Skip to main content

«Silicon Valley της Ναυτιλίας» η Ελλάδα

«Μήνυμα» του δρ. Νικόλαου Τσάκου από τις ΗΠΑ για τη δυναμικότητα του ναυτιλιακού αποτυπώματος

Στη δυναμικότητα της ελληνικής ναυτιλίας και στο κατά πόσο θα επηρεαστούν οι θαλάσσιες μεταφορές από τις γεωπολιτικές εξελίξεις αναφέρθηκε στο αμερικανικό οικονομικό κανάλι Schwab Network ο δρ Νίκος Τσάκος, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Τsakos Energy Navigation.

Ο επικεφαλής της εισηγμένης εταιρείας στην αμερικανική χρηματαγορά του NYSE είπε ότι λόγω της κυρώσεων της Δύσης σε βάρος της Ρωσίας, που αποτελεί μια μεγάλη εξαγωγική χώρα σε πετρέλαιο και LNG, επηρεάστηκε σε μεγάλο βαθμό η ναυλαγορά, καθώς άλλαξαν οι εμπορικές διαδρομές μεταφοράς πετρελαίου, με αύξηση των τονομιλίων και του κόστους μεταφοράς.

«Η Ρωσία εξάγει στην Άπω Ανατολή, στην Ινδία και στη Βραζιλία και η Ευρώπη φέρνει πετρέλαιο για τις ανάγκες της από τη μακρινή Άπω Ανατολή και τις ΗΠΑ. Άρα έχει αυξηθεί και η απόσταση μεταφοράς» ανέφερε χαρακτηριστικά ο CEO της Τsakos Energy Navigation.

Εξέλιξη ναύλων

Για τη μείωση της τιμής πετρελαίου και το κατά πόσο επηρεάζονται οι ναύλοι, ο Έλληνας πλοιοκτήτης απάντησε ότι κάτι τέτοιο είναι καλό για τους καταναλωτές, τονίζοντας ότι όσο χαμηλότερη είναι η τιμή, τόσο αυξάνει η ζήτηση, άρα και το μεταφορικό έργο για τα δεξαμενόπλοια.

Ο κ. Ν. Τσάκος πρόσθεσε επίσης ότι οι γεωπολιτικές εξελίξεις στο διεθνές εμπόριο είχαν ως αποτέλεσμα να υπάρξει μεγαλύτερη ζήτηση για πετρέλαιο, με αποτέλεσμα ο συγκεκριμένος κλάδος στη διεθνή αγορά να σημειώνει θετικές επιδόσεις για δύο χρόνια.

Για το κατά πόσο επηρεάζονται οι θαλάσσιες μεταφορές από τις περιορισμένες ημερήσιες διελεύσεις που έχει ανακοινώσει η Διώρυγα του Παναμά λόγω της ξηρασίας, είπε ότι αυτό αυξάνει τον χρόνο ενός ταξιδιού, αφού τα πλοία δεν μπορούν πλέον να περάσουν με τη συχνότητα που το έκαναν πριν και επιλέγουν διαδρομές μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας ή του Σουέζ στην Ασία και στη Μέση Ανατολή.

Κάτι τέτοιο, πρόσθεσε, έχει προκαλέσει αύξηση του μεταφορικού κόστους κατά 50%, που μετακυλίεται στους καταναλωτές, που αντιμετωπίζουν ήδη αυξημένο πληθωρισμό.

Επιδόσεις

Για την ΤΕΝ, ο δρ Τσάκος είπε ότι το 2022 ήταν χρονιά με ρεκόρ κερδών και το ίδιο θα συμβεί και το 2023, επισημαίνοντας ότι αυτήν τη στιγμή ο στόλος της ΤΕΝ είναι χρονοναυλωμένος σε ποσοστό 95%, εξασφαλίζοντας κέρδη και μερίσματα για τους μετόχους.

Ο κ. Ν. Τσάκος τόνισε ότι η εταιρεία δραστηριοποιείται κυρίως στις δυτικές ΗΠΑ, στη Βόρεια Ευρώπη και στη Βραζιλία, παρά το γεγονός ότι τα γραφεία είναι στην Ελλάδα.

Υπογράμμισε επίσης ότι η ναυτιλία είναι μία διεθνής βιομηχανία και στην Ελλάδα υπάρχει μεγάλη τεχνογνωσία και δικαίως αποκαλείται η «Silicon Valley της Ναυτιλίας».

Τόνισε ότι «η Ελλάδα μπορεί είναι μία μικρή χώρα των 11 εκατομμυρίων κατοίκων, όμως οι Έλληνες πλοιοκτήτες ελέγχουν ανάλογα με τον τύπο των πλοίων από 20% έως 25% της παγκόσμιας χωρητικότητας».

«Απ’ όσα πράγματα βλέπετε γύρω σας και απ’ όσα χρησιμοποιείτε στην καθημερινότητά σας, να ξέρετε ότι το 1/4 έχει μεταφερθεί και φτάσει μέχρι εσάς με ελληνικά πλοία» πρόσθεσε.

Επέτειος της ΤΕΝ

Η Τsakos Energy Navigation, η οποία ιδρύθηκε το 1993 και φέτος γιορτάζει τα 30 χρόνια της ως δημόσια εταιρεία, είναι μία από τις πρώτες και πιο καθιερωμένες δημόσιες ναυτιλιακές εταιρείες στον κόσμο.

Ο διαφοροποιημένος ενεργειακός στόλος της Τsakos Energy Navigation αποτελείται επί του παρόντος από 68 πλοία διπλού κύτους, δύο πλοία aframax με διπλό καύσιμο, LNG πλοία, δύο δεξαμενόπλοια DP2, δύο πλοία suezmax και δύο δεξαμενόπλοια MR, με εξοπλισμό καθαρισμού. Η συνολική χωρητικότητα του στόλου είναι 8,4 εκατ. dwt.