Skip to main content

ECOLOG: Ο.Κ. από ABS για το πλοίο μεταφοράς LCO2

Εγκρίθηκε ο νέος σχεδιασμός από τον αμερικανικό νηογνώμονα

Ένα βήμα πιο κοντά στον σχεδιασμό της για την ανάπτυξη ενός δικτύου πλοίων και υποδομών μεταφοράς υγροποιημένου CΟ2 βρίσκεται η ECOLOG, συμφερόντων Πήτερ Λιβανού.

Η εταιρεία συνεργάζεται με τον αμερικανικό νηογνώμονα – ABS για τον σχεδιασμό του συγκεκριμένου τύπου πλοίου τους τελευταίους μήνες. Ο ABS την τελευταία ημέρα της διεθνούς ναυτιλιακής έκθεσης που πραγματοποιήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα στην Αθήνα, τα Ποσειδώνια 2024, εξέδωσε έγκριση επί της αρχής (AIP) για ένα σχέδιο πλοίου μεταφοράς υγρού διοξειδίου του άνθρακα (LCO2) χαμηλής πίεσης, μικρού βυθίσματος, χαμηλού αποτυπώματος άνθρακα 40.000 κυβικών μέτρων για την ECOLOG Services Ltd. (ECOLOG).

Η έγκριση που έδωσε ο ABS είναι αποτέλεσμα εκτεταμένης συνεργασίας στο πλαίσιο ενός κοινού βιομηχανικού έργου για τη λεπτομερή ανάπτυξη του σχεδιασμού, λαμβάνοντας υπόψη τα κρίσιμα χαρακτηριστικά του LCO2, συμπεριλαμβανομένων των λειτουργικών απαιτήσεων όσον αφορά τη χαμηλή πίεση και το ρηχό βύθισμα. Ο σχεδιασμός μεγιστοποιεί την ενεργειακή απόδοση και ελαχιστοποιεί τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου.

Για τον σχεδιασμό συνεργάστηκαν η Hanwha Ocean Co., Ltd. που ανέπτυξε τον σχεδιασμό της γάστρας και της δεξαμενής φορτίου, καθώς και η Babcock LGE που συνέβαλε με την τεχνογνωσία της στα συστήματα χειρισμού φορτίου.

Ο αμερικανικός νηογνώμονας ολοκλήρωσε τον έλεγχο του σχεδιασμού σύμφωνα με τις απαιτήσεις των κανόνων ABS Marine Vessel Rules και του ABS Guide for Liquefied Gas Carriers with Independent Tanks.

«Ο ABS είναι υπερήφανος που χρησιμοποιεί την τεχνογνωσία του για τα πλοία αυτά, ώστε να υποστηρίξει την ECOLOG, τη Hanwha και την Babcock LGE με αυτόν τον νέο σχεδιασμό που υποστηρίζει την παγκόσμια ενεργειακή μετάβαση. Η ασφαλής μεταφορά CO2 διαδραματίζει ζωτικό ρόλο στην αλυσίδα αξίας του άνθρακα και είμαστε έτοιμοι να υποστηρίξουμε τέτοια έργα με οδηγίες για την ελαχιστοποίηση των κινδύνων για το πλήρωμα, το σκάφος και το περιβάλλον» δήλωσε ο κ. Πάνος Κουτσουράκης, αντιπρόεδρος της Global Sustainability του ABS.

«Η ECOLOG φιλοδοξεί να δημιουργήσει μια επιχείρηση που θα μπορεί να υγροποιεί, να μεταφέρει και να αποθηκεύει 50 εκατομμύρια τόνους CO2 ετησίως οπουδήποτε στον κόσμο», δήλωσε ο δρ Πάνος Δεληγιάννης, επικεφαλής του τμήματος ναυτιλίας της ECOLOG.

«Αυτό το πλοίο που έλαβε πιστοποίηση από την ABS είναι ένας νέος τύπος μεταφορέα LCO2, ικανός να μεταφέρει μεγάλες ποσότητες υγρού CO2, γεγονός που μπορεί να βελτιώσει δραστικά το λειτουργικό κόστος. Η Hanwha Ocean θα συνεχίσει να προσπαθεί για την ανάπτυξη υπερμεγεθών μεταφορέων LCO2» δήλωσε ο Seung-Han Moon, επικεφαλής της Μονάδας Μηχανικής & Τεχνολογίας της Hanwha Ocean.

«Η συμμετοχή σε αυτό το κοινό έργο βασίζεται στις πρόσφατες εξελίξεις στη ναυτιλία για την τεχνολογία ecoCO2® της Babcock LGE. Η συνεργασία με την ECOLOG, τη Hanwha Ocean και την ABS διασφάλισε ότι η λύση ecoCO2® βελτιστοποιήθηκε για τις παραμέτρους της αλυσίδας αξίας», δήλωσε ο Michael Scott, διευθυντής Πωλήσεων της Babcock LGE.

Η ECOLOG έχει στα σχέδιά της να ναυπηγήσει τα 60 εξειδικευμένα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου CO2, αλλά και να αναπτύξει ένα συνδεδεμένο δίκτυο λιμενικών τερματικών, για τη μεταφορά 50 εκατομμυρίων τόνων CO2 ετησίως έως το 2035. Τα πλοία και οι τερματικοί σταθμοί θα λειτουργούν σε πίεση οκτώ bar, γεγονός που θα επιτρέψει την αποστολή μεγάλων όγκων CO2 για να διατηρηθεί το κόστος σε χαμηλά επίπεδα.

Συνεργασία για καθαρό υδρογόνο

Πρόσφατα η ECOLOG υπέγραψε μνημόνιο με την πόλη Γεσού και την επαρχία Jeollanamdo της Νότιας Κορέας. Με τη συμφωνία αυτή η εταιρεία αποτελεί μέρος μιας κοινοπραξίας πέντε εταιρειών για τη δημιουργία ενός συμπλέγματος καθαρού υδρογονου στη Γεσού.

Η Linde μαζί με τη Hanyang Corporation θα αναπτύξουν την εγκατάσταση παραγωγής υδρογόνου χρησιμοποιώντας υγροποιημένο φυσικό που προέρχεται από τον διπλανό τερματικό σταθμό υγροποιημένου φυσικού αερίου NEA και δίπλα σε αυτόν θα βρίσκεται ο τερματικός σταθμός υγροποίησης CO2 της Hanyang Corporation και της EcoLog, ο οποίος θα διευκολύνει τη μεταφορά του CO2 με πλοία μεταφοράς υγρού CO2 με ανταγωνιστικές τιμές σε ασφαλείς τοποθεσίες δέσμευσης στην περιοχή της Ασίας και του Ειρηνικού.