειο και Ιόνιο / Κορινθιακό / Αδριατική.

Το Βόρειο Αιγαίο

Στο Βόρειο Αιγαίο η Ένωση επισημαίνει ότι η εκκίνηση για τριήμερες κρουαζιέρες θα πρέπει να γίνεται από την Αλεξανδρούπολη, με προορισμούς το Βόλο, τη Σκιάθο, τη Θεσσαλονίκη και την Καβάλα. «Έτσι λοιπόν οι επιβάτες όλοι πλέον επιβιβάζονται στο πλοίο νωρίς το βράδυ και αναχωρούν για το Canakkale το οποίο προσφέρεται ως Technical Call για επιβίβαση/αποβίβαση μόνο των Τούρκων επιβατών.

Τέλος, το πλοίο αναχωρεί για Αλεξανδρούπολη» σημειώνει ο πρόεδρος της ΕΕΚΦΝ Θεόδωρος Κόντες, ο οποίος επισημαίνει ότι μπορεί να δημιουργηθεί μια αγορά 16.000 νέων επιβατών κρουαζιέρας σε πρώτη φάση.  

Η επόμενη αναχώρηση τεσσάρων ημερών (Δευτέρα – Παρασκευή), σύμφωνα με τον σχεδιασμό της Ένωσης, μπορεί να έχει κατεύθυνση στο Ανατολικό / Βόρειο Αιγαίο και Τουρκία με αφίξεις σε Μυτιλήνη, Χίο, Κουσάντασι, Μύκονο, Λήμνο, Σαμοθράκη και πίσω στην Αλεξανδρούπολη.

Ο κ. Κόντες σημειώνει επίσης ότι είναι πιθανό να συγκεντρώσει υψηλό ενδιαφέρον και το ενδεχόμενο 7ήμερης κρουαζιέρας συνδυάζοντας και τις δύο διαδρομές.

Σύμφωνα με τον κ. Κόντε, οι αγορές που θα έχουν ενδιαφέρον κυρίως για ταξίδια αυτά θα είναι οι ανατολικές χώρες της Ευρώπης (Ρουμανία – Βουλγαρία) μια που εξυπηρετούνται εύκολα οδικώς, αλλά και η Τουρκία με προσδοκώμενη μεγάλη ανάπτυξη αν βελτιωθούν οι συνθήκες έκδοσης visas.

Τέλος, υπάρχει και περαιτέρω εξυπηρέτηση πελατών από μακρινούς προορισμούς μέσω του αεροδρομίου της Κωνσταντινούπολης.

Κεντρικό – Νότιο – Ανατολικό Αιγαίο

Στο Κεντρικό – Ανατολικό Αιγαίο η τριήμερη κρουαζιέρα, σύμφωνα με την ΕΕΚΦΝ, μπορεί να έχει αναχώρηση από το Ηράκλειο της Κρήτης ή τον Άγιο Νικόλαο με επίσκεψη σε Ρόδο, Κω και Κουσάντασι – Μύκονο με επιστροφή στον προορισμό. Είναι δυνατόν να προστεθεί και η Σαντορίνη αν απαιτηθεί, αναφέρει ο πρόεδρος της ΕΕΚΦΝ κ. Κόντες, ο οποίος τονίζει ότι η αγορά αυτή υπολογίζεται ότι θα φέρει άμεσα 22.000 νέους επιβάτες κρουαζιέρας.

Αργότερα μπορεί να επιχειρηθεί και η τετραήμερη κρουαζιέρα με προορισμό την Ανατολική Μεσόγειο, φυσικά όταν ηρεμήσει η περιοχή. Στην κρουαζιέρα αυτή υπάρχει η δυνατότητα να περιέχει επίσκεψη σε τρία επιπλέον κράτη, όπως είναι η Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου και το Port Said με βραδινή αναχώρηση, καθώς και το Ashdod στο Ισραήλ και η Λεμεσός στην Κύπρο.

Ιόνιο – Κορινθιακός – Αδριατική

Στο Ιόνιο – Κορινθιακό και την Αδριατική, σύμφωνα με τους υπολογισμούς της ΕΕΚΦΝ, δύναται σε πρώτη φάση να αναπτυχθεί μια αγορά 22.000 επιβατών.

Η τριήμερη κρουαζιέρα μπορεί να έχει δύο διαφορετικούς προορισμούς με αναχώρηση από Κέρκυρα:
* Ο προορισμός Ιόνιο με σταθμούς Κατάκολο, Ζάκυνθο, Αργοστόλι (Κεφαλονιά), Πρέβεζα, Λευκάδα και Αγίους Σαράντα.
* Ο προορισμός Κορινθιακός, με προορισμούς την Κόρινθο, την Αργολίδα, την Ιτέα και τους Δελφούς, Κατάκολο, Αργοστόλι.  

Η τετραήμερη κρουαζιέρα Αδριατικής μπορεί να περιλαμβάνει και προορισμούς σε Κροατία – Ιταλία – Μαυροβούνιο με αρχική πάντα αναχώρηση από Κέρκυρα. Το πρόγραμμα αυτό μπορεί να περιλαμβάνει Ντουμπρόβνικ, Βενετία, Κότορ.

Ο συνδυασμός 7ήμερης κρουαζιέρας είναι επίσης πιθανός, αλλά και η αποεπιβίβαση επιβατών από άλλο λιμάνι είναι δυνατή, σημειώνει χαρακτηριστικά στη «Ν» ο κ. Κόντες.