Skip to main content

ΟΛΘ: Επανενεργοποίηση των dry ports στα Βαλκάνια

Το φθινόπωρο το Π.Δ. για το master plan της επένδυσης στον 6ο προβλήτα

Σε λειτουργία τίθενται ξανά τα dry ports της ΟΛΘ Α.Ε. στα Βαλκάνια, όπως προέκυψε από την τακτική ετήσια γενική συνέλευση των μετόχων της εταιρείας (10/5/2024).

Όπως γνωστοποίησε σχετικά ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Arie Koppelaar, απαντώντας σε σχετική ερώτηση της «Ν», εντός των επόμενων οκτώ εβδομάδων ξεκινά εκ νέου η σιδηροδρομική σύνδεση του ΟΛΘ με το dry port που διαθέτει στη Σόφια, ενώ πρόσφατα ξανάρχισαν τα αντίστοιχα σιδηροδρομικά δρομολόγια προς και από το Νις (Σερβία) και τα Σκόπια.

Αξίζει, επίσης, να σημειωθεί ότι η πολεμική κρίση στη Λωρίδα της Γάζας και η ισχύουσα κατάσταση στην Ερυθρά Θάλασσα όχι μόνο δεν έχουν αρνητικές επιπτώσεις στο έργο του ΟΛΘ αλλά -σύμφωνα με τον κ. Koppelaar και με τον εκτελεστικό πρόεδρο του Δ.Σ. της εταιρείας, Θάνο Λιάγκο, αντί για μείωση ο ΟΛΘ καταγράφει αύξηση κίνησης το 2024 και ξεκίνησε τη φετινή χρονιά κάνοντας μια πολύ καλή αρχή.

Όσον αφορά τη μεγάλη επένδυση στον 6ο προβλήτα, κληθείς επίσης από τη «Ν» να δώσει ένα ρεαλιστικό χρονοδιάγραμμα εκκίνησης του έργου, ο κ. Λιάγκος εκτίμησε ότι η έναρξη των εργασιών αναμένεται μετά τον Σεπτέμβριο – Οκτώβριο, καθώς τότε αναμένεται να έχει εκδοθεί το Προεδρικό Διάταγμα επί του επικαιροποιημένου master plan και της ΣΜΠΕ του ΟΛΘ, λόγω των επικείμενων ευρωεκλογών και της θερινής περιόδου.

Από την πλευρά της η ΟΛΘ Α.Ε., όπως διευκρίνισε ο κ. Λιάγκος, έχει διευθετήσει τη χρονίζουσα εκκρεμότητα των επικαλύψεων στη χερσαία ζώνη του ΟΛΘ με το ρυμοτομικό του Δήμου Θεσσαλονίκης.

Αν και η διοίκηση της ΟΛΘ Α.Ε. απέφυγε να δώσει τον ακριβή προϋπολογισμό της επένδυσης στον 6ο προβλήτα με τους νέους όρους του νέου διαγωνισμού, ο κ. Λιάγκος τόνισε ότι θα είναι πολύ υψηλότερος από το ποσό των 130 εκατ. ευρώ που προέβλεπε η αρχική σύμβαση της παραχώρησης.

Για τη χρηματοδότηση του έργου, κατά τον ίδιο, εξετάζονται διάφορα σενάρια, με πιθανότερο τον συνδυασμό ιδίων κεφαλαίων με τραπεζικό δανεισμό, δεδομένου ότι η ΟΛΘ Α.Ε. είναι μια εταιρεία με μηδενικό δανεισμό.

Από τη στιγμή της έκδοσης του Π.Δ. ο προβλεπόμενος χρόνος υλοποίησης της εν λόγω επένδυσης είναι 36 μήνες.

Στο μεταξύ, η ΟΛΘ Α.Ε., όπως επισημάνθηκε, προχωρά σε επενδύσεις που δεν άπτονται των αρμοδιοτήτων του εν λόγω Προεδρικού Διατάγματος.

Το νέο Δ.Σ.

Η γενική συνέλευση των μετόχων της ΟΛΘ Α.Ε. ενέκρινε την πρόταση της διοίκησης για διανομή μικτού μερίσματος 1,30 ευρώ ανά μετοχή, ήτοι καθαρού μερίσματος 1,235 ευρώ ανά μετοχή, με ημερομηνία αποκοπής μερίσματος την ερχόμενη Τρίτη 14 Μαΐου.

Επίσης εξέλεξε το νέο Δ.Σ. της εταιρείας, στο οποίο συμμετέχουν οι κ.κ. Αθανάσιος Λιάγκος (εκτελεστικός πρόεδρος του Δ.Σ., εκτελεστικό μέλος), Arie Koppelaar (διευθύνων σύμβουλος, εκτελεστικό μέλος), Marrtin Masson, Zonglyu (Jessie) Lu, Κωνσταντίνος Φωτιάδης, Παναγιώτης Σταμπουλίδης, Παναγιώτης Μιχαλόπουλος, Αγγελική Σαμαρά, Ευαγγελία Δαμίγου, Ιωάννης Τσάρας και Ευστάθιος Κουτμερίδης.

Συνέδριο ESPO

Υπό την ιδιότητά του και ως πρόεδρος της ΕΛΙΜΕ (Ένωση Λιμένων Ελλάδος) ο κ. Λιάγκος ανακοίνωσε επίσης ότι τον Μάιο 2025 θα πραγματοποιηθεί για πρώτη φορά στη Θεσσαλονίκη το ετήσιο μεγάλο ευρωπαϊκό συνέδριο του ESPO (Οργανισμός Ευρωπαϊκών Θαλάσσιων Λιμένων), με αναμενόμενα πολλαπλά οφέλη για την πόλη και το λιμάνι της.