Skip to main content

Με κέρδη 350 εκατ. δολαρίων έκλεισε το 2023 η Costamare

Η εταιρεία, η οποία τα τελευταία χρόνια έχει πραγματοποιήσει άνοιγμα στα bulk carriers και στη χρηματοδότηση της ναυτιλίας, έκλεισε τη χρονιά με συμβασιοποιημένα έσοδα 2,5 δισ. δολ. από τον στόλο των containerships

Με συμβασιοποιημένα έσοδα ύψους 2,5 δισ. δολαρίων για τον στόλο των containerships και ρευστότητα 1 δισ. δολαρίων έκλεισε το 2023 η Costamare.

Η εισηγμένη στο NYSE  εταιρεία συμφερόντων Κωστή Κωνσταντακόπολου, σε επίπεδο τέταρτου τριμήνου κατέγραψε κέρδη ύψους 96,6 εκατ. δολαρίων, ενώ σε επίπεδο έτους έφτασε τα 350 εκατ. δολάρια.

Η εταιρεία, η οποία τα τελευταία χρόνια έχει πραγματοποιήσει άνοιγμα στα bulk carriers, αλλά και στη χρηματοδότηση της ναυτιλίας, έκλεισε τη χρονιά με συμβασιοποιημένα έσοδα από τον στόλο των containerships ύψους 2,5 δισ. δολαρίων. Παράλληλα, ο στόλος της, που αποτελείται από 68 containerships, είναι «κλεισμένος» σε ποσοστό 95% για το 2024 και 78% για το 2025. Παράλληλα, η εταιρεία διαθέτει και έναν στόλο από bulk carriers, τον φορέα εκμετάλλευσης χύδην ξηρού φορτίου, αλλά και τη Neptune Leasing.

Όπως επισήμανε σε δηλώσεις του ο CFO της εταιρείας, Γρηγόρης Ζήκος, «μετά τη στρατηγική μας απόφαση το 2021 να εισέλθουμε στον τομέα του ξηρού χύδην φορτίου σε μια κατάλληλη στιγμή του κύκλου, αναπτύξαμε κατά τη διάρκεια του 2023 τη νεοσύστατη εμπορική μας πλατφόρμα σε φορέα εκμετάλλευσης που διαχειρίζεται στόλο 51 πλοίων  χύδην ξηρού φορτίου πλοίων. Έχοντας επενδύσει 200 εκατ. δολάρια στη νέα επιχείρηση, έχουμε μακροπρόθεσμη δέσμευση στον τομέα του οποίου τα θεμελιώδη μεγέθη βλέπουμε θετικά».

Όσον αφορά τη Neptune Maritime Leasing, σύμφωνα με τον κ. Ζήκο, «η πλατφόρμα αναπτύσσεται σταθερά  καθ’ όλη τη διάρκεια του 2023, έχοντας πλέον ολοκληρώσει συναλλαγές χρηματοδοτικής μίσθωσης για 23 πλοία συνολικής αξίας περίπου 250 εκατ. δολαρίων.

Για τον ιδιόκτητο στόλο από bulk carriers, ο κ. Ζήκος, σημείωσε: «Εκτελούμε τη στρατηγική μας για την ανανέωση του στόλου χύδην ξηρού φορτίου και την αύξηση των μέσου μεγέθους. Κατά τη διάρκεια του έτους λάβαμε την απόφαση να διαθέσουμε 12 πλοία μικρότερου μεγέθους και συμφωνήσαμε να αποκτήσουμε τρία πλοία capesize και ένα πλοίο ultramax. Με την επιφύλαξη των συνθηκών της αγοράς, στόχος μας είναι να συνεχίσουμε την επέκτασή μας στην αγορά ξηρού φορτίου».