Skip to main content

Στα 10,6 εκατ. ευρώ το μέρισμα που θα διανείμει ο ΟΛΠ για το 2018

Μέρισμα που αντιστοιχεί σε 10,6 εκατ. ευρώ ή 0,424 ανά μετοχή θα λάβουν οι μέτοχοι του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά, σύμφωνα με απόφαση που έλαβε χθες η γενική συνέλευση της εταιρείας.

Πιο συγκεκριμένα, η τακτική γενική συνέλευση των μετόχων του ΟΛΠ με ποσοστό απαρτίας 86,48% ενέκρινε ανάμεσα σε άλλα θέματα τις ετήσιες οικονομικές καταστάσεις και τη διανομή μερίσματος για την εταιρική χρήση 2018, το οποίο ύστερα από πρόταση του δ.σ. ανέρχεται σε 0,424 ευρώ ανά μετοχή, έναντι  0,1712 ευρώ για την προηγούμενη χρήση (αύξηση 148%).

Ο πρόεδρος της εταιρείας, Γιου Τσενγκάνγκ, που προήδρευσε της συνέλευσης, δήλωσε ότι «το 2018 ήταν η πιο επιτυχής χρονιά από άποψη κερδοφορίας. Τα επιτυχημένα οικονομικά αποτελέσματα του λιμένος συμβάλλουν θετικά και στην ελληνική οικονομία όπως και όλες οι επενδύσεις που συμπεριλαμβάνονται στο Master Plan θα δημιουργήσουν ανάπτυξη και νέες θέσεις εργασίας».

Τα σημαντικότερα μεγέθη της Ετήσιας Οικονομικής Έκθεσης 2018 έχουν ως εξής:

* Ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε 132,9 εκατ. ευρώ έναντι 111,5 εκατ. ευρώ της χρήσης 2017, παρουσιάζοντας αύξηση 19,2%.

* Τα κέρδη προ φόρων ανέρχονται σε 42,3 εκατ. ευρώ έναντι 21,2 εκατ. ευρώ της χρήσης 2017, παρουσιάζοντας αύξηση 100%.

* Το καθαρό αποτέλεσμα εμφανίζεται βελτιωμένο κατά 147%, σε 27,9 εκατ. ευρώ έναντι 11,3 εκατ. ευρώ της χρήσης 2017.

* Η ΟΛΠ Α.Ε. θα καταβάλει 4,8 εκατ. ευρώ ως αντάλλαγμα παραχώρησης στο Ελληνικό Δημόσιο για τη χρήση 2018, έναντι 4,1 εκατ. ευρώ το 2017.

* Τα διαθέσιμα ανήλθαν σε 80,9 εκατ. ευρώ έναντι 61,9 εκατ. ευρώ το 2017.

Οι στρατηγικοί στόχοι

Επισημαίνεται ότι η πορεία της εταιρείας, και η αύξηση εσόδων και κερδών έχει επιτευχθεί χωρίς να έχει ολοκληρωθεί το στρατηγικό σχέδιο ανάπτυξης του ΟΛΠ, διαμορφώνεται σε τέσσερις άξονες:

1. Ηγετική θέση για τη homeport κρουαζιέρα στη Μεσόγειο: Προσέλκυση πρόσθετων 580.000 επιβατών της homeport κρουαζιέρας (ως λιμάνι εκκίνησης) από τους οποίους στόχος είναι οι 100.000 να προέρχονται από την Κίνα, με σκοπό να δημιουργηθεί σημαντικό όφελος στην τοπική οικονομία. Θα γίνουν οι απαραίτητες υποστηρικτικές επενδύσεις που θα αφορούν την αναβάθμιση της ξενοδοχειακής υποδομής, σε εμπορικές και άλλες δραστηριότητες.

2. Κόμβος ναυπηγοεπισκευής στην Ανατολική Μεσόγειο: Εγκατάσταση νέας Πλωτής Δεξαμενής και αναβίωση της δραστηριότητας της ναυπηγοεπισκευής μέσω της προσέλκυσης 350-450 πλοίων ανά έτος ως απόρροια της καλύτερης τιμολόγησης των υπηρεσιών, αυξημένης αξιοπιστίας και αποτελεσματικής εξυπηρέτησης.

3. Νότια πύλη για το σινο-ευρωπαϊκό εμπόριο: Επέκταση των δραστηριοτήτων του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων μέσω της χερσαίας διασύνδεσής του με διαμετακομιστικά κέντρα (με τρένα), προσέλκυση νέων πελατών για τον κλάδο των οχηματαγωγών (Ro-Ro) και επέκταση των δραστηριοτήτων της εφοδιαστικής αλυσίδας με την κατασκευή νέων σύγχρονων αποθηκευτικών χώρων.

4. Πύλη για τη μεταφορά επιβατών σε όλη την Ελλάδα: Διατήρηση του υπάρχοντος επιπέδου δραστηριότητας και αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών, μέσω στοχευμένων επενδύσεων (π.χ. πάρκινγκ, εκβάθυνση λιμένα, ανάπτυξη εμπορικής δραστηριότητας).

Το εργασιακό

Η διοίκηση του ΟΛΠ έλυσε πρόσφατα πλήρως και τα ζητήματα των εργαζομένων, αφού υπέγραψε και την τελευταία «ανοικτή» σύμβαση εργασίας με τους λιμενεργάτες. Είχαν προηγηθεί οι συμφωνίες με τους υπαλλήλους αλλά και με τους αρχιεργάτες. Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΛΠ Capt. Fu Chengqiu:

«Με την υπογραφή της Νέας Συλλογικής Σύμβασης με το Σωματείο των Εργατών, έχουν πλέον υπογραφεί Συλλογικές Συμβάσεις με όλες τις κατηγορίες των εργαζομένων της ΟΛΠ Α.Ε. Επιβεβαιώνεται η καλή σχέση μεταξύ διοίκησης και εργαζομένων και προχωράμε όλοι μαζί σαν μια οικογένεια για την επίτευξη των στόχων μας».