Skip to main content

Οι Έλληνες εφοπλιστές που πρωταγωνιστούν στα μεγαλύτερα deals – Αποκαλύφθηκε ο αγοραστής kamsarmax που πουλήθηκε σε τιμή-ρεκόρ

Έπιασε διψήφιο ο στόλος capesize bulkers της Danaos - Πωλήσεις ανανέωσης από Thenamaris, Target Marine

«Χωρίς ανάσα» κινείται τις τελευταίες εβδομάδες η δευτερογενής αγορά των bulk carriers, με τους Έλληνες πλοιοκτήτες πρωταγωνιστές στα μεγαλύτερα deals.

Αρχικά, σε διψήφιο νούμερο έφτασε εσχάτως ο στόλος με bulkers, τύπου capesize, της Danaos Corporation, συμφερόντων Γιάννη Κούστα. Στην ανακοίνωση των αποτελεσμάτων για το τέταρτο τρίμηνο του 2023, η εισηγμένη στο αμερικανικό χρηματιστήριο εταιρεία γνωστοποίησε ότι είχε συμφωνήσει να αποκτήσει τα Guo May (κατασκευής 2011) και Xin Hang (κατασκευής 2010), φτάνοντας τα εννέα bulkers.

Στο ετήσιο, όμως, report της ναυτιλιακής που δημοσιεύτηκε τις τελευταίες ημέρες έγινε γνωστή και η απόκτηση του Star Audrey (κατασκευής 2011). Πρόκειται για ένα cape εξοπλισμένο με scrubbers το οποίο, σύμφωνα με ναυλομεσίτες, πουλήθηκε τις προηγούμενες εβδομάδες, έναντι περίπου 27 εκατ. δολαρίων.

Μετά και την τελευταία συναλλαγή, η Danaos, η οποία είναι από τους μεγαλύτερους «παίκτες» διεθνώς στον κλάδο των containerships, ελέγχει πλέον 10 capesize bulkers, επτά εκ των οποίων έχουν ήδη παραδοθεί, ενώ τα τελευταία τρία θα ενταχθούν στο στόλο έως τον Ιούλιο του τρέχοντος έτους.

Η ελληνική ναυτιλιακή κατόρθωσε να επεκταθεί στα μεγάλα φορτηγά πλοία, όταν ακόμη οι αξίες των περιουσιακών στοιχείων ανέρχονταν σε σχετικά χαμηλά επίπεδα και αποκόμισε τα οφέλη με το ανοδικό ράλι των ναύλων κατά το μεγαλύτερο τμήμα του πρώτου τριμήνου του έτους.

Είναι ενδεικτικό ότι σήμερα ένα capesize ηλικίας 15 ετών, μεγαλύτερο, δηλαδή, από την πλειοψηφία των πλοίων που έχει αγοράσει η Danaos, αποτιμάται πάνω από τα 28 εκατ. δολάρια από εγχώριους ναυλομεσιτικούς οίκους. Κατά το τελευταίο εξάμηνο, οι τιμές των capes 10ετίας και 15ετίας έχουν αναρριχηθεί κατά 44% και 39% αντίστοιχα.

Το ελληνικό χρυσό deal στο αμερικανικό χρηματιστήριο που δημιουργεί τον νέο ηγέτη των bulk carriers

Οι πωλητές

Σε επίπεδο πωλήσεων, η Thenamaris, συμφερόντων Νικόλα Μαρτίνου, συνδέεται την τελευταία εβδομάδα με την παραχώρηση του παλαιότερου bulk carrier του στόλου της. Ο λόγος για το supramax Seaboss (κατασκευής 2004), το οποίο φέρεται να αποκόμισε τίμημα μεταξύ 11,5-11,7 εκατ. δολαρίων.

Η φερόμενη συναλλαγή θα αφήσει τη ναυτιλιακή με ένα ακόμη supramax ίδιας ηλικίας, το Sealuck II, ενώ τα αμέσως επόμενα γηραιότερα bulkers του στόλου είναι τα kamsarmaxes Ellina και Seaduty (αμφότερα κατασκευής 2008).

O στόλος με φορτηγά της Thenamaris θα ενισχυθεί τους επόμενους μήνες με τέσσερα νεότευκτα ultramaxes, τα οποία κατασκευάζονται στο ναυπηγείο Hyundai Vietnam Shipbuilding.

Παράλληλα, η Target Marine, συμφερόντων Αντώνη Κομνηνού, ολοκλήρωσε πρόσφατα την πώληση δύο μοντέρνων bulkers σε ιδιαίτερα υψηλά τιμήματα. Συγκεκριμένα, παραχώρησε τα ultramaxes Syros Island (κατασκευής 2015) και Andros Island (κατασκευής 2016), έναντι 26,5 εκατ. δολαρίων και 27,5 εκατ. δολαρίων αντίστοιχα. Η ναυτιλιακή ανανεώνει σταδιακά το στόλο της με ελκυστικές συμφωνίες, διαχειριζόμενη επί του παρόντος μοντέρνα φορτηγά πλοία.

Ένα έξτρα deal

Αποκαλύφθηκε τις τελευταίες ημέρες ο αγοραστής του kamsarmax Sanko Hawking (κατασκευής 2021), το οποίο πουλήθηκε στις αρχές Μαρτίου, έναντι 41,5 εκατ. δολαρίων, τιμή – ρεκόρ, πάνω από το κόστος ναυπήγησης ενός τέτοιου είδους bulker στην Κίνα.

Ναυτιλιακές βάσεις δεδομένων φανερώνουν πως το βαπόρι άλλαξε όνομα εσχάτως σε Peak Haku και η ιδιοκτησία του πέρασε στα χέρια της Oceonix Services, οντότητα που συνδέεται με την αμερικανική τράπεζα JP Morgan. Οι ναυτιλιακές δραστηριότητες της τελευταίας σημειώνουν ραγδαία ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια. Η πλατφόρμα Equasis εντοπίζει σήμερα συνολικά 57 πλοία υπό τη διαχείριση της Oceonix Services.