Skip to main content

Το ελληνικό χρυσό deal στο αμερικανικό χρηματιστήριο που δημιουργεί τον νέο ηγέτη των bulk carriers

H Star Bulk του Πέτρου Παππά θα γίνει η μεγαλύτερη εταιρεία στα bulk carriers εισηγμένη στις αμερικανικές χρηματαγορές.

Μία εταιρεία με μετοχική αξία 2,8 δισ. δολαρίων δημιουργεί η Star Bulk του Πέτρου Παππά, αφού οι μέτοχοι της Eagle Bulk υπερψήφισαν την πρόταση του Έλληνα εφοπλιστή για την εξαγορά της μέσω συγχωνεύσεως. Πρόκειται για ένα ακόμα πολύ μεγάλο deal που αφορά το αμερικανικό χρηματιστήριο, στο οποίο προβαίνει η Star Bulk τα τελευταία δέκα χρόνια.

Με την εξέλιξη αυτή η Star Bulk θα γίνει η μεγαλύτερη εταιρεία στα bulk carriers εισηγμένη στις αμερικανικές χρηματαγορές. Ειδικότερα, ο κ. Παππάς είχε κάνει την «κίνηση της χρονιάς» στα τέλη του 2023, όταν με μια αιφνιδιαστική ενέργεια πέτυχε να πείσει τη διοίκηση της Eagle Bulk να δεχτεί την πρόταση εξαγοράς.

Μάλιστα, οι πληροφορίες αναφέρουν ότι η Eagle είχε απορρίψει στο παρελθόν παρόμοιες προτάσεις.

Ο στόλος

Επισημαίνεται ότι η Star Bulk του κ. Παππά διαθέτει έναν στόλο από 113 bulk carriers, μεταφορικής ικανότητας από 53.000 dwt μέχρι 210.000 dwt. Παράλληλα έχει σε εξέλιξη ένα ναυπηγικό πρόγραμμα για εννέα bulk carriers.

Η Eagle Bulk διαθέτει έναν στόλο από 52 bulk carriers τύπου ultramax και supramax. Σύμφωνα με τους όρους της συμφωνίας, οι μέτοχοι της Eagle θα λάβουν 2,6211 μετοχές της Star Bulk για κάθε μετοχή της Eagle που κατέχουν.

Αυτό αντιπροσωπεύει ένα συνολικό αντίτιμο περίπου 52,60 δολαρίων ανά μετοχή, ένα premium 17% με βάση την τιμή κλεισίματος της μετοχής της Eagle στα 44,85 δολάρια στις 8 Δεκεμβρίου 2023. Μετά την ολοκλήρωση της συναλλαγής, οι μέτοχοι της Star Bulk και της Eagle θα κατέχουν περίπου το 71% και το 29% αντίστοιχα της νέας εταιρείας.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Star Bulk Πέτρος Παππάς είχε τονίσει σχετικά με τη συμφωνία: «Η συνένωση της Star Bulk και της Eagle θα δημιουργήσει έναν παγκόσμιο ηγέτη στη ναυτιλία χύδην ξηρού φορτίου με έναν μεγάλο, διαφοροποιημένο στόλο εφοδιασμένο με scrubber.

Με έναν στόλο από 169 ιδιόκτητα πλοία, θα δημιουργήσουμε σημαντικές συνέργειες και ένα ακόμη ισχυρότερο οικονομικό προφίλ. Θα αξιοποιήσουμε τις τεχνικές και εμπορικές ικανότητες διαχείρισης του στόλου και των δύο εταιρειών για τη βελτιστοποίηση της απόδοσης, την επίτευξη των στόχων μας για την υγεία, την ασφάλεια και το περιβάλλον και τη μεγιστοποίηση της κερδοφορίας.

Με έναν καλά κεφαλαιοποιημένο ισολογισμό, στοχεύουμε να συνεχίσουμε να προσφέρουμε ισχυρές ταμειακές αποδόσεις στους μετόχους, επενδύοντας παράλληλα σε τεχνολογίες μείωσης των εκπομπών, καθώς συνεχίζουμε να επιδιώκουμε τη μακροπρόθεσμη ανάπτυξή μας».

Η απόφαση

Οι μέτοχοι της Eagle Bulk, εκ των οποίων περίπου το 33% κατέχουν η Danaos Corp του δρ. Ιωάννη Κούστα και η Castor του Πέτρου Παναγιωτίδη, έδωσαν το πράσινο φως για να γίνει πραγματικότητα το επιχειρηματικό deal της χρονιάς στη ναυτιλία. Την πρόταση εξαγοράς μέσω συγχώνευσης είχε καταθέσει η Star Bulk του Πέτρου Παππά από τον προηγούμενο Δεκέμβριο. Συγχώνευση που θα δημιουργήσει έναν κολοσσό στα bulk carriers, αξίας 2,8 δισ. δολαρίων.

Κατά την Ειδική Συνέλευση, περίπου το 65% των μετοχών της εταιρείας (περίπου το 99% των Κοινών Μετοχών που ήταν παρούσες στην Ειδική Συνέλευση) ψήφισαν υπέρ της Πρότασης Συγχώνευσης και περίπου το 96% των ψηφισάντων ήταν υπέρ της Πρότασης Έκδοσης Μετατρέψιμων Μετοχών (Convertible Note Share Issuance Proposal).

Τα τελικά αποτελέσματα της ψηφοφορίας επί των προτάσεων που ψηφίστηκαν στην Ειδική Συνέλευση θα παρατεθούν στο Έντυπο 8-K της Eagle που θα κατατεθεί στην Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς μετά την πιστοποίηση από τον επιθεωρητή εκλογών.

Η Eagle αναμένει τώρα να ολοκληρώσει τη συγχώνευση περί τις 9 Απριλίου 2024, με την επιφύλαξη της ικανοποίησης των υπόλοιπων προϋποθέσεων ολοκλήρωσης.

Σύμφωνα με ανάλυση των Clarksons την προηγούμενη εβδομάδα, ο στόλος της Star Bulk περιλαμβάνει κυρίως μεγαλύτερα πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου (πλοία capesize και panamax). Από την ανακοίνωση της συγχώνευσης, η αξία αυτών των μεγαλύτερων πλοίων αυξήθηκε με ταχύτερο ρυθμό απ’ ό,τι η αξία των μικρότερων πλοίων που ανήκουν στην Eagle Bulk.

Οι υπολογισμοί των Clarksons δείχνουν ότι ο τρέχων λόγος NAV-to-NAV θα είναι περίπου 7% χαμηλότερος από τον λόγο που συμφωνήθηκε στη συμφωνία και, συνεπώς, οι αναλυτές υποστήριζαν ότι οι μέτοχοι της Eagle έχουν περαιτέρω κίνητρα για να ψηφίσουν υπέρ της συναλλαγής.

Η συγχώνευση μεταξύ της Star Bulk και της Eagle Bulk είναι μια συναλλαγή που αφορά όλες τις μετοχές, δημιουργώντας τη μεγαλύτερη εισηγμένη εταιρεία χύδην ξηρού φορτίου. Σε συνδυασμένη βάση, επισημαίνουν οι αναλυτές, αναμένουμε ότι η συγχωνευμένη εταιρεία θα παραγάγει EBITDA 855 εκατ. δολαρίων και EPS 4,99 δολαρίων το 2024.